Beste Tweakers,
Ik heb een verschrikkelijk irritant probleem op m'n laptop. Als ik verbinding maak met een WiFi netwerk, krijg ik na een onbepaalde tijd een aantal problemen:
1) Het is alles of niets, dus 54mbps of 0mbps. Terugschalen als de sterkte iets terugneemt is er dus niet meer bij?! Gevolg is dat als er iemand door de gang / van de trap af loopt, de verbinding wegvalt.
2) Na een onbepaalde tijd schakelt Vista uit zichzelf de netwerkkaart uit / zet hem op disabled. Vervolgens krijg ik hem met geen mogelijkheid weer aan! De enige remedie is een reboot...
Hij is ook uitgeschakeld in de Device Manager. Als ik hem hier weer probeer aan te zetten, crasht de laptop!
Wat ik heb geprobeerd:
De eventviewer geeft het volgende aan:
Ik ben echt ten einde raad en het is een verschrikkelijk irritant probleem! Heeft iemand een soortgelijk probleem op weten te lossen? Ik ben al zover om Vista opnieuw te installeren
Edit:
Tijdens deze edit was het weer zover, na 40 minuten hakkelend internetten... Kan het zijn dat dit topic in Netwerken thuishoort?
Ik heb een verschrikkelijk irritant probleem op m'n laptop. Als ik verbinding maak met een WiFi netwerk, krijg ik na een onbepaalde tijd een aantal problemen:
1) Het is alles of niets, dus 54mbps of 0mbps. Terugschalen als de sterkte iets terugneemt is er dus niet meer bij?! Gevolg is dat als er iemand door de gang / van de trap af loopt, de verbinding wegvalt.
2) Na een onbepaalde tijd schakelt Vista uit zichzelf de netwerkkaart uit / zet hem op disabled. Vervolgens krijg ik hem met geen mogelijkheid weer aan! De enige remedie is een reboot...
Hij is ook uitgeschakeld in de Device Manager. Als ik hem hier weer probeer aan te zetten, crasht de laptop!
Wat ik heb geprobeerd:
- Meerdere drivers geïnstalleerd
- WLAN autoconfig service herstarten.
- Repair en diagnose (heel soms krijg ik de optie 'reset adapter', af en toe werkt het hierna dan weer! Ik vind dit echter wel een matige 'repair', die van XP deed het beter volgens mij.)
- Bluetooth uitschakelen
- Vista Firewall uitgeschakeld
- (Als het systeem gewoon draait en ik disable > enable de netwerkkaart, dan is er niets aan de hand!)
- (Af en toe is een reboot niet genoeg, en moet er een tweede reboot volgen!!)
De eventviewer geeft het volgende aan:
Ik weet niet of dit samenhangt...TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.
Ik ben echt ten einde raad en het is een verschrikkelijk irritant probleem! Heeft iemand een soortgelijk probleem op weten te lossen? Ik ben al zover om Vista opnieuw te installeren

Edit:
Tijdens deze edit was het weer zover, na 40 minuten hakkelend internetten... Kan het zijn dat dit topic in Netwerken thuishoort?
[ Voor 4% gewijzigd door _Brake_ op 08-10-2007 17:16 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4