[Vista] Intel Pro Wireless 3945ABG disabled

Pagina: 1
Acties:
  • 6.660 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:30
Beste Tweakers,

Ik heb een verschrikkelijk irritant probleem op m'n laptop. Als ik verbinding maak met een WiFi netwerk, krijg ik na een onbepaalde tijd een aantal problemen:

1) Het is alles of niets, dus 54mbps of 0mbps. Terugschalen als de sterkte iets terugneemt is er dus niet meer bij?! Gevolg is dat als er iemand door de gang / van de trap af loopt, de verbinding wegvalt.

2) Na een onbepaalde tijd schakelt Vista uit zichzelf de netwerkkaart uit / zet hem op disabled. Vervolgens krijg ik hem met geen mogelijkheid weer aan! De enige remedie is een reboot... :(

Hij is ook uitgeschakeld in de Device Manager. Als ik hem hier weer probeer aan te zetten, crasht de laptop!

Wat ik heb geprobeerd:
  • Meerdere drivers geïnstalleerd
  • WLAN autoconfig service herstarten.
  • Repair en diagnose (heel soms krijg ik de optie 'reset adapter', af en toe werkt het hierna dan weer! Ik vind dit echter wel een matige 'repair', die van XP deed het beter volgens mij.)
  • Bluetooth uitschakelen
  • Vista Firewall uitgeschakeld
  • (Als het systeem gewoon draait en ik disable > enable de netwerkkaart, dan is er niets aan de hand!)
  • (Af en toe is een reboot niet genoeg, en moet er een tweede reboot volgen!!)
Het gaat om een Toshiba Tecra A7-234 (zie sig). Ik heb gezocht op GoT, op de site van Microsoft, op de site van Toshiba, op de site van Intel, met Google. Ben veel problemen tegengekomen met Vista en WiFi, maar geen enkele die leek op die van mij...

De eventviewer geeft het volgende aan:
TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.
Ik weet niet of dit samenhangt...

Ik ben echt ten einde raad en het is een verschrikkelijk irritant probleem! Heeft iemand een soortgelijk probleem op weten te lossen? Ik ben al zover om Vista opnieuw te installeren 8)7

Edit:
Tijdens deze edit was het weer zover, na 40 minuten hakkelend internetten... Kan het zijn dat dit topic in Netwerken thuishoort?

[ Voor 4% gewijzigd door _Brake_ op 08-10-2007 17:16 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is wel een zeer apart geval. Toen ik Vista nog draaide op mijn laptop (Fujitsu-Siemans Pi-1536) die ook een Intel Pro Wireless 3945 heeft heb ik dit niet gehad. Kijk eens bij Energiebeheer van de eigenschappen van de adapter, misschien staat er daar dat hij de kaart moet uitzetten om stroom te sparen. Ik gebruikte trouwens de standaard Vista driver. Heeft je wirelesskaart eigenlijk een hardware schakelaar (idee van een licht schakelaar in huis) of gebeurt het via een drukknop zoals een toets (tooltje nodig hiervoor bijvoorbeeld) of via Fn+Fx?

Die melding in je event log, draai je nog p2p programma's? Zo niet, dan is dat heel vreemd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Hero Of Time schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:50:
Dit is wel een zeer apart geval. Toen ik Vista nog draaide op mijn laptop (Fujitsu-Siemans Pi-1536) die ook een Intel Pro Wireless 3945 heeft heb ik dit niet gehad. Kijk eens bij Energiebeheer van de eigenschappen van de adapter, misschien staat er daar dat hij de kaart moet uitzetten om stroom te sparen. Ik gebruikte trouwens de standaard Vista driver. Heeft je wirelesskaart eigenlijk een hardware schakelaar (idee van een licht schakelaar in huis) of gebeurt het via een drukknop zoals een toets (tooltje nodig hiervoor bijvoorbeeld) of via Fn+Fx?

Die melding in je event log, draai je nog p2p programma's? Zo niet, dan is dat heel vreemd.
Het vinkje voor stroombesparing staat uit. De hardwarematige schakelaar staat (uiteraard) aan ga ik natuurlijk niet zomaar ff omzetten en dan zeuren dat WiFi het niet meer doet :)

Die standaard Vista driver had ik ook gezeik mee. Dan maakte hij helemaal geen verbinding met draadloze netwerken / kon ze überhaupt niet vinden...

Echt heel vervelend dit! Het is Vista Business overigens, onder XP Pro had ik er nooit last van bij mijn weten (ga deze week nog weer een nieuwe dual boot opzetten met verse installaties).

Soms draai ik uTorrent, maar ook zonder dat programma gaat ie snoeihard op z'n bek (Outlook staat dan aan, MSN en een paar Internet Explorer vensters).

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De reden dat ik om de schakelaar vroeg, is dat soms de aansturing ervan een reset krijgt, of keihard onderuit gaat. Als je dus een schakelaar hebt zoals je je lamp aan en uit zet, dan is dat zeer vreemd. Aangezien ik geen Vista meer draai, kan ik je niet helpen. Misschien dat er onlangs een update is geweest voor wireless waardoor je nu problemen krijgt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Zelfs na een nieuwe installatie van de laptop blijft het bagger.

Bij XP niets aan de hand, altijd 100% dekking en ik zit nu 3 meter bij het accespoint vandaan met Vista met 3 van de 5 balkjes vol (heb een dual boot draaien, beide OS's staan vers op de schijf) :(

Nog geen disabled-acties gelukkig, maar ik vind het echt waardeloos!

[ Voor 16% gewijzigd door _Brake_ op 16-10-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:58
Welke driverversies heb je allemaal geprobeerd? De 11 serie geeft bij mij ook problemen, de 10 versie vrijwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:58

MaxPoweR

-=StopTech=-

http://downloadcenter.int...ilter.aspx?ProductID=2259

Probeer de laatste driver te installeren, ik heb versie 11.1.1.11/9.1.1.15 en werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
En de eerste disabled net weer gehad. Ik zal gewoon alle drivers proberen die ik kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 16:08
Hey ik heb PRECIES hetzelfde probleem!

Ik heb een Acer Travelmate 8204WLMi.

Enkele maanden geleden geupgrade naar Windows Vista Business.
En sindsdien heb ik dit probleem ook :S
(Met XP pro had ik er dus ook geen last van)

Echt heeeel gaar!
Sinds ik Vista heb op mijn laptop, gebruik ik vrijwel altijd (als het kan) een UTP-kabel.
Want draadloos is echt driedubbel niks nu :S

Ik gebruik nu de nieuwste drivers van Intel, maar die verlossen mij niet van het probleem...
(Intel® PRO/Wireless Drivers-Only for Windows Vista* [V11.1.1.0_VT_DRIVERS.ZIP] )

Heb jij ondertussen al een oplossing gevonden?

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik heb beetje zitten googlen, op een forum kwam ik dit tegen:
ftp.us.dell.com/network/R164259.EXE

Dat zijn de nieuwste Intel 3945ABG drivers, ze staan alleen nog niet op de intel website :S

De drivers moeten ook werken op non-dell laptops.
(de setup.exe kan je niet uitvoeren, dus stuurprogramma bijwerken via apparaat beheer en dan de folder selecteren waar je het hebt uitgepakt).

Ik heb het zojuist geinstalleerd.

Mijn netwerkkaart wordt nu NIET meer disabled.
Maar ik blijf wel het probleem houden, dat het verbinding verliest met het internet:
"Beperkte verbinding".
Ik moet dan "diagnose en herstel" doen en vervolgens "IP adres automatisch vernieuwen".
Dan wordt de verbinding weer hersteld.

Heb het nu al 2 keer gedaan in een half uur.

Opzich al beter dan 4 keer rebooten in een half uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
YPSUN schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:21:
Ik heb beetje zitten googlen, op een forum kwam ik dit tegen:
ftp.us.dell.com/network/R164259.EXE

Dat zijn de nieuwste Intel 3945ABG drivers, ze staan alleen nog niet op de intel website :S

De drivers moeten ook werken op non-dell laptops.
(de setup.exe kan je niet uitvoeren, dus stuurprogramma bijwerken via apparaat beheer en dan de folder selecteren waar je het hebt uitgepakt).

Ik heb het zojuist geinstalleerd.

Mijn netwerkkaart wordt nu NIET meer disabled.
Maar ik blijf wel het probleem houden, dat het verbinding verliest met het internet:
"Beperkte verbinding".
Ik moet dan "diagnose en herstel" doen en vervolgens "IP adres automatisch vernieuwen".
Dan wordt de verbinding weer hersteld.

Heb het nu al 2 keer gedaan in een half uur.

Opzich al beter dan 4 keer rebooten in een half uur :)
toon volledige bericht
Dat is toch ook niet normaal :| Waar komt dat probleem toch vandaan??? Ik heb het nu trouwens helemaal niet meer na een her-installatie van Vista. Heb nu de volgende drivers:

Microsoft
10.6.0.15

Waarschijnlijk standaard Vista drivers dus. De performance blijft echter om te huilen (50% verbinding daar waar XP 100% lachend haalt!) Misschien toch een keer contact zoeken met Intel en/of Microsoft hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Oh yeahh!!!

Ik heb DE oplossing gevonden!!!!

Constante verbinding en goede bereikbaarheid/performance!

En met wat?

Met de XP drivers!!! :D
(10.1.1.7)

Tevens af te halen van de Dell FTP, hier de directe link:
ftp://ftp.us.dell.com/network/R127811.EXE

Instructies:
- .exe uitvoeren, uitpakken in willekeurige map
- dan krijg je foutmelding dat programma niet werkt, logisch, je hebt immers Vista en geen XP
- apparaatbeheer, stuurprogramma bijwerken van je 3945ABG
- Op je computer zoeken naar stuurprogramma's
- Ik wil kiezen uit de lijst met apparaatstuurprogramma's
- bladeren
- navigeren naar map van Dell, en dan "drivers"
- selecteer "w39n51"
- laten installeren
- eventjes wachten, desnoods reboot.
- En hoppa, je hebt weer een goed werkend draadloze netwerkkaart in Vista ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nou aan mij de eer dan om dit topic weer nieuw leven in te blazen.

Heb zelf een Asus W2P laptop met Intel 3945ABG.

Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar de volgende issues ontstaan:
  • Met Microsoft Driver: Wlan geeft altijd goed tot zwak signaal, ookal zit ik 3 meter van de router af... de maximale snelheid bedraagt 200KB/S
  • Met Asus Driver: Wlan geeft altijd goed tot zwak signaal en daar bovenop wordt ik randomly gedisconnected vooral bij het uitvoeren van een grote download
  • Met de laatste Intel drivers heb ik super goed signaal alleen wordt na verloop van tijd de Hardware Radio uitgeschakeld, De intel proset diagnose geeft dan aan "Onbekende Status NetwerkRadio!" ik krijg deze ook met geen mogelijk meer aan en een reboot van vista is ook niet mogelijk, ik moet een reset doen om het apparaat opnieuw op te starten.
Wat is dat toch met deze drivers :( Heeft misschien iemand al een oplossing? Ik heb alle Dell drivers + de Dell XP drivers ook al geprobeerd maar die hebben dezelfde issues als de Intel driver op mijn laptop...

Anyone? :'( heb op Google ook niks kunnen vinden, alle oplossingen daar al geprobeerd |:(

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Beta van SP1 al geïnstalleerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Bij mij is het atm ook weer een drama. Als SP1 (de RC heeft zich nog niet automatisch geinstalleerd) het niet oplost, ga ik terug naar XP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
excuses voor de late reactie! Ik heb SP1 geinstalleerd en daarmee viel mij gelijk op dat de Microsoft Driver ook een paar versies om hoog is geschoten, het leek veelbelovend daar de laptop het 2 weken zonder problemen heeft volgehouden

Echter valt mijn nu internet gauw weg na bijv. het browsen op een website met veel plaatjes, dan crasht de hardware radio weer en dan is de laptop weer toe aan een reboot en kan ik alles weer lopen afsluiten

al met al ontzettend irritant, dus ik denk dat ik maar tijdelijk terug moet naar XP :(

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 13-01-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Weet je zeker dat je alle voorgaande drivers die je geïnstalleerd hebt, geDEinstalleerd hebt, vóórdat je de XP drivers ging installeren??

Bij mij en bij de meeste andere Vista gebruikers met een 3945ABG was de XP driver dé oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Wat is volgens jou dan dé manier om dat te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Misschien helpt een van de tips op deze site:

http://www.wifimvp.com/vistawireless.htm

ik heb er zelf mede door mijn probleem met mijn 3945ABG opgelost (extreem langzaam)

Snuffel eens door deze site, erg veel vista info!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
YPSUN schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:25:
Weet je zeker dat je alle voorgaande drivers die je geïnstalleerd hebt, geDEinstalleerd hebt, vóórdat je de XP drivers ging installeren??

Bij mij en bij de meeste andere Vista gebruikers met een 3945ABG was de XP driver dé oplossing..
Ja hoor. Gewoon netjes via de uninstaller die er bij zit. Die verwijderd de drivers ook, alleen de default drivers van Vista blijven staan maar dat lijkt me vrij normaal.
4of9 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:18:
Misschien helpt een van de tips op deze site:

http://www.wifimvp.com/vistawireless.htm

ik heb er zelf mede door mijn probleem met mijn 3945ABG opgelost (extreem langzaam)

Snuffel eens door deze site, erg veel vista info!
Bedankt voor de tip :) heb alleen hier helaas de oplossing van het probleem ook niet kunnen vinden :'(

_Brake_, heb je toevallig al ervaring met onderstaande drivers? ze zijn weliswaar van dell maar er staat intressante info onder de Fixes and Enhancements. De drivers zijn van 19 Dec 2007.
Release Highlights:
* Addresses 3945ABG radio disable seen with some systems running with Bluetooth modules
* Addresses 3945ABG radio disable seen in some 802.11a environments after Standby or Hibernate
* Addresses installer upgrade behavior where Windows Vista Preferred Networks would be lost
* Addresses installer interaction with InstallShield Update Manager causing an unwanted prompt during installation
Linkje: http://support.us.dell.co...t=1&libid=0&fileid=234619

[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 29-01-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Nee, maar ik vraag me af of mijn drivers wel altijd zo netjes 'uninstalled' worden. Er is geen reboot nodig, en de Intel layout bij de eigenschappen van de netwerkkaart in apparaatbeheer heeft er in het verleden ook wel eens anders uit gezien en is nu wel heel 'windows-achtig'. Welk uninstaller doel jij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik doel gewoon op de Intel uninstaller.

Als ik handmatig een compatibel stuurprogramma wil laten toewijzen via apparaat beheer staan er netjes enkele Intel drivers tussen. Zodra ik de uninstaller van Intel uitgevoerd heb vind ik daar alleen nog de Microsoft driver. Dan mag ik dus aannemen dat de driver correct verwijderd is?

Anders kun je via het commando "driverquery" in de commandprompt overzicht krijgen van alle geinstalleerde drivers, voor meer info: http://www.windowsvistapl...nstalled-drivers/software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Nou, ik heb de driver van Dell dus ook een kans gegeven maar helaas... Het bleef een poosje goed gaan dus ik vol goede moed Grabit aanzetten en binnen 5 minuten lag de hardware radio er weer uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Heb je dit overal?

Als je dit alleen thuis hebt, kan het misschien aan jouw draadloze router liggen.
Mijn linksys router, knalt er namelijk ook na 5 minuten eruit als ik torrents aan het downloaden ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
YPSUN schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:54:
Heb je dit overal?

Als je dit alleen thuis hebt, kan het misschien aan jouw draadloze router liggen.
Mijn linksys router, knalt er namelijk ook na 5 minuten eruit als ik torrents aan het downloaden ben...
Ja ik ervaar dit overal. Heb het op 3 locaties geprobeerd met allemaal 3 verschillende merken routers (LinkSys, Sitecom en OneGear)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Vreemd, ik zou dan maar even de helpdesk bellen van jouw laptop fabrikant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
YPSUN schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:04:
Vreemd, ik zou dan maar even de helpdesk bellen van jouw laptop fabrikant...
Het is inmiddels wel bekend dat veel meer mensen met deze wireless kaart problemen hebben. Als het een externe module zou zijn had ik hem allang vervangen.

Het probleem ligt volgens mij nogal lastig. Intel stelt OEM software beschikbaar en bijv. Asus modificeerd het voor gebruik op hun eigen laptop. Ik moet dus bij 2 fabrikanten wachten op een update.

Ik heb inmiddels XP ook weer geïnstalleerd en hier werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:19
Ik had eenzelfde probleem met m'n Dell Precision M4300, en de nieuwe drivers die hierboven vermeld staan hebben mij van het probleem afgeholpen :-).

Een van de duidelijkste kenmerken om te herkennen dat er een probleem was, was voor mij dat het statusindicator van de WLAN gedoofd was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
CyberThijs schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:36:
Ik had eenzelfde probleem met m'n Dell Precision M4300, en de nieuwe drivers die hierboven vermeld staan hebben mij van het probleem afgeholpen :-).

Een van de duidelijkste kenmerken om te herkennen dat er een probleem was, was voor mij dat het statusindicator van de WLAN gedoofd was..
Die schijnen dus alleen te werken op Dell en sommige Toshiba laptops. Ik heb zelf een Asus laptop van ruim 2000 euro (desktop vervanger) en dan kun je geen eens aanspraak maken op fatsoenlijke drivers :( Reeds ook al met Microsoft aan de lijn gehangen en die beweren dat wireless kapot is omdat "vista de capaciteiten beter benut" right :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12-2024
probleem bestaat ook onder xp sp3; alles geprobeerd, ook wat hier boven staat. Mijn oplossing mtu naar 8000. probleem ook weg.
probleem weer terug... 8)7

probleem opgelost: poot 20 van pci-e kaartje (onderzijde 2e links naast sleuf) afgeplakt met tape,(schakelaar zijkant reageert niet meer maar kaartje gaat ook niet meer uit.

Schoonbroer heeft probleem opgelost (toshiba satelite) door xp opnieuw te installeren gebruikt driver 12.1.2.1 icm sp3 en gebruikt allleen de windows wireless zero config (de softtools van toshiba, lenovo of dell niet gebruikt)

heb nu nog 2 wifi kaatjes in de aanbieding; 1 athreos en een broadcom deden het niet ivm whitelist lenovo

[ Voor 86% gewijzigd door maxmaxmax op 09-02-2010 23:52 . Reden: uren van zoeken en proberen toch posten ]

Pagina: 1