Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verspringing background image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een background image op mijn website, maar deze wil nog wel eens een stukje verspringen als je van een pagina zonder scroll naar pagina met scroll aan de rechterkant gaat.

Kun je de background image vastzetten op een vaste plaats vanaf de linkerkant of zo of denk ik nu zo gek? Of is er een andere oplossing?

Het is maar een klein stukje dat die verspringt, maar het is toch irritant ;)

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:13
Als je centreert gaat het niet lukken. Een vaste waarde van de linkerkant kan wel, maar je kan dan niet centreren, vanwege de verschillende vensterbreedtes.

Je zou de scrollbar kunnen forceren?

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet? zoveel weet ik er (nog) niet van :)

En het is inderdaad top gecentreerd.

• torx
Cascading Stylesheet:
1
html { overflow: scroll; }

zie ook google.

[ Voor 9% gewijzigd door torx op 08-10-2007 14:42 . Reden: Ondanks de ene regel, toch maar code-tags gebruikt ]

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:58
ik weet niet of overflow: scroll altijd werkt, ik los dat meestal zo op:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
html {
height: 100%;
margin: 0 0 1px 0;
}

Alhoewel overflow: scroll, als het overal in werkt, natuurlijk een veel nettere oplossing is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Scroll verschijnt uiteraard aan de rechterkant...

Met die overflow: scroll verdwijnt de balk helemaal? Want men moet natuurlijk wel alle tekst kunnen lezen ;)

• torx
Nee, daarme is de scrollbar juist altijd aanwezig. Ik zou zeggen, zet het in je code en bekijk het resultaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste ziet dat er niet uit, ten tweede is het geen oplossing :N Background image verspringt nog steeds.

Dan denk ik dat vastzetten vanaf links de enige oplossing is?

• torx
Dit ziet er misschien iets beter uit:
Cascading Stylesheet:
1
html { overflow-y: scroll; }

Het werkt niet in IE, maar daar staat de verticale scrollbar al standaard aan dus is het in dit geval geen probleem.

Maar als het geen oplossing is, zit de fout in je opmaak ergens anders. Post eens wat code?

Zoals gezegd is vastzetten van links alleen een optie wanneer het niet je bedoeling is te centreren.

Verwijderd

Topicstarter
CSS:
body,td,th {
font-family: Lucida Sans Typewriter;
color: #0000FF;
font-size: 14px;
}
body {
background-color: #FFFFCC;
background-image: url(rearhorse26.JPG);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position:300px top;
margin-left: 10%;
margin-bottom: 5%;
}
.style2 {font-family: "Lucida Sans Typewriter"}
ik weet niet hoe je dat als code kan laten zien...

heb ik in external stylesheet staan. Momenteel heb ik nu dus vastgezet op 300px. Pagina's waar css elke keer in geladen wordt, bevatten verder alleen tekst.

Het is niet zozeer een fout, meer dat de image opschuift zodra de tekst langer is dan het beeld zodat er een scroll verschijnt. Ik werk overigens in een frame.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 19:22 ]

• torx
Heeft dat frame een vaste breedte? Dan kan je inderdaad een vaste waarde vanaf links gebruiken.
Zoals je de code nu hebt verschuift het plaatje bij mij niet. Is je probleem opgelost of gaat het nog niet goed.

(Ik ga voor het gemak geen discussie beginnen over het wel of niet gebruiken van frames)

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met %. Bij mij verschuift het inderdaad ook niet meer :)

Ach, vergeleken met waar ik vandaan kwam, is de frameset een hele verbetering :+ Ik zeg over een jaartje vast wel dat ik het anders ga doen :+
Pagina: 1