[Vista] IE7 - 5 sec. vertraging bij website zonder http://

Pagina: 1
Acties:

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 03:20
Als ik in IE7 onder Vista een website wil openen en ik tik bijvoorbeeld in: gathering.tweakers.net, dan duurt het +/- 5 seconden voordat de pagina wordt geladen. Als ik http://gathering.tweakers.net intik, wordt de pagina wel direct geladen. Zelfde geldt ook voor sites met www.

Ik heb de Google toolbar en IE7Pro geïnstalleerd. Deïnstallatie van IE7Pro maakte geen verschil. Ook heb ik alle invoegtoepassingen, de phishingfilter en de pop-up blocker al een keer gestopt, maar ook dan geen resultaat :N

Hardware is een HP 8510w (GC114EA). Het gaat om Vista Business 32bit.

Heeft iemand enig idee van een oorzaak/oplossing?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

De installatie van de nieuwe versie van IE7 loste bij mij wat performance problemen op.

• snarf
Versie van IE7: 7.0.6000.16512.
Op m'n XP machine heb ik hier nog nooit last mee gehad...

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
All een reset van je internet explorer settings gedaan (Tools, Internet Options, Advanced, Reset). Al je instellingen worden dan teruggezet als een ongebruikte IE7 (zonder invoegtoepassingen). Wellicht dat het helpt.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• snarf
Hmm, na het draaien van Windows Update en een restart van de machine lijkt het probleem (voor nu) opgelost :$

• snarf
Weer even een update, want dit 'probleem' komt toch nog steeds voor. Ik kan nu wel simuleren hoe het ontstaat:
Op mijn werk is mijn machine aangelogd aan het domein. Als ik naar huis ga, dan sluit ik niet af, maar gebruik ik de sluimerstand. Als ik thuis dan weer de laptop aanzet (niet meer op het domein) doet dit probleem zich voor. Als ik na een sluimerstand wel connectie maak met het domein, doet dit probleem zich niet voor.

Daarnaast opent de verkenner zich ook met vertraging als ik niet meer fysiek op het domein aanwezig ben. Dit is wel op te lossen door de netwerkschijven te ontkoppelen, maar lost niet het probleem van de vertraging in IE op.

Wat ik ook constateer (wellicht moet ik hier een nieuwe topic voor starten):
Als ik de laptop vanuit uitstand opstart, gebeurt het regelmatig dat ik niet kan inloggen in het inlogscherm van Vista! Soms werkt de return toets en login knop gewoonweg niet (wachtwoord kan ik wel intikken), soms krijg ik een melding dat het systeem me niet kan inloggen (specifieke melding even niet bij de hand). Na een tiental seconden start de laptop dan uit zichzelf opnieuw op en soms lukt het dan wel om in te loggen, maar soms moet deze gang van zaken (proberen in te loggen, automatische herstart) een aantal keren worden herhaald. Ik vind het ernstig dat zo'n situatie zich voor kan doen, vooral omdat het 'lijkt' alsof de gebruiker op de één of andere manier geen rechten meer heeft om in te loggen!

[ Voor 3% gewijzigd door snarf op 31-10-2007 22:02 ]

Pagina: 1