Toon posts:

WLAN werkt niet goed op 1 van de 2 laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Wij hebben sinds kort 2 Vista laptops op de zaak. Deze zitten allebei aan het wlan. 1 machine wil zich echter niet meer op het wlan aanmelden op het moment dat de computer uit is geweest. Hij staat wel op automatisch aanmelden. Als de computer op stand-by gezet wordt of iets dergerlijks dan blijft alles goed draaien. De 2e machine is precies dezelfde en deze heeft deze problemen niet.

Iemand een idee??

Alvast bedankt voor de reacties.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met de informatie die je nu geeft is er weinig te zeggen. Je geeft namelijk geen enkele informatie over de laptops, instellingen, WLAN netwerk, firewalls etc. Je geeft alleen een beschrijving, en daar kan niemand wat mee.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad geef je te weinig informatie om je te kunnen helpen. Naast bovenstaande: je zegt dat het niet werkt als de PC aan wordt gezet maar zegt ook dat, als het op standby is geweest, het wel (weer) goed werkt. Betekent dat dat het voor het slapen gaan ook werkte, hoe dan? Kortom: we kunnen weinig als je niet duidelijker bent over de situatie.

Anyway, ik denk dat dit beter past in Netwerken en verplaats daarom. Ik pas tevens de topictitel even aan, omdat 'Vista en WL@N' zo weinig zegt. Hoe dan ook welkom op GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de snelle reactie.

even wat meer info: Firewalls staan overal uit. Het wlan betreft een wpa beveiligd netwerk met een hidden SSID. Het netwerk staat zo ingesteld dat het automatisch moet aanmelden op het moment dat het netwerk binnen bereik is.

@ FJK. Als de computer uit is geweest, dan meld de pc zich niet automatisch aan bij het WLAN. Dan moet ik de bestaande automatische verbinding eruit gooien en opnieuw toevoegen en dan werkt het wel. Als ik de computer in stand-by zet, dan wordt de verbinding wel automatisch hersteld.

Het vreemde is dat de instellingen hetzelfde staan als op de 2e laptop en deze wel gewoon functioneerd. Driver van het WLAN heb ik al ge-update. zonder resultaat.

Hopelijk kunnen jullie hier iets meer mee.

alvast bedankt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:23:
ok, bedankt voor de snelle reactie.

even wat meer info: Firewalls staan overal uit. Het wlan betreft een wpa beveiligd netwerk met een hidden SSID. Het netwerk staat zo ingesteld dat het automatisch moet aanmelden op het moment dat het netwerk binnen bereik is.

@ FJK. Als de computer uit is geweest, dan meld de pc zich niet automatisch aan bij het WLAN. Dan moet ik de bestaande automatische verbinding eruit gooien en opnieuw toevoegen en dan werkt het wel. Als ik de computer in stand-by zet, dan wordt de verbinding wel automatisch hersteld.

Het vreemde is dat de instellingen hetzelfde staan als op de 2e laptop en deze wel gewoon functioneerd. Driver van het WLAN heb ik al ge-update. zonder resultaat.

Hopelijk kunnen jullie hier iets meer mee.

alvast bedankt
Je hebt nog niets gezegd over de laptops (merk, type), de software (Windows WZC, eigen drivers), instellingen etc. Je beschrijft alleen het probleem, maar er is toch echt wat meer dan dat nodig. Realiseer je dat we niet op je kantoor zijn, dus alle informatie zul je moeten geven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Je probleem komt erg bekend voor. De problemen met Wlan in combinatie met Vista zijn al veel besproken (zoek maar eens hier of google....dat had je zelf eigenlijk ook al kunnen doen). Ik heb na het installeren van servicepack 1 (is nog beta en volgens mij niet voor iedereen beschikbaar) geen problemen meer. (ik weet het waarschijnlijk heb je dus niks aan mijn info, maar je weet i.i.g dat het binnenkort beter zal gaan)
Pagina: 1