Toon posts:

Een ATI kaart aanschaffen omdat het moederbord CrossFire is

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gevallen op het moederbord Gigabyte X38 DQ6 deze Supports CrossFire. CrossFire is voor ATI video-kaarten. Ik ga een video-kaart plaatsen waar ik twee TFT schermen aanhang.

Is het nu beste dat ik een ATI-kaart koop bijv. de
ATI Radeon HD 2600 XT GDDR4

of kan ik ook een Nvidea kaart plaatsen bijv.:
XFX GeForce 8600 GTS

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-07 01:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zolang je geen CrossFire gaat gebruiken maakt het niets uit of je een ATi of een Nvidia kaart plaatst.

Rail Away!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Als je 2 Nvidia kaarten wilt gebruiken, moet je een moederbord met SLI nemen. Crossfire is alleen voor 2 Ati kaarten.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

je kan bij crossfire toch geen 2 beeldschermen nemen toch??

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:00:
je kan bij crossfire toch geen 2 beeldschermen nemen toch??
Dan kan je er 4, 2 op elke kaart :*)

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
arieman007 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:03:
[...]
In crossfire modus niet, dan kun je maar een enkel scherm aansturen. Vanaf driver versie 7.10 zou dit volgens ATI wel kunnen, dus als je nog effe geduld hebt .. :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:37
arieman007 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

Lijkt me sterk, Crossfire is er imho alleen om de beeldversnelling te versnellen, niet om er 2 extra scherm mogelijkheden bij te plaatsen, kan iemand anders dit bevestigen?

Verwijderd

Topicstarter
Tjee het wordt erg onoverzichtelijk. Ik zie ook als voedingen en geheugen modules met "SLI" ondersteuning..... Zo ik dat ook al niet in een CrossFire bord zoals de Gigabyte X38 DQ6 kunnen gebruiken?

Ik heb genoeg aan twee schermen aan een videokaart. Het ene scherm is voor weergave TV-kaart en het andere mijn werkscherm.

Dus het beste is dan een ATI kaart, bijv. ATI Radeon HD 2600 XT GDDR4 , hoewel de XFX GeForce 8600 GTS een stuk sneller is.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

SLI ondersteuning op voedingen is louter 2 of meer apparate rails voor de beeldkaarten. Werkt dus even goed voor ATI kaarten, maar nVidia sponsort dan weer die voedingen, zodat mensen meer aan SLI denken dan aan Crossfire. Business == psychologie ;)

Gewoon voor een ATI kaart gaan, deze zijn misschien niet de snelste, maar qua drivers zijn ze stukken beter als nVidia, en dat zeg ik uit eigen ervaring, ik heb 2*8800GTS320 gehad, en nu een 2900XT, en dat werkt stukken beter in Vista, de drivers zijn gewoon 'af'.

Ik weet niet of je Linux draait, maar de support van ATI is nu al veel beter, en zal nog veel verbeteren, dit doordat ze zijn overgenomen door AMD.

En ik zou ook voor een ATI kaart gaan, moest je binnen een maand geld extra hebben, en je wilt 35-40% extra performance (ik weet niet echt wat de winst van crossfire is), kan je altijd eentje bijkopen, waarbij je met een nVidia gewoonweg muurvast zit :)

[ Voor 21% gewijzigd door Snake op 08-10-2007 16:15 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is vrij eenvoudig anders...
SLI = NVidia
Crossfire = Ati

een mobo dat 1 van 2 ondersteund, kan een single GFX kaart van een willekeurige fabrikant aan. Alleen zodra je 2 kaarten wil combineren, moet je op de ondersteuning van je mobo letten.

Voorlopig is het met Sli of Crossfire nog niet mogelijk meerdere schermen aan te sturen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kwestie van vrij basic nalezen op onafhankelijke reviewsites wat de technologie / marketingnamen echt inhouden:

SLI video: twee nVidia kaarten op een nVidia (of ULi) chipset
Crossifire: twee ATi kaaretn op een Intel of ATi(=AMD) chipset

Beide alleen zinnig als je tegelijkertijd twee van de snelste kaarten van het moment (2x 8800GTX of HD2900XT) gaat nemen. Anders ben je altijd beter uit (prijs/performance EN stroomverbruik=hitte=lawaai) om één snellere kaart te nemen ipv twee tragere.

SLI geheugen: geheugen met EPP (enhanced performance profiles), waarmee je op een mobo dat het ondersteunt niet handmatig de VDIMM hoeft in te stellen.

Voor een Tweaker niet nodig, aangezien hij liever handmatig doet. Gewoon een uitbreiding van de SPD.

Bovenstaande had je makkelijk met zoekwerk kunnen vinden, dit gaat dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.