[MMORPG] Everquest 2 of WoW?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi allemaal,

Ik zit met een klein dilemma. Ik heb een tijdlang Everquest 2 gespeeld, voornamelijk met een nu level 58 Bruiser. Ik ben dus redelijk bekend met het spel en heb er flink wat tijd ingestoken om m'n Bruiser op het punt te brengen waar hij nu is. Echter, na een keer een grote aankoop te hebben gedaan was m'n bankrekening zo goed als leeg, waardoor de maandelijkse betaling voor EQ2 geweigerd is. Gevolg: een ban. Helaas is laten unbannen niet zo eenvoudig daar je iemand nodig hebt met een creditcard, waar ik zelf dus niet over beschik, die voor jou $30,- over wil maken. Aangezien ik dan eigenlijk net zo goed een nieuw spel (met dus de nieuwste uitbreidingen) kan kopen voor 40 euro, sta ik voor de keuze:

- laten unbannen door iemand te zoeken met creditcard;
- nieuw spel kopen en weer van voor af aan beginnen;
- WoW.

Ik hoorde vandaag ook weer iemand over WoW. Zeer over te spreken. Nu heb ik de screenshots gezien en wat mij opvalt is dat er weinig verschil is t.o.v. EQ2 qua gameplay (van wat ik zo kon zien vanaf een .jpg) en het lijkt mij allemaal wat flauwer. Ik hoop stiekem dus dat er hier iemand is die bijde games speelt/heeft gespeeld en een vergelijking kan geven tussen de 2 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ach,alle mmorpgs lijken opelkaar. Ik speel 'al' vanaf 2000 mmorpgs en ben nog niks revolutionairs tegengekomen.
Daarnaast zijn er op internet heel veel wow vs eq2 discussies te vinden. Het komt er meestal uiteindelijk op neer dat je het beste gewoon zelf beide probeerd en dan een besluit neemt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoW heeft een trial die je 10 dagen gratis kan spelen, de client kan je op www.wow-europe.com downloaden.

Zitten enkele beperkingen aan ivm traden, levelcap 20, enz., maar je krijgt zo wel een idee van de gameplay, en het kost je niks.

Ik denk dat je zo het beste je beslissing kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu weet ik niet hoe de lvl-curve gaat in EQ2, maar het is natuurlijk ook afwegen of je weer helemaal opnieuw wil beginnen. Met een 30 dagen kan het best dat je dezelfde lvl/status nog niet heb behaald, wat je in de tussentijd aan je EQ2 char had kunnen spenderen.

Zou inderdaad gaan voor zo'n 10dagen trial, EQ2 en WoW liggen aardig langs elkaar, het zal dan alleen bediening en 'gevoel' zijn wat je zelf wil.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:45

Multensor

wtf

Ik heb WoW ongeveer een jaar lang gespeeld (60 priest en 60 warrior) en ben nu bezig met EQ2. Momenteel ben ik lvl 55 wizard in EQ2. De grootste verschillen in de games ligt voor mij vooral in het verschil van mensen die het spelen. WoW wordt toch meer gespeeld door mainstream publiek (lees: de wat jongere mensen) en EQ2 door een volwassener publiek. Met beide spellen heb ik erg veel lol (gehad) en om nou te zeggen dat de ene beter is dan de andere... WoW heeft goede end-game content die je voor een lange tijd bezig kan houden. EQ2 komt binnenkort weer met een uitbereiding waardoor er weer veel meer te ontdekken valt (ook end-game).

erhmm.