[PSU?]Spontane reboot gevolgd door niet meer aan willen

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19
ik heb een zelfgebouwde pc met volgende setup

Athlon XP 3000+
1gb corsair value dual chan
40 gb hdd
80 gb hdd
radeon 9600 pro 256 mb
msi k7n2 mobo
Q-tec 400 watt dual fan gold PSU

Nu heeft ie ineens sinds vandaag dat als ik hem aanzet, hij gaat booten, windows in komt, en dan ineens uitvalt/reboot. Als ie dan wil rebooten komt ie niet verder dan het laadscherm van windows om vervolgens helemaal uit te vallen.
PSU probleem misschien? hangt opzich wel veel randapparatuur aan en ook allerhande ventilatoren, Kingwin waterkoelingset en CCFLs. Het heeft wel altijd prima gewerkt.

Adjust non olet, plerumque...

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
Start hij wel in veilige modus?

• 1nsane
nada, als ik hem aanzet (vanwege spontane reboot krijg je dat keuzemenu voor modussen) en ik voer geen keuze in valt ie ook vanzelf uit, daarna wil hij helemaal niet meer aan, als ik dan wat minuten wacht gaat ie wel weer aan maar zelfde gezeik.

• 1nsane
oke, de PSU (ondanks dat het, ja ik weet het een Q-tec is) is het niet. Hij start op, maar op het moment dat ik veilige modus kies of elke andere optie start ie op en op het moment dat ie in het inlogscherm moet komen reboot ie, en de 2e keer dat ik het probeer valt ie gewoon uit, vreemd dit wat zou het kunnen zijn?

Verwijderd

Misschien een brakke Windows installatie. Installeer alles eens opnieuw en kijk of het probleem dan nog steeds voorkomt.

• 1nsane
da's het niet denk ik, heb effe verder getest, op het moment dat ik hem aanzet en hem in het modusmenutje laat staan (wat je na halve opstart krijgt zegmaar), valt ie ook vanzelf uit, dan wil hij vervolgens niet meer aan, stekker eruit en erin en dan wil hij weer.

[ Voor 8% gewijzigd door 1nsane op 09-10-2007 00:46 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Hoe heb je geconcludeerd dat het niet de PSU is? Heb je al een fatsoenlijke voeding erop gehad?

En maakt je cpu cooler wel goed contact? Als ie half losgeschoten is zal ie (door hitte) ook uitvallen na paar sec draaien

• 1nsane
ik heb het nu met een goeie PSU getest, probleem het zelfde als met de q-tec, cooler maakt goed contact (heb waterkoeling en zie de temperatuurstats als ik em aan zet en die zijn goed... t is wel vaag, als ik em aanzet en hij begint te laden komt ie tot ongeveer inlogscherm, dan reboot vanzelf, dan weer tot moduskeuzemenutje, als ik dan wacht valt ie uit, kies ik veilige modus dan gaat ie wel opstarten maar valt ie ook uit, normaal opstarten ook. lijkt me toch een spanningsprobleem maar wat zou het kunnen zijn??

[ Voor 6% gewijzigd door 1nsane op 09-10-2007 00:53 ]

• 1nsane
oke. probleem 1 is getackeled, t is de temperatuurbeveiliging toch, op de een of andere manier lijkt me waterkoelingsunit volledig overleden (temps kloppen ineens nie meer en pompen doet ie wel maar rondpompen niet :/)

Pagina: 1