wel of geen koelblok nodig

Pagina: 1
Acties:

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Ik heb onlangs een a7n8x deluxe bordje gekregen, maar ik weet niet of het bordje nog werkt. De persoon waarvan ik het bord heb, wist dit ook niet. Optisch ziet het bord er nog prima uit. Maar dat zegt niet zoveel (helaas).

Ik ben dan ook van plan om er zelf achter te komen, maar loop daarbij tegen het volgende aan. Op de plaatjes die ik ben tegen gekomen, is op de nforce 2 chip een koelblok gemonteerd. Op het mobo wat ik heb, is deze niet meer aanwezig :(

Nu is mijn vraag of het noodzakelijk is om zo'n koelblok te monteren. Zo ja, hoe kom ik daaraan? Bijgevoegd zijn wat foto's om het te verduidelijken. En is het noodzakelijk koelpasta toe te voegen?

Afbeeldingslocatie: http://www.tjukkie.dds.nl/asus_mobo.jpg
Het origineel van de ASUS site.

http://www.tjukkie.dds.nl/mobo_nvidia.jpg
Mijn versie, overzicht

http://www.tjukkie.dds.nl/mobo_nvidia_close.jpg
Mijn versie, close-up

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Lijkt me het beste een koelblok erop te plaatsen.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ze doen dat bij Asus volgens mij niet voor niks....
Iemand heeft onder 't blokkie willen zien wat er zat denk ik.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Er heeft bij jouw zo te zien ook gewoon een blokje opgezeten, en gezien de temperaturen die een nForce2 kan bereiken zou ik er ook echt weer wat op monteren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je kan als alles goed is een Blokje van Zalman installeren, die koelt net iets beter als het standaard ding wat erop zat en daardoor dus beter gekoeld zal worden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
juist, duidelijk wel monteren dus. Voor 7,80 inclusief koelpasta kan ik een northbridge koeler van zalman kopen.

Ben alleen bang dat als ik alles bij elkaar heb (processor + koeler, geheugen) toch nog redelijk duur uit ben met dit wat oudere bord. Helaas past er geen DDR2 geheugen in het bord, dus dat kan ik ook niet meenemen naar een andere upgrade.

Nieuwere (en beter verkrijgbare processoren en geheugen) zijn ook niet zo heel duur momenteel, misschien dat ik daar beter naar kan kijken dan een bord waarvan ik niet eens zeker weet of het wel werkt...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb zelf ook dit moederbord gehad en hier zat wel een Heatsink op de NorthBridge.
Tis wel verstandig als het er vanuit de fabriek wel op zit en nu niet meer, wel een Heatsink aan te schaffen en deze wel op de NB te plakken !

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De nForce 2 chipset wordt dusdanig heet dat een koelblok vereist is.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06
Heb je in je kast geen oude/kapotte computer spullen liggen, waar je misschien een koelblokje vanaf kan halen?

En iets zelf maken van aluminium of koper oid?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er moet echt 100% zeker een blokje op. Zonder wordt ie veel en veel te heet. Zelfs met koelblok wordt het blokje soms zo heet dat ie bijna niet meer vast te pakken is. (Hangt natuurlijk wel van de airflow af)

Verwijderd

moet een koelblokkie op, zet die er eerst op en sluit hem eens aan op een voeding, koptelefoon of speakers aan de line-out en dan als het goed is begint de ASUS speech reporter te zeuren dat er geen CPU is geinstalleerd. Wel eerst even een bios reset uitvoeren en kijken of het groene ledje op je mobo brandt als er power op komt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb dit exact zelfde koelblok hier trouwens wel liggen. Mag je zo gratis van me hebben. Moeten we alleen ff kijken hoe we em bij jou krijgen. Stuur mij er anders ff een DM over.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:07:
moet een koelblokkie op, zet die er eerst op en sluit hem eens aan op een voeding, koptelefoon of speakers aan de line-out en dan als het goed is begint de ASUS speech reporter te zeuren dat er geen CPU is geinstalleerd. Wel eerst even een bios reset uitvoeren en kijken of het groene ledje op je mobo brandt als er power op komt.
Nog nooit van mijn leven heb ik een moederbord zien booten zonder processor?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1