Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

ik krijg enkele dagen geleden een aanslag (naheffing) van de belastingdienst over 2004. Ik heb toen enkele aftrekposten gebruikt en enkele weken geleden werd aan mij gevraagd om een en ander te bewijzen. Ik ben als student een paar keer verhuisd in de tussentijd, dus bewijsverhaal kwam slecht uit.

Anyway, ik heb toen 296 euro teruggekregen. Was toentertijd de loonheffing. Nu dacht ik ongeveer hetzelfde bedrag wel weer terug te moeten betalen, met wat rente er bovenop.

Wat blijkt; ik dien meer dan 600 euro terug te betalen. Daarin zit bedrag van 296 euro, en een gat m.b.t de premie volksverzekeringen.

Om het even samen te vatten; ik had een lullig bijbaantje. Ik verdiende iets minder dan 8.000 euro. De premie volksverzekeringen hierover bedraagt 32,55 % van dit bedrag, in casu 2.480 euro.

Hier trekt de belastingdienst iets van 2.000 euro af (heffingskortingen) zodat er een gat ontstaat van ongeveer 400 euro..

Een vriend van mij stelde dat mijn werkgever hiervoor verantwoordelijk is.. Weten jullie iets meer?

Het kan toch niet dat ik als student met een lullig bijbaantje zoveel belasting moet betalen? (overigens betaal ik 1% belasting een kleine 80 euro en zit ik dus in mijn maag met die premie volksverzekeringen..)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Als eerste: een student heeft geen speciale status, een student betaald dus evenveel belasting als iedere andere burger.

De heffingskorting is ongeveer €1800, bij een tarief van 32% verdien je dus 1800/0,32=€5625 belastingvrij, hier komt nog een arbeidskorting bij (zodat je totaal op de door jou genoemde €2000 korting komt), totaal dus circa €6000 (2000/0.32) zonder belasting te betalen.