Toon posts:

welke distro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi, ff een vraagje over welke distro ik moet gebruiken

gaat om een 486 met 2 pci netwerk kaartjes

een winbond :W89C940
en een Realtek 8029

hetis de bedoeling om dit als router te gebruiken. maar welke distro ondersteund beide nics? of waar kan ik dat zien.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

alle distro's ondersteunden jouw NE-2k kaartjes. Daar zou ik me niet druk over maken.

ik vind dat je op www.suse.de/en makklijk kunt kijken voor hw support en sw probs.

Als distro raad ik je slackware aan maar aangezien je onervarenheid misschien redhat.
Ik zou wel voor een oude distro gaan. bv RH 5.2 en dan kan je als je dat wilt nog een nieuwe kernel opzetten(pas kan verslavend werken).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. dan zal ik de laatste slackware downloaden. en hopen dat ik het aan de gang krijg. is het btw makkelijk om netwerk kaarten te isntellen? (ne2000?_ kewl wist niet dat ze dat waren)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

DeBdEbDeBdEbDebian!!

Echt relaxed, icq maar voor hulp :)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Vind persoonlijk debian kut.. maar zoals gezegd dat is persoonlijk...de rest van de wereld zweert erbij dus zal wel aan mij liggen

anders down je even zipslack .. kan je onder dos installen .. en is minder dan 100 mb.. daarna kan je altijd nog zeggen .. daar ga ik voor...

verder www.linuxiso.org

suc6

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
kijk eens naar clarkconnect of freesco. draaien allebei op een 486 en fungeren als linux router/gateway

Verwijderd

Wat urls bij timotheebastin:
http://www.freesco.com/
http://www.clarkconnect.org/
Verder is e-smith ook wel handig.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ikzelf ben ook een onervaren Linux gebruiker en vind Red Hat 7.0 wel makkelijk. Het schijnt alleen minder stabiel te zijn dan andere disto's maar daar heb ik nog eigenlijk geen last van gehad.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
E-smith is zeker handig :)
Kijk anders een op www.e-smith.nl daar staat een linkje naar de computer totaal met een vergelijkende test tussen internet router software!
Pagina: 1