Toon posts:

microsoft windows proxyserver werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de microsoft windows proxyserver om toegang te krijgen tot Internet. Ik weet niet hoe het kan, maar sinds afgelopen zaterdag doet de windows proxyserver het niet meer. Onder Internetopties, tabblad Verbinding, 'Lan Verbinding' staat de juiste proxyserver instelling, ik weet zeker dat de proxyinstellingen goed zijn omdat als ik deze proxy instellingen bij firefox instel, doet het internet het wel. De DNS instellingen staan op automatisch. Ik heb diverse proxyservers geprobeerd op een lijst met anonieme proxyservers. Ik heb al even op internet gekeken en zag tips als cookies verwijderen, tijdelijke internetbestanden, browser geschiedenis e.d. verwijderen.

Als ik een adres intyp en op enter klik dat geeft de IE de foutmelding 'webpagina kan niet weergegeven worden'

Wie kan mij een tip geven om verder te zoeken naar de oorzaak?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 11:42 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 19:32

SpamLame

niks

Instellingen in IE al opnieuw ingevoert?
Al geprobeerd om met IE te surfen zonder proxy?

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:18:
Instellingen in IE al opnieuw ingevoert?
Al geprobeerd om met IE te surfen zonder proxy?
Ja heb beide al gedaan. IE opnieuw invoeren helpt niet. Zonder proxy lukt het niet (zit achter een bedrijfsnetwerk, die met een proxy werkt)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:42:
zit achter een bedrijfsnetwerk, die met een proxy werkt)
Misschien even aan de beheerders van het netwerk dan wel proxy vragen? ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SpamLame
  • Laatst online: 16-03 19:32

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:42:
[...]

Ja heb beide al gedaan. IE opnieuw invoeren helpt niet. Zonder proxy lukt het niet (zit achter een bedrijfsnetwerk, die met een proxy werkt)
Heeft dat bedrijf dan geen helpdesk, die je belt om dit soort problemen voor je te laten oplossen.
Snap wel zelf doen sneller gaat, maar de ICT afdeling is daar voor aangenomen (o.a.).

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:14:
[...]

Heeft dat bedrijf dan geen helpdesk, die je belt om dit soort problemen voor je te laten oplossen.
Snap wel zelf doen sneller gaat, maar de ICT afdeling is daar voor aangenomen (o.a.).
Klopt, maar dit is op een niet legale manier...en dan zegt die helpdesk ook: pech gehad. Let wel: Het heeft gewerkt en het werkt nog steeds via firefox. Dus men heeft niet iets aangepast waardoor dit niet meer mogelijk is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:25:
[...]
Klopt, maar dit is op een niet legale manier...en dan zegt die helpdesk ook: pech gehad.
En terecht. En dat hoort ook niet hier, zie Het algemeen beleid #misbruik

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen misbruik. Want als ik een proxyserver gebruik om anoniem te surfen (daar heb je op internet er genoeg van) doet ie het ook niet, vandaar mijn vraag. Dus het ligt ergens aan mijn windows

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:40:
[...]
Het is geen misbruik. Want als ik een proxyserver gebruik om anoniem te surfen (daar heb je op internet er genoeg van) doet ie het ook niet, vandaar mijn vraag. Dus het ligt ergens aan mijn windows
Dan Windows overnieuw installeren. Opnieuw: als de helpdesk je niet wil helpen, dan kunnen wij je niet ondersteunen in het omzeilen van die blokkade.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 21:40
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:40:
[...]

Dat hangt van de firewall af. Het feit dat je niet zonder proxy kan surfen betekent eigenlijk dat je ook geen externe proxy kan gebruiken, want die kan je niet bereiken. Dus dat testen heeft geen zin.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:52:
[...]

Dat hangt van de firewall af. Het feit dat je niet zonder proxy kan surfen betekent eigenlijk dat je ook geen externe proxy kan gebruiken, want die kan je niet bereiken. Dus dat testen heeft geen zin.
Klopt deels, testen kan wel als ik thuis zit. Als ik mijn laptop thuis aansluit en dan een anonieme proxy invoer werkt het niet. Dus mochten jullie nog tips hebben kan ik het wel uitproberen.

• Koffie
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Leuk, maar hiervoor is dus de hulp van je helpdesk nodig.
Wij gan hier niet de helpedsk van jou bedrijf zitten spelen - en al helemaal niet als het om het omzeilen van de bedrijfspolicy gaat.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.