Applescript om screensaver+pass uit te zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29
Ik kon de topictitel helaas niet korter krijgen, maar het omschrijft wel grotendeels mijn probleem.

Ten eerste, ik ben niet thuis met applescript maar heb het al wel geprobeert. Echter weet ik niet waar ik het precies moet zoeken.

Ik ben dus op zoek naar een script wat mijn screensaver uitzet (muisbeweging als het ware) en daarna automatisch mijn paswoord invoert en dus mijn desktop weer laat zien. Ik wil dit graag gebruiken icm bluephoneelite. Hiermee wordt de schermbeveiliging namelijk ingeschakeld als ik wegga van mijn laptop en dus de verbinding met mijn telefoon verliest. Echter omdat er een paswoord op mijn screensaver staat vraagt hij daarom bij terugkomst en graag wil ik hier dat dus dat script draaien zodat ik niet iedere keer dat paswoord in hoef te typen. Ik had al wel een script gevonden wat sommige er ook voor gebruikten, echter was dit al veel te complex omdat deze de screensaver totaal disablede en daarna weer enablede. Dus mocht er iemand wel kaas gegeten hebben van applescript zou een beetje hulp zeer welkom zijn. Ik heb het vermoeden dat het maar 3 regels code is. Echter heb ik geen idee welke commando's aan te roepen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Je wilt een soort automatisch unlocker zodat als jij in de buurt komt, je pc mac automatisch weer verder kan? Net als bijvoorbeeld de Carte Renault dat kan als je weer in de buurt van je auto komt?

PSN: djmurcielago

• Maartenvs
@Murcielago: dat is precies wat ik zoek.

@jterijdt: Deze site had ik ook al gevonden. Ik had het script ook al beetje aangepast omdat ik die adresboek meuk enzo niet nodig heb. Echter loop ik vast op dat notif bestandje. Deze heb ik online al ergens gevonden waarbij deze gecompileerd is, aangezien ik daar zelf geen kaas van gegeten heb. Echter waar ik dat notif bestand ook plaats. Ik blijf iedere keer de melding houden dat hij dat notif bestand niet kan vinden. Zelfs terwijl ik hem laat verwijzen naar de juiste locatie. Ik neem aan dat dat notif bestand namelijk niet ergens in de library geplaats moet worden om te werken?

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

stel dat je de notif app op je dekstop hebt gezet. dan moet je als het goed is dit aanroepen in je applescript:

do shell script "cd /Users/<username>/Desktop/;./notif"

of je moet de directory waar je het bestand ingezet hebt toevoegen aan je PATH variabele..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Maartenvs
Alvast bedankt voor je toevoeging. Volgens mij vind hij nu het juiste bestand, echter krijg ik een venster met "sh: line 1: ./notif: Permission denied". Zelfs als ik alle permissies op lezen+schrijven zet lijkt het niet te helpen.

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

in je terminal intypen:
"chmod 755 /Users/<username>/Desktop/notif"

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Maartenvs
Dat was het dus :) Heel erg bedankt. _/-\o_

Ik ging er vanuit dat als je die rechten via de GUI instelt dit dan wel zo kloppen. Toch maar vaker via de terminal dingen verwerken.

-edit-
ik snap alleen niet waarom deze het wel doet
do shell script "cd /Users/<username>/Desktop/;./notif"
en deze niet
do shell script "cd /Users/<username>/Desktop/notif"
is dat een speciale manier om het verschil tussen de dir en het bestand aan te geven? (misschien handig mocht dit topic later ooit nog gesearched worden)

[ Voor 48% gewijzigd door Maartenvs op 08-10-2007 20:53 ]

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-02 17:49
code:
1
cd /Users/<username>/Desktop/

Verwijst naar de map waar je bestand staat.

code:
1
;./notif

";" is scheiding van de opdracht zeg maar, "./notif" voert het bestand uit. :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kijk eens naar het programma HomeZone? Is freeware voor zover ik weet, en kan op basis van triggers nog veel meer dan alleen dat. Erg handig!

Launching containers into space

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Homezone kan inderdaad precies dit en werkt in de achtergrond ook met scriptjes, dus kijk eens hoe die 't doet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1