Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VS2005] Deployen webpart MOSS 2007

Pagina: 1
Acties:

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
Ik heb een webpart geschreven die ik netjes heb gedeployed, kunnen debuggen en kunnen aanpassen. Nu heb ik sinds vrijdag opeens de volgende foutmelding:
Error 1 Object reference not set to an instance of an object. 0 0
het probleem ligt niet aan de code: deze build wel gewoon. Ik heb het vermoeden dat op het moment dat er een solutions dir wordt aangemaakt, er iets fout gaat: hier is namelijk geen verandering meer te zien sinds het moment dat het fout is gegaan.

Op internet heb ik nog niks kunnen vinden wat mij zou kunnen helpen: als ik zoek op de foutmelding kom ik onbruikbare links tegen. Is er hier toevallig iemand die met hetzelfde probleem heeft gezeten en die mij zou kunnen helpen?

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
Ok,

probleem gevonden en opgelost:

Normaal gesproken wordt er een GUID gecreëerd om voor een uniek ID te zorgen van de feature. Soms wordt die GUID op een of andere manier nog een keer aangepast, wat je in de problemen kan brengen nadat je al een keer hebt gedeployed. Wanneer er nu nog een keer gebuild wordt, probeert VS.Net 2005 de dbo.Features tabel te doorzoeken en de GUID te vinden. Omdat deze is aangepast, zal deze niet worden gevonden en krijg je de foutmelding “Object reference not set to an instance of an object”. Op http://www.wsswiki.com/Visual_Studio_Extensions_For_WSS_3.0 staat de oorzaak nog een keer in het engels uitgelegd en staat er ook nog eens een oplossing.

door de guids te op te zoeken die geen reference meer hebben in de 12 hive, en die te verwijderen, wordt het probleem opgelost. Op de bovenstaande site is een tool te vinden die automagisch uitzoekt welke featureID's (dus guids) verwijdert kunnen worden uit de database.

Memories of yesterday, will grow, but never die