Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP.NET/AJAX]Update na postback

Pagina: 1
Acties:

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik gebruik een updatepanel en een scriptmangere op een pagina met een producten overzicht. Als ik een product ga toevoegen werkt dit zoals het hoort (op de ajax manier).

Alleen ik heb een paar labels op de rechterkant met een waarde van totaal aantal artikelen, totale prijs etc. En deze worden niet gelijk mee geupdate. Ik moet dan eerst nog een refresh doen...

Hoe kan ik zorgen dat wanneer ik een product toevoeg eerst de waarde in de db wordt aangepast en dan pas de labels worden geladen (met de nieuwe waarden)?

Ik kon met de search niets gerelateerd vinden.

Verwijderd

Je doet dit via triggers voor je labels. Deze voeg je toe aan je updatepanel.

• Razr
  • Niet online
Het probleem is volgens mij dat de data in de controls tegelijk (of eerder telaat) geladen worden. Hier door worden deze nog gevuld met oude data.

Kan het zijn dat ik de labels moet vullen in een latere staat van de life cycle i.p.v. de on_load ?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

mulder

ik spuug op het trottoir

Je moet zorgen dat die labels ook in een UpdatePanel zitten. En in de functie waar je db update zorgen dat je de Text van de Labels zet.

[ Voor 5% gewijzigd door mulder op 08-10-2007 12:21 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

• Razr
  • Niet online
Vanuit de pagina bekeken heb ik de volgende opbouw

Producten Pagina -> Master Page -> User Control -> Label

Hoe krijg ik deze usercontrol nou benaderd? Heb al dingen als Page.Parent, Page.Master etc. geprobeerd maar ik krijg hem niet te pakken?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

mulder

ik spuug op het trottoir

Volgens mij moet dat zo kunnen:
((YourMasterType)Page.Master).YourControl.YourLabel.Text = "Bladiebla";

edit: Of Master.FindControl("YourControl")

[ Voor 18% gewijzigd door mulder op 08-10-2007 13:11 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

• Razr
  • Niet online
Don Facundo schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:09:
Volgens mij moet dat zo kunnen:
((YourMasterType)Page.Master).YourControl.YourLabel.Text = "Bladiebla";

edit: Of Master.FindControl("YourControl")
Krijg helaas een object not set exception op beide opties..

Edit:
Maar als ik deze waarden na mijn db functie zou zetten (na het toevoegen dus) betekend dat wanneer deze pagina niet in beeld is (als er bijv. een andere pagina wordt bekeken) mijn label niet meer gevuld is.

Wanneer ik de andere functie ook intact laat blijft deze ook altijd overrulen dus dan heb nog steeds altijd de fout waarde?!

[ Voor 34% gewijzigd door Razr op 08-10-2007 14:57 ]

Pagina: 1