[2000 TS] Prog. starten bij aanmelden, start niet.

Pagina: 1
Acties:

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Goeidag,
Ik ben bezig met een windows 2000 terminal server op te zetten, ter vervanging van een oudere.

Users moeten bij logon een batchfile runnen, welke is aangegeven in de user eigenschappen (dit prog. starten bij aanmelding). Probleem echter is, de batchfile wordt niet gerunned als je inlogged met betreffende users.
De users staan allen in de groep Gebruikers. Alleen als je een user omzet naar hoofdgebruiker of zet in de groep administrator, runned het script wel bij logon.

Op de oude TS werkt het probleemloos, maar ik kan geen verschil in de instellingen zien.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Thanks

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

Verwijderd

Waarschijnlijk worden de gebruikers doormiddel van GPO beperkt tot het runnen van command prompt

http://www.microsoft.com/...skit/gp/204.mspx?mfr=true

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 12:27 ]

• Gkirmathal
Nog een dingetje wat ik vergeten ben te melden. Als een gebruiker is ingeloged kan deze wel probleemloos handmatig de batchfile runnen. Alleen bij het opstarten wordt het niet gedraait.

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

Verwijderd

Dat is inderdaad nuttige informatie :) Het script en het programma staat beide in een directory waar men voldoende rechten heeft?

Heb je GPO result al gedraaid om te kijken of de gebruikers de juiste policy geladen krijgt?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

misschien wordt de batchfile te vroeg afgetrapt terwijl het laden nog in progres is daar ook al aangedacht? Verder maak eens een testuser aan en hang dat script daarin bij de logoneigenschappen van dat account. Ga er zelf mee inloggen en zie wat er gebeurd. Misschien staat dat ding onderwater wel op iets te wachten?

[ Voor 49% gewijzigd door mutsje op 08-10-2007 15:18 ]

• Gkirmathal
Het script en de map hebben voldoende rechten want deze map kan ik wel openen zodra ik ingelogd ben.
Ik heb het script om te testen ook al eens in opstarten all users gezet. Daar wordt hij ook niet gedraaid zodra een user in de groep gebruikers staat. Zodra een user hoofdgebruiker of administator is draait hij het script wel vanaf all users opstarten. Ook heb ik ten einde raad het script bij run in de regeditor gezet maar ook dan precies hetzelfde verhaal alshierboven.

Via de group policy editor kan je wel een logon script instellen dit werkt dus wel voor mensen in de groep gebruikers. Maar ook voor de administrators (en eigenlijk iedereen die aanlogt) en die moeten dit script bij opstarten dus eigenlijk niet voor hun neus krijgen.

Het script is niets anders als een cmd script wat een access database opstart waar ook voldoende rechten opstaan omdat het script wel perfect handmatig na opstarten te draaien is vanuit dezelfde map.
Ook zal hij het script niet te snel willen runnen omdat hij bij de groepen hoofdgebruikers en administrators wel het script perfect runt en van de users in de groep gebruikers niet. Ook hebben we al meerdere testusers geprobeerd ed.

edit:
Ook als we in de startup bijv internet explorer starten doet hij dit niet. Het zijn dus niet alleen cmd scripts. En dit treed allemaal enkel en alleen op in de groep gebruikers. Het is een net opnieuw opgezette machine met windows 2000 en sp4 en zonder active directory.

[ Voor 11% gewijzigd door Gkirmathal op 08-10-2007 16:54 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je een aparte policy voor de gebruiker hebt? Indien de gebruikers in een andere OU staat als de administrator users kan het niet zo zijn dat de administrator van het netwerk deze policy krijgt, mits je geen gebruik maakt van groepen voor GPO

Staat er wat in het logboek van de client? Over het algemeen wordt daarin alles weggeschreven en staat wellicht jouw probleem hier ook beschreven.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 08:27 ]

• Gkirmathal
Iedereen gebruikt dezelfde policy, Dit omdat er verder niks met domeinen en active directory gedaan wordt dus is dat standaard niet mogelijk dacht ik meerdere policy's maar ik heb dan geen idee hoe?

Die logfiles kom ik nog op terug. kan nu even niet kijken ben even een image veilig aan het stellen :)

Verwijderd

Neem aan dat er met AD wel dergelijks iets wordt gedaan gezien gebruikers daarmee inloggen... Heb je de group policy management geïnstalleerd staan? Daarmee heb je een duidelijk beeld van je ad en GPO's, tevens kan je hiermee een nieuwe policy enkel voor de gebruikers aanmaken. Ik vermoed dat je nu de default domain policy hebt aangepast?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
ehm, ik weet niet meer hoe het precies heet en zit, maar je kunt dmv een GPO een 'wait' instellen, zodat de scripts pas gaan runnen als de pc helemaal aagemeld is :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Deze optie: Run logon scripts synchronously
Pagina: 1