PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ik heb sowieso nooit een afbeelding in een tooltip gezien.
:j
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Office 2007 heeft dat:Jeanpaul145 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:16:
Ik weet niet zeker of dat uberhaupt wel kan.
Ik heb sowieso nooit een afbeelding in een tooltip gezien.

Wellicht zoeken naar "rtf tooltip dotnet", of "ribbon tooltip dotnet".
Leuk dat Google mijn vriend is, maar alle hits op de eerste pagina verwijzen naar een plaatje met een tooltip (in plaats van een plaatje in een tooltip), of JavaScript tooltips, of iets anders. In ieder geval geen: Tekst met daarbij een plaatje in een tooltip in C# Winforms.
Dus sorry, maar met die link kan ik niet echt veel.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Nou, het is toch echt niet gelukt hoor... Als ik een plaatje er in probeer te tekenen dan krijg ik gewoon helemaal niks te zien.DoDo schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:21:
Hier staat in beschreven hoe je de draw methode van een Tooltip kan aanpassen. Als je hier de image draw inzet, zou het goed moeten komen.
Misschien zou je voorbeeld code kunnen geven? Dat is misschien veel duidelijker.
We zijn inmiddels aan het proberen om een formulier als tooltip te gebruiken. Dit omdat we dat wel werkend krijgen en we deze week moeten opleveren. Als we uiteindelijk toch gewoon de tooltip zelf kunnen tekenen zou wel erg nice zijn.
[ Voor 96% gewijzigd door PoweRoy op 15-10-2007 10:33 ]
[This space is for rent]
Klopt, ik heb het nu wel gewoon werkend.PoweRoy schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:31:
Wat gaat er dan foutAan de hand van de voorbeeld code bij de link kan je dus zelf een drawimage toevoegen.
Maar het plaatje wordt er zomaar in gezet. Ik kan daarna niet zelf bepalen waar ik de tekst wil hebben.
Het plaatje moet op 5,5 komen te staan en de tekst moet beginnen op 50,5 of zo.
Ook kan ik niet vinden hoe ik de grootte van die tooltip in kan stellen? Hij wordt nu zo groot als de tekst groot is, terwijl de foto natuurlijk veel groter is.
Voor de grootte moet je even naar Size, ClientSize en PreferredSize kijken en eventueel kun je dan GetPreferredSize overriden als gewoon setten van die andere properties niet werkt.l0c4lh0st schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:53:
[...]
Klopt, ik heb het nu wel gewoon werkend.
Maar het plaatje wordt er zomaar in gezet. Ik kan daarna niet zelf bepalen waar ik de tekst wil hebben.
Het plaatje moet op 5,5 komen te staan en de tekst moet beginnen op 50,5 of zo.
Ook kan ik niet vinden hoe ik de grootte van die tooltip in kan stellen? Hij wordt nu zo groot als de tekst groot is, terwijl de foto natuurlijk veel groter is.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Klopt, heb ik inmiddels gevonden.MTWZZ schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:46:
[...]
Voor de grootte moet je even naar Size, ClientSize en PreferredSize kijken en eventueel kun je dan GetPreferredSize overriden als gewoon setten van die andere properties niet werkt.
Enige probleem is nu nog dat ik het tijdens het testen op een button heb getest. Daar kun je gewoon makkelijk een tooltip aan hangen, maar het moet uiteindelijk op een listview item in een listview...
Nou hebben die items wel de ToolTipText property, maar daar kan ik dus alleen een string aan geven, zo kan ik dus niet zelf de tooltip tekenen.
Vraag me af waarom ze dat zo krom hebben gemaakt. Weet iemand misschien een oplossing hiervoor?
Om een tooltip bij een control te laten zien moet je dat betreffende control selecteren en dan in de properties kijken. Het ToolTip control voegt daar namelijk wat toe.l0c4lh0st schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:15:
[...]
Klopt, heb ik inmiddels gevonden.
Enige probleem is nu nog dat ik het tijdens het testen op een button heb getest. Daar kun je gewoon makkelijk een tooltip aan hangen, maar het moet uiteindelijk op een listview item in een listview...
Nou hebben die items wel de ToolTipText property, maar daar kan ik dus alleen een string aan geven, zo kan ik dus niet zelf de tooltip tekenen.
Vraag me af waarom ze dat zo krom hebben gemaakt. Weet iemand misschien een oplossing hiervoor?
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Verwijderd