Ik maak gebruik van InterNLnet voor mijn glasvezelverbinding en wil een Samba-mount beschikbaar maken voor bepaalde IP-adressen, zodat ik altijd bij de juiste bestanden kan. In mijn router/firewall heb ik de juiste poorten opengezet en in de smb.conf file heb ik geen host denied of allowed gespecificeerd, dus elke client zou toegang moeten hebben. Van mijn lokale netwerk kan ik dan ook prima connecten, maar via het internet wil het maar niet lukken.
Ik begin dan ook het vermoeden te krijgen dat InterNLnet poorten 139 en 445 blokkeert. Als ik via mijn eigen verbinding m.b.v. NAT loopback probeer te connecten lukt het niet, via een andere (geautoriseerde) verbinding lukt het niet, en externe portscans geven aan dat de poorten niet bereikbaar zijn. Heeft iemand een idee of dit klopt en/of er standaard andere poorten worden geblokkeerd en of dit is op te lossen (nu eerst nog even zonder VPN).
Ik begin dan ook het vermoeden te krijgen dat InterNLnet poorten 139 en 445 blokkeert. Als ik via mijn eigen verbinding m.b.v. NAT loopback probeer te connecten lukt het niet, via een andere (geautoriseerde) verbinding lukt het niet, en externe portscans geven aan dat de poorten niet bereikbaar zijn. Heeft iemand een idee of dit klopt en/of er standaard andere poorten worden geblokkeerd en of dit is op te lossen (nu eerst nog even zonder VPN).