[htaccess/mod_rewrite] CSS problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 18:17
Ik zit momenteel met een enorm vervelend Htaccess/mod_rewrite probleem waar ik echt niet meer uit kom. na een groot aantal TUTs en cheatsheets en probeersels wilt het maar niet lukken. Het gaat om het volgende stuk code:

code:
1
2
3
4
RewriteRule ^(.*)/js/(.*)$ js/$2    [QSA]
RewriteRule ^(.*)/css/(.*)$     css/$2  [QSA]
RewriteRule ^(.*)/img/(.*)$     img/$2  [QSA]
RewriteRule ^(.*)/swf/(.*)$     swf/$2  [QSA]

Het probleem ontstaat wanneer er bijvoorbeeld een CSS bestand in de JS map staat (dus bijvoorbeeld: js/tiny_mce/themes/advanced/css/colorpicker.css).

Op de een of andere manier pakt Apache vervolgens toch de 2de regel ipv de eerste.... Nu dacht ik dat hij van boven naar beneden werkte en zodra een url aan de eerste criteria voldoet dat deze dus automatisch de rest zou overslaan.....

Nu heb ik een groot aantal combinaties geprobeerd waaronder [QSA,S=10] (skip 10 commandos), het volledig pad van het bestand aangeven en zo nog wel veel meer (ben hier nu alleen al een uur mijn brein over aan het kraken).

Als ik het css regeltje weglaat werkt het wel..... apache geeft het volgende op in de error log:

code:
1
[Mon Oct 08 15:00:14 2007] [error] [client 192.168.1.39] File does not exist: G:/www/www.website.nl/css/editor_ui.css, referer: http://server/www.website.nl/admin.php?page=admin/studio/buildings/record&buildings_id=2

Het volledige url is dan ook
http://server/www.website.nl/js/tiny_mce/themes/advanced/css/editor_content.css

Het probleem is ook dat ik het bestand niet zomaar ergens kan plaatsen, deze moet in de CSS map blijven staan omdat ik anders Tiny mce niet zomaar meer kan updaten zonder overal te moeten rommelen!

Alvast bedankt

• ultimasnake
Nog wat geprobeerde scenario's

code:
1
2
RewriteRule ^(.*)/js/(.*)/css/(.*)$ js/$2/css/$ [QSA]
en dan bovenstaande coe

code:
1
2
RewriteRule ^(.*)/js/tiny_mce/themes/advanced/css/editor_ui.css$ js/tiny_mce/themes/advanced/css/editor_ui.css [QSA]
en dan bovenstaande coe

code:
1
2
RewriteRule ^(.*)/js/tiny_mce/themes/advanced/css/(.*)$ js/tiny_mce/themes/advanced/css/$2 [QSA]
en dan bovenstaande code

code:
1
2
RewriteRule ^/js/tiny_mce/themes/advanced/css/(.*)$ js/tiny_mce/themes/advanced/css/$1 [QSA]
en dan bovenstaande code

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

En wat gebeurt er met [L]?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ultimasnake
Dan geeft fiddler mij de volgende melding (zelfde dus als eerst):

code:
1
2
#   Result  Protocol    Host    URL Body    Caching Content-Type    User-defined    
54  404 HTTP    server  /www.website.nl/js/tiny_mce/themes/advanced/css/editor_content.css  1.486       text/html; charset=iso-8859-1

en apache

code:
1
[Mon Oct 08 15:47:36 2007] [error] [client 192.168.1.39] File does not exist: G:/www/www.website.nl/css/editor_ui.css, referer: http://server/www.website.nl/admin.php?page=admin/studio/buildings/record&buildings_id=2

Persoonlijk dacht ik ook dat [L] bedoeld was als er echt niets meer na het document kwam, maar ik neem aan dat Last rule dan dus pas aan de order zou moeten zijn zodra de criteria correct is?

[ Voor 0% gewijzigd door ultimasnake op 08-10-2007 15:47 . Reden: Filder? nog nooit van gehoord, fiddler dus ;) ]

• ultimasnake
Ok na een hoop gekut plots een idee!!!

code:
1
RewriteRule ^(!js/)(.*)/css/(.*)$                       css/$2                                                                                          [QSA]

dus als er geen JS voor staat gewoon die regel negeren. Toch vind ik het raar gedrag aangezien hij van boven naar beneden zou werken en daardoor dus in deze optie eigenlijk een optie naar boven springt ofzo......

Ik heb het dan dus nu opgelost maar zou erg graag willen weten of er een mooiere oplossing is, en of een uitleg voor de situatie te krijgen is :)

• ultimasnake
Nou toch nog geen oplossing aangezien nu andere pagina's weer de mist in gaan met het gewone css bestand

in andere woorden dus: HELP
Pagina: 1