[debian 4] terug draaien installatie shadow passwords

Pagina: 1
Acties:

• Raffy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06-2025
Iemand een idee hoe ik een installatie van shadow password kan terug draaien op een Debian 4 server?

Om de machine beter te beveiligen is dit geinstalleerd maar het blijkt nu dat Plesk hier niet mee om kan gaan en zal dus terug moeten naar de normale situatie.

Ik heb al op het forum gezocht en via google op heel wat site's geweest maar ze geven allemaal alleen uitleg hoe je het moet installeren en niet hoe je de installatie ongedaan maakt.

iemand een idee?

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

shadow copies? Ik ken wel shadow passwords.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Raffy
thunder7 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:37:
shadow copies? Ik ken wel shadow passwords.
foutje...

moet dus ook shadow password zijn.

• Raffy
gevonden dat je dit kan doen met pwunconv maar als ik dat commando geef dan krijg ik de melding dat het passwd bestand in /etc/passwd niet geopend kan worden.

het bestand /etc/passwd bestaat en heeft als rechten 644.

Ik voer het commando uti als root. Dus snap niet waar hij die niet kan openen.

iemand een idee?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45

deadinspace

The what goes where now?

Raffy schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:10:
Iemand een idee hoe ik een installatie van shadow password kan terug draaien op een Debian 4 server?

Om de machine beter te beveiligen is dit geinstalleerd
"terugdraaien" en "is geinstalleerd" doen overkomen alsof je zelf shadow passwords aangezet hebt, maar Etch installeert gewoon altijd al met shadow passwords. Hoe bedoel je dit dus precies?
maar het blijkt nu dat Plesk hier niet mee om kan gaan en zal dus terug moeten naar de normale situatie.
Shadow passwords zijn de normale situatie, en dat zijn ze ook al 10 jaar lang ofzo. Ik kan me dan ook absoluut niet voorstellen dat Plesk daar niet mee om kan gaan. Waaruit maak je op dat Plesk dat niet kan?