Toon posts:

Printerinstellingen Office 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik zit hier met een klein probleem, ik probeer namelijk de printerinstellingen uit Word te halen.

Voorbeeld:
Als ik een bestand maak en deze daarna e-mail naar een collega van mij dan staan mijn printerinstellingen in het Word document. (ik wil dat zijn Word de standaard instellingen pakt van de computer waar het document opstaat, niet de instellingen waar het document is aangemaakt.)

Ik hoop dat één van jullie het probleem herkent

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 13:00 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Office vragen horen in het desbetreffende subforum thuis :)

WOS >> Officesuites en -software dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hier dus verder ajb :P

Je kunt dat via een VBA scriptje doen denk ik, door Options.DefaultTray op printerstandaard te zetten. Dat wil je dan vooral wel doen in een VBAscriptje dat niet in het document zelf staat maar in bijv normal.dot, anders krijg je (terecht) veiligheidsmeldingen bij openen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik dat lokaal moeten doen op elke computer? (voor elke gebruiker) of is er ook een manier om het op de server aan te passen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Kan beide. Hangt er van af wat je precies wil, wat je kan en hoe je netwerk in elkaar steekt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat vooral om gebruikers gemak. Dat ze een ontvangen document kunnen printen zonder hun printer instellingen te controleren.
Dat het document automatische de printer instellingen pakt van de computer waar je op werkt, niet dat hij de instellingen meeneemt van het andere document.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ah zo. Als je daar veel last van hebt zou ik op elke client een script zetten dat bovenstaande optie omzet. Tenminste, als niemand anders een beter idee heeft :+

Verwijderd

Topicstarter
Met ongeveer 600 clients is dat een vrij slechte optie
Pagina: 1