Toon posts:

URL sharepoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel is bij ons SPS 2007 geimplementeerd. Nu is de wens van mijn klant dat we voor zowel interne als externe gebruikers dezelfde URL hanteren voor het benaderen van Sharepoint.

Extern wertk dit prima intranet.domain.com
Intern werkt enkel intranet.

Nu kan ik split dns gebruiken en/of een tweede zone aanmaken op de interne DNS voor domain.com, maar dan betekend het dat ik intern mijn DNS zone dusdanig moet gaan onderhouden dat verwijzingen van interne clients naar .....domain.com blijven werken als er bijv ip veranderingen zijn. Ik wil weten of er nog andere opties zijn om dit makkelijkeren te realiseren, bijv via ISA?. De hostfile aanpassen op alle clients werkt ook wel, maar is geen optie vanwege beheermatige oogpunten.

Alvast bedankt

Verwijderd

ISA is inderdaad een mogelijkheid, heb je dit ook binnen de organisatie? Het bijhouden van een de interne DNS moet ook een optie zijn, neem niet aan dat je externe DNS met regelmaat wordt gewijzigd...

Verwijderd

Topicstarter
We hebben idd ISA draaien, weliswaar nog ISA2000, maarja zou moeten volstaan. Ik heb zelf enkel kennis van ISA 2004. Nog tips om dit binnen ISA 2000 aan te pakken?

Nee DNS wordt idd niet met regelmaat gewijzigd, gelukkig maar :-)

Verwijderd

Er staat nu een rule in ISA voor de externe toegang? In dat geval kan je volgens mij op de rule aangeven dat niet alleen de externe interface maar ook de interne interface hiernaar luistert. vervolgens is het wel van belang dat de clients het Internet opgaan middels de ISA Server.

Daarbij blijft dat het toevoegen van de externe domeinnaam in de DNS nog steeds een optie is. Zoals je zelf al aangeeft wordt dit niet vaak gewijzigd.