Toon posts:

Media-netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: ik ben een nOOb, heb echt geen snars verstand van computers, vandaar ook dat ik hier met mijn vraag kom (er rijst bij mij gelijkt de vraag: "is dit wel het juiste forum"?).
Ik wil in ons nieuwe huis graag een mini media-netwerk opzetten. Eén of twee laptop's, twee mediacenters en een opslag medium moeten met elkaar dmv een draadloos netwerk gaan communiceren. Het idee erachter is dat ik overal in huis toegang heb tot mijn bestanden. Ik wil boven op onze TV kunnen kijken wat ik beneden met het mediacenter heb opgenomen en andersom. Op de laptop wil ik ook toegang hebben tot de mediacenters en de externe harde schijf, die ik gewoon in de meterkast neer wil zetten ofzo. Mijn vraag is: kan zoiets? En zo ja, waar kan ik nou het beste naar toe gaan voor advies in de praktijk? Wat is een goed verkoopadres waar ze kennis van zaken hebben en waar ze dit voor mij thuis zouden kunnen/willen aanleggen?

Bedankt alvast! _/-\o_

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-03 16:44
Eén fileserver maken (kan met gewoon xp), daarvan de mappen met media sharen en voila, je kan vanaf alle pc's bij je bestanden. Maar wat heb je zelf al z'n beetje bedacht (beetje voorwerk wordt op GoT wel gewardeerd namelijk)?

Verwijderd

Topicstarter
Nou eigenlijk (en nu komt de aap uit de mouw).....niks. Ik weet ongeveer wat ik hebben wil, maar hoe ik daartoe kom (softwarematig)...geen idee. De ontwikkelingen op dit gebied gaan zo verschrikkelijk snel dat ik er de tijd en energie niet voor heb om het allemaal bij proberen te houden. Er is gewoon zoveel!!!!! Daarom wil ik het ook eigenlijk allemaal delegeren aan iemand die weet waar die het over heeft. Ik vertel hem wat ik hebben wil en hij of zij geeft mij advies enlegt het eventueel aan bij mij thuis. Ik kan natuurlijk op elke hoek van elke straat tegenwoordig een PC aanschaffen, maar waar vind ik een winkel met echt kennis van zake en waar men bereid is je verder te helpen dan de drempel van de winkel. Ik hoop eigenlijk dat alle kennis en kunde hier aanwezig wel een goed adresje weten!?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:28:
Ik kan natuurlijk op elke hoek van elke straat tegenwoordig een PC aanschaffen, maar waar vind ik een winkel met echt kennis van zake en waar men bereid is je verder te helpen dan de drempel van de winkel. Ik hoop eigenlijk dat alle kennis en kunde hier aanwezig wel een goed adresje weten!?
Bij een Paradigit merk ik toch wel dat men nog altijd klantgericht is en de tijd neemt er voor. Ze weten ook meestal wel waar ze het over hebben. Dus als er ene bij je in de buurt ligt, zou ik zeggen probeer daar eens. Maar der zijn ook andere zaken hoor ;).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-03 16:44
De ontwikkelingen gaan nou ook al weer niet zo snel dat je na een avondje studeren je alweer achterloopt. De basis is een goed lopend netwerk, of het nu bedraad of draadloos is maakt datbetreft geen zak uit (liever bedraad omdat dat betrouwbaarder en sneller is wat bij videostreaming geen overbodige luxe is). Als je een netwerk hebt kan je met standaard windows-mappendelen bestanden op andere pc bereikbaar maken. Niet meer, niet minder. (eventueel zou je nog naar mediacenter extenders kunnen kijken).