Heeft iemand gewerkt met Sabayon 3.4f of een voorganger?

Pagina: 1
Acties:

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 15:41
Hallo,

Ik heb de laatste jaren vooral SuSe en Fedora Core gedraaid naast m'n Windows, maar verruim m'n horizon graag. Ik zag laatst in een Linux magazine Sabayon 3.4f langskomen (meteen maar gekocht, met DVDtje met daar op Sabayon dr bij)

Ik vroeg me af of er hier al mensen met deze distro hebben gewerkt. Zelf geven ze aan redelijk een redelijk goede laptop distro te zijn en laat ik dat nou net zoeken. Ben benieuwd of mensen hier me iets kunnen vertellen over Sabayon om daarna te kunnen beslissen om wel of niet tijd te investeren in het installeren en uitvogelen van een nieuwe distro.

bij voorbaat alvast dank.

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Jazeker heb ik met sabayon gewerkt. Eigenlijk vanaf het moment dat het sabayonlinux
heet (daarvoor heette het RR). De distro is me qua opzet goed bevallen. Alleen de laatste versies hebben een bug in de partitioner, waaraan gewerkt wordt.
Het is een gentoo-afgeleide distro die binary installeert, dus portage werkt, maar ook portato en aanverwanten. Leuk item is dat ze een groot aantal multimedia-apps en best veel games meebakken. Oh ja; en de binary-drivers van nvidia en ati niet te vergeten, waardoor je meteen 3D versnelling hebt op je compiz- of xgl-desktopje. En van de vormgeving moet je houden; ik vindt het persoonlijk wel leuk, maar als dat niet het geval was geweest was dat zo verholpen geweest met een ander thema.
Nog een leuk feitje is dat ze ook de Business Edition maken die geen games aan boord heeft; die kun je dan later wel installen natuurlijk.

edit; kijk wel even wat voor chipset je laptopje heeft; op mijn ietwat verouderde laptopje met intelchips (810 of zo iets) krijg ik de huidige versie met geen mogelijkheid vooruit. Maar dat heeft te maken met een bug in X11, ik heb de ontwikkelingen niet gevolgd, maar ik hoop wel dat dat opgelost wordt...

[ Voor 15% gewijzigd door dragunova op 08-10-2007 19:54 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?