Toon posts:

[LAPTOP/WXP] Crash bij gebruik USB-poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hola!

Sinds kort zit ik met een dodelijk irritant probleem op mijn laptop: zodra ik iéts in mijn USB-poorten stop (bluetoothstick, USB-kabel, maakt niet uit...) slaat Windows XP vast (totale freeze) en kan ik niets meer met de computer doen. Héél vervelend natuurlijk. Het gaat om een Compaq Presario V4000.

Een volledige format bleek niets te helpen helaas. Heeft iemand enig idee waar de fout zit, voordat ik 'm aanbied ter reparatie?

Alvast bedankt voor jullie tips & tricks!
D.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 10:57 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Probeer het eens met een Knoppix-CD'tje? Als het probleem daarbij ook optreedt kun je wel redelijk zeker zijn van een hardwareprobleem.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:58:
Probeer het eens met een Knoppix-CD'tje? Als het probleem daarbij ook optreedt kun je wel redelijk zeker zijn van een hardwareprobleem.
Dat doet niets... Computer slaat niet vast. Vreemd!

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 14:30
Maar zie je wel een melding als je iets in de usb stopt voordat ie vastloopt?

Verwijderd

Topicstarter
apple1200 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:12:
Maar zie je wel een melding als je iets in de usb stopt voordat ie vastloopt?
Nee, was het maar zo! Het is gewoon *ploep (stekkertje er in)* en vast.

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem met Windows XP en USB, echter loopt ie bij mij vast wanneer ik een USB apparaat 'eruit' haal...
Ik heb geprobeerd om drivers te vervangen, en de snelheid van de USB poorten in de BIOS in te stellen, allemaal geen resultaat.

Goeie tip CodeCaster! Dat ga ik zeker proberen. Is immers een stuk makkelijker dan XP helemaal opnieuw te installeren.
CodeCaster schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:58:

[ Voor 66% gewijzigd door LeGato23 op 08-10-2007 17:29 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

Als het probleem zich onder Linux (Knoppix, Ubuntu zijn inderdaad eenvoudig van CD te booten) ook voordoet dan is het waarschijnlijk een hardware probleem. domien-online zou eventueel ook nog het BIOS kunnen controleren :).

Desalniettemin is dit een 'probleem-topic' en eigenlijk horen die niet in CSL thuis :o. Zie daarvoor het CSL Beleid.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.