Toon posts:

Stilstaand beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb sinds vorige week een heel vreemd voorval.
Wanneer ik een dvd of een DIVX wil bekijken met WinDVD, Mediaplayer of maakt niet niet,
dan blijft mijn beeld gewoon zwart terwijl de audio gewoon doorgaat.

Wanneer ik het venster van de betreffende applicatie heen en weer beweeg, zie ik wel beeld, maar dit is heel erg vervelend om de hele tijd met je muis heen en weer te blijven gaan om het beeld toch te kunnen volgen.

Ik heb zelf mijn driver van de videokaart al een keer opnieuw geinstalleerd en ook het installeren van de ACE Mega Codecs leidt niet tot de oplossing.

Iemand anders nog suggesties?

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Al geprobeert om alle drivers te uninstallen en die van DivX opnieuw te installeren? Aan je videokaart zal het niet liggen..
Ik denk dat het meer een playback-issue is..

"It's about time you showed up Fox!"

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ook problemen met VLC?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist alle codecs verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat.

VLC player gedownload en geprobeert, maar zelfde verhaal. Bij bewegen van het venster zie ik beeld, doe ik dat niet, blijft hij stilstaan op het laatste deel van het filmpje.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:30
Heb dat ook een keer gehad, alleen heel flauw bij mij was het de screensaver. Na 2 min hing de beeld terwijl de sound gewoon door ging. Screensaver op 40 minuten gezet en de probleem was opgelost.

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog even even bezig geweest en heb nu het probleem kunnen verhelpen middels VLC Player.
Bij de opties stond een vinkje bij : Overlap Video Uitvoer.

Wanneer ik dit vinkje weghaal, kan ik gewoon film kijken, maar goed dat houdt wel in dat ik dus alleen VLC player kan gebruiken, want bij de andere programma's blijft dit probleem nog steeds bestaan.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Ik denk dat dit een Video Overlay probleem is. Probeer eens iets af te spelen met Media Player Classic en zet als rendermethode eens VMR9 ofzoiets.. :)

Overigens is VLC een heerlijk programma hoor.. nooit meer codecs nodig!

En als je graag codecs gebruikt, installeer ffdshow eens, decodeerd alles met directshow filters, klein en simpel.

[ Voor 38% gewijzigd door Mojo op 08-10-2007 15:52 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1