Toon posts:

[nLite] Custom XP DVD wil niet booten

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier met nLite onder Vista een stipped XP installatie te maken, maar om de een of andere reden wordt mijn DVD-RW niet herkent.
De originele CD wordt wel herkent, maar zogauw ik de inhoud van mijn CD kopieer, plak, bewerk met nLite en de ISO (via nLite) direct brand, wil hij hiervandaan niet booten...

Ik heb in Google en het forum gezocht, maar niemand lijkt hier problemen mee te hebben (overal staat dat je zonder problemen een DVDtje kunt gebruiken.

Wat kan het probleem hier zijn?

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 12:34
Ik heb dit zelfde probleem ook. Heb jij als je setup.exe opstart dat je Windows XP Installeren in het grijs hebt staan???

Verwijderd

Topicstarter
speeder1988 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:08:
Ik heb dit zelfde probleem ook. Heb jij als je setup.exe opstart dat je Windows XP Installeren in het grijs hebt staan???
ja, is dat niet normaal?

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg nu deze tutorial. Ik laat wel weten of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! Niet exact volgens bovengenoemde tutorial, maar het zat er wel dichtbij:

1. Download Nero 6
Blijft de beste versie van Nero en bovendien word er in de tutorial ook gebruik van gemaakt.

3. Download het in de tutorial genoemde boot.bin bestand en anders is hij via Google wel te vinden denk ik.

n.b. Vista gebruikers moeten Nero starten als Administrator (rechtsklik op de snelkoppeling en dan "als administrator uitvoeren")

2. Maak een nieuwe compilation ("new") en zorg dat je DVD selecteert in het uitschuifmenu!!! Dat is belangrijk!

3. Selecteer "DVD-ROM (Boot)"

4. Tabblad "Boot"
Zet in de "image file" het "boot.bin" bestand dat je net hebt gedownload.
Haal het vinkje WEG voor "expert settings"

5. Tabblad "ISO"
Filesystem: ISO 9660 + Joliet
File Name Length: Max. of 11 = 8+3 chars (level 1)
Character set: ISO 9660 (standard... etc.)
Zet alle vinkjes AAN bij "relax restrictions"

6. Tabblad "Label"
Zet het label op het juiste label voor jouw windows versie. Deze kun je achterhalen door op Google te zoeken, of, zoals ik het gedaan heb, je originele XP cd erin douwen en kijken wat hij in de verkenner aangeeft bij de schijfnaam.
Bij de advance settings moet je ALLES op de voor jouw geschikte labelnaam zetten, BEHALVE:
Publisher: MICROSOFT CORPORATION
Data Preparer: MICROSOFT CORPORATION
Copyright file, abstract file en bibliographic file kun je oningevuld/leeg laten.

7. Tabblad "Dates"
zet "Use the date and time from the original file" aan

8. Misc. laten staan zoals het standaard is

9. Tabblad "Burn"
Laten staan zoals het standaard is, als het goed is, is "finalized disk" aangevinkt of de optie is gewoonweg niet beschikbaar (forced aan).

Het meeste werk heb je nu gedaan. Klik op "New" en sleep de bestanden van de Custom XP (bijvoorbeeld gemaakt met nLite) naar de dvd. Zorg dat je alle bestanden selecteert!

Branden die hap en installeren maar!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 12:34
Ik ga dit morgenochtend proberen en dan ga ik is kijken of het werkt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had je niet net zo makkelijk een ISO kunnen maken van je installatie en die dan branden? Lijkt mij hetzelfde. Ik heb met eerdere versies van nLite gehad dat hij niet wilde branden. Het leek alsof hij dat deed, maar er stond uiteindelijk niets op. Je kan trouwens stap 6 en 7 overslaan en alleen een willekeurige naam opgeven voor je cd/dvd. Dat het specifiek moet lijken op een XP cd maakt echt niets uit. Heb al zo vaak met een custom naam gewerkt zonder problemen.

Commandline FTW

Pagina: 1