Ik ben in het bezit van een 8600GT, en deze is voorzien van een zalman vf900. Nu heb ik eindelijk mijn team xtreem geheugen binnen en wilde ik eens even kijken of dat wat uit maakte voor mijn 3dmark scores. Het kaartje via rivatuner op 740/860 gezet (waarmee ik al vaker artifactvrij gebencht heb (750/880 ookal) en toen 3dmark05 laten draaien. 200 puntjes hoger geeindigt dan eerst, toen 3dmark03 opgestart, maar tijdens de eerste test, dikke freeze
Na even wachten sprong die weer terug windows in. 3dmark03 afgesloten en 06 opgestart. Vervolgens na het starten van de test zag ik meteen dat er iets mis was, ik haalde waar ik eerst (in het begin) 40 fps haalde ongeveer nogmaar de helft (20/23) Meteen op esc gedrukt, maar toen liep de pc vast.
Na een reboot vrolijk rivatuner weer instellen op 740/860 en 3dmark 06 weer opgestart. En weer dezelfde lage fps, maar nu gepaard met een hele berg artifacts! Meteen weer esc, maar ook in windows een bult arti's. Meteen afsluiten en opnieuw opstarten, en gelukkig na een reboot geen arti's meer. Vervolgens eerst de driver eraf geknikkert, en nieuwe gedownload en geinstalleerd. Ook rivatuner erafgehaald (kaart nu weer volledig standaard dus)
Maar nu is het zo dat tijdens het benchen met de kaart helemaal standaard het gewoon huilen met de pet op is
want op sommige stukken kom ik bij 3mark06 nieteens meer boven de 5 fps...
Nu is mijn vraag aan jullie, wat zou er aan de hand kunnen zijn?
De temps zijn het in ieder geval niet, want tijdens het benchen op 740/860 kwam die niet hoger dan 55 graden (standje low van de vf900) en ik game altijd op 700/850.
Wat ik al gedaan heb:
Drivers verwijderen, opnieuw installeren (met rebooten natuurlijk)
Rivatuner verwijderen
Systeemspecs staan in me sig
Alvast bedankt!
Na een reboot vrolijk rivatuner weer instellen op 740/860 en 3dmark 06 weer opgestart. En weer dezelfde lage fps, maar nu gepaard met een hele berg artifacts! Meteen weer esc, maar ook in windows een bult arti's. Meteen afsluiten en opnieuw opstarten, en gelukkig na een reboot geen arti's meer. Vervolgens eerst de driver eraf geknikkert, en nieuwe gedownload en geinstalleerd. Ook rivatuner erafgehaald (kaart nu weer volledig standaard dus)
Maar nu is het zo dat tijdens het benchen met de kaart helemaal standaard het gewoon huilen met de pet op is
Nu is mijn vraag aan jullie, wat zou er aan de hand kunnen zijn?
De temps zijn het in ieder geval niet, want tijdens het benchen op 740/860 kwam die niet hoger dan 55 graden (standje low van de vf900) en ik game altijd op 700/850.
Wat ik al gedaan heb:
Drivers verwijderen, opnieuw installeren (met rebooten natuurlijk)
Rivatuner verwijderen
Systeemspecs staan in me sig
Alvast bedankt!