Toon posts:

Infinity Overture 3 verbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al zo'n 8 jaar in het plezierig bezit van de Infinity overture 3 met actief laag.
Nu ben ik onlangs verhuist en heb ik achter de luidprekers een volledige op maat gemaakte open kast die ik er liever niet uit sloop.

Nu zijn de infinity's gepoort met twee woofers aan de voorkant en twee aan de achterkant.
Ik heb het idee, ook na het verplaatsen en van de kast weghalen van de speakers dat het laag absoluut niet tot zijn recht komt.

Nu heb ik het idee om de achterkan van de behuizing helemaal dicht te maken en de twee units naar de vookant te brengen door 2 extra gaten te maken op de plaats waar nu de versterker hangt.
( de basreflex poort zit aan de onderkant)

Zal dit qua geluid een kans van slagen hebben of gegarandeerd mislukken?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 22:26

voodooless

Sound is no voodoo!

Aangezien het laag ommnidirectioneel is maakt het niet zoveel uit waar de woofers zitten. Aan de achterkant kan prima zolang er genoeg ruimte is voor de woofer om lucht te kunnen verplaatsen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat er een houten kast zit wat volgens mij het laag absorbeert.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 22:26

voodooless

Sound is no voodoo!

Daar zal het verplaatsen van de woofers weinig aan veranderen vrees ik.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dan zou ik, voordat je in je speakers gaat hakken een testbehuizing maken.

Koop een flinke plaat 12 of 18mm spaanplaat en bouw je speaker zo goed mogelijk na, maar dan met de woofers aan de voorkant.

Leuk en leerzaam projectje lijkt me zo?

Wise enough to play the fool

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 10:33
Hey leuk, eindelijk iemand met dezelfde speakers als ik ;)
Ik heb ze nu zo'n 5 jaar en moet zeggen dat ze, sinds ik verleden week een onkyo 705 gekocht heb, pas echt tot hun recht komen. Hiervoor had ik een denon 2801 en vond het laag altijd te nadrukkelijk aanwezig. Eerst gaf ik de schuld aan mijn kleine appartement maar nu in een grote woonkamer had ik hetzelfde probleem.
Verbouwen is dus ook bij me opgekomen maar nu met de onkyo stap ik erweer vanaf :+
Wat voor aparatuur heb je nog meer en zou je een foto kunnen plaatsen van je situatie met die kast enzo, kunnen we wat beter meedenken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds Onkyo 18 jaar ofzo geleden kwam met de eerste prologic receiver nooit meer anders dan Onkyo gehad. Daarna de TXDS 919 THX en het nu de Integra 939 waar ik super tevreden mee ben.
als center het ik een Overture 1

Als DVD speler de DV-C600 wisselaar van Onkyo die via S-vhs op mijn LCD is aangesloten en beter beeld geeft dan de veel nieuwere Pioneer 656 via Component.
Dan nog een CD wisselaar van Onkyo en inverto Sat ontvanger via RGB en XBOX via RGB met XBMC

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/f7c/f7c36ef47639902c3664ba48dc1559c8_6ab.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 06:50 ]

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 10:33
Ik heb net een htpc gebouwd die alles voor me afspeeld op mijn sony bravia en dat bevalt me echt super!!
Ik heb de overture 1 als surround speakers en een kef als center.
Deze set bevalt me pas echt nadat de onkyo zichzelf ingeregeld had dus heb zeker geen spijt van de aankoop.
Ik snap nu ook je vraag wat beter, ik moest mijn speakers echt de ruimte geven wilden ze mooi klinken (vooral het laag) en ik zie dat jij daar niet echt de ruimte voor hebt.
Pagina: 1