Web(applicatie) om gegevens op te slaan.

Pagina: 1
Acties:
  • 653 views sinds 30-01-2008

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:13

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar (het liefst gratis) pakket om verschillende zaken op te slaan in een database.
Het klinkt misschien een beetje vaag maar ik zal uitleggen wat ik wil.
Ik wil gewoon een simpele site benaderen zodat we daarin informatie van werkstations kunnen zetten, zoals service tags etc.
De tools die ik nu vind (spiceworks) enzo zijn traag en hebben inventory opties enzo waar ik helemaal niet op zit te wachten.
Ik heb ooit met oracle gewerkt waar dit goed mogenlijk was maar dit is duur/traag.
Iemand enig idee wat ik zoek?

Verwijderd

Zoek eens met google op de term "cmdb"

Er is vast genoeg te vinden.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25
Ehm.... Wel eens gehoord van Microsoft Access?
Lijkt me best bruikbaar, met de eisen die je hierboven stelt.

[update]Sorry... ik begreep dat web-stuk verkeerd...
Wellicht anders gewoon mysql met mysqlphpadmin...

Zodra je iets specifiek voor jouw doel wil hebben zul je inderdaad óf gericht moeten zoeken (en bij de uitgebreidere applicaties uitkomen) of zelf iets moeten maken (wat niet moeilijk hoeft te zijn, met zo'n eisenpakket).

[ Voor 60% gewijzigd door Flard op 08-10-2007 15:57 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

lier

MikroTik nerd

Iemand enig idee wat ik zoek?
Klinkt als de omgekeerde wereld...

Alles is geschikt, of je nou voor PHP, Java of .NET (of alle andere opties gaat).
Databases: MySQL, Postgress, DB2, Oracle, SQL server (en van de meeste is wel een gratis versie te vinden...).

Mijn tip, ga zelf eens uitzoeken wat je wil en als je dan hulp nodig hebt... ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er zijn echt heel veel manieren om dit op te lossen; zelfs een wiki zou tot de mogelijkheden behoren. Hier zitten echter erg veel vragen en keuzes achter die je eerst zelf zult moeten maken. Ik stel dus voor dat je voor jezelf een overzicht van oplossingen maakt, de kosten en baten tegen elkaar afweegt en dan eventueel terugkomt om hier meer informatie of tips te krijgen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.