Siemens Speedstream 5890

Pagina: 1
Acties:
  • 1.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
hoi,

ik probeer een lokale machine te bereiken vanaf het internet via een Siemens Speedstream 5890 SDSL modem/router.

Op de firewall heb ik een allow rule voor poort 3389 aangemaakt en ik heb m'n lokale machine met ip adres 10.0.0.100 als NAT server opgegeven met poort 3389.

Intern kom ik zonder problemen via RDP op deze machine terecht, maar via internet krijg ik geen response.

Vergeet ik nu iets ?

• mcetweaker
  • Niet online
gebruik niemand deze router ? :?

nou ja, misschien dan maar gewoon even terug naar fabrieksinstellingen en het nogmaals proberen. :{

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 15:54

Korakal

Up up up!

Probeer je vanuit jouw eigen lokale netwerk het externe adres aan te roepen? Dat gaat alleen lukken als de Speedstream NAT loopback ondersteunt. Een betere test is vanaf een machine die echt buiten het netwerk staat proberen te verbinden.

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 12:51
Ehm, ken het apparaatje verder niet, maareh, de standaard dingetjes:

- firewall op modem werkt mee?
- ip van je lokale machine gedubbelcheckt?
- firewall op je lokale machine eens uitzetten? (heeft uberhaupt weinig nut in NAT-omgeving)
- hoe test je van buitenaf?
- wat is de schematische setup van je apparatuur?
- welk protocol laat je door op poort 3389?

• mcetweaker
  • Niet online
ik heb de test vanaf meerdere lokaties gedaan, maar niet vanuit het lokale netwerk, dus alleen extern het externe ip adres van de speedstream gebruikt.

de firewall al een paar keer uitgezet, maar dat helpt helaas niet.

op de lokale machine heb ik een statisch ip ingesteld en dat werkt ook als ik intern rdp naar dat station.

ik test van buitenaf via remote desktop in vista. ook test ik via http omdat ik ook port 80 heb geforward naar datzelfde station en een webserver heb draaien welke ik ook intern wel kan bereiken.

schematisch: lokale machine - switch - modem/router - internet - internet station waarvan ik port 80 (HTTP) probeer te bereiken of 3398 (RDP)

op poort 3389 laat ik RDP dus door. Dat is een voorgeconfigureerd protocol op de router voor firewall allow rules en voor NAT hosts. Ik heb ook 3389 zelf ingevuld ipv van de voorgeconfigureerde poortjes.

ik heb de switch er ook al een keer tussenuit gehaald door het te benaderen werkstation direkt in een poort van het modem te prikken.

Ik zie maar niet wat ik hier fout doe :(

[ Voor 6% gewijzigd door mcetweaker op 09-10-2007 08:09 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:38

grimson

domeingrommer

Hi, ik liep ook tegen een gelijk probleem aan...
bij deze hufter moest ik, ook al staat de firewall 'uit', bij 'Firewall Scripts' de 'None' script runnen.
Deze stond op maximum.
Nu werkt het wel .. :(

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Pagina: 1