Games traag op nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2025
Van de week heb ik een Sony Vaio aangeschafd, deze uitteraard bedoelt voor werk, films en toch ook wel games. Gek genoeg gaat alles zo traag als stront als het aan komt op het games gebied, en dat zelfs op de aller laagste kwaliteits instellingen. Ik weet dat een laptop niet geschikt is voor het zwaardere werk maar deze laptop beschikt over een Geforce 8400 GT met 256 mb geheugen. Dit zou toch genoeg moeten zijn om bijvoorbeeld FIFA 08 op de laagste instellingen te spelen? Verder beschikt deze laptop over 2Gb intern geheugen en een Intel Core 2 Duo Processor op 2 Ghz.

Wat kan het probleem zijn en wat doe ik er aan? Zelfs mijn oude laptop kan games beter verdragen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je toevallig alle drivers al geinstalleerd? Bijvoorbeeld videodrivers zal een boel helpen :)
Daarnaast zou je kunnen kijken op wat voor snelheid je processor draait; misschien kan je C&Q uitschakelen.

Wauw, een sig!

Verwijderd

is al vertelt op fok
Jouw laptop is voor geinstalleert met meerderen tijdelijk software of hun eigen software die mee starten.
Hier door zijn jouw cpu processen hoog en extra geheugen gebruik.
Herinstalleer de laptop met alleen windows en bestuurings programmame plus je eigen software.
Welke windows versie je wilt gebruiken is jouw keus.

Dit probleem hebben de meeste laptops omdat de fabricanten veel trail software gebruiken waar hun een bonus voor krijgen.
Jij als gebruiken word dus met extra problemen veroorzaakt.

hier is zijn fok topic
http://forum.fok.nl/topic/1083529

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Is al verteld op fok, http://forum.fok.nl/topic/1083529

Jouw laptop is voorgeinstalleerd met tijdelijke software en/of eigen software. Hierdoor worden cpu en geheugen extra belast. Herinstalleer de laptop met alleen windows, besturingsprogramma's en je eigen software. Welke windows versie je wil gebruiken is jouw keus.

Dit probleem hebben de meeste laptops, omdat de fabricanten veel trial software meeleveren waar ze een bonus voor krijgen. Jij als gebruiker wordt met een langzamere laptop opgezadeld.
offtopic:
Nofi, maar taalopschoning was wel even nodig voor de duidelijkheid. Ik weet niet of het hier aan ligt, maar het is zeker een goed punt.

Verwijderd

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=152612
testen van de nvidia 8400gs
Kaar kan je wel mee game tot een bepaalde hoogte
Hij heeft een 8400gt die veel sneller is met games.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:07:
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=152612
testen van de nvidia 8400gs
Kaar kan je wel mee game tot een bepaalde hoogte
Hij heeft een 8400gt die veel sneller is met games.
Een 'Go-versie' (de mobiele variant voor notebooks) werkt op andere clockspeeds dan een PCIe-variant voor je desktop pc. Dus deze benchmark gaat niet op voor deze 3D-kaart.

@TS: Hier zijn drivers te vinden :)

offtopic:
@ Suijkerbuijk: Interpunctie en fatsoenlijk Nederlands... Zegt je dat iets?

• apekoek
DaMarcus schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:54:
[...]

Een 'Go-versie' (de mobiele variant voor notebooks) werkt op andere clockspeeds dan een PCIe-variant voor je desktop pc. Dus deze benchmark gaat niet op voor deze 3D-kaart.

offtopic:
Hmm, lukt niet, de update zegt dat de hardware niet compatible is.
Voor de duidelijkheid ik heb vista 32 bit, die nieuwste update heb ik geprobeerd.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Heb je de .inf ook eerst aangepast voordat je de driver probeerde te installeren?

• apekoek
DaMarcus schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:58:
Heb je de .inf ook eerst aangepast voordat je de driver probeerde te installeren?
Nope dat nog niet, wat moet ik daar aan aanpassen?

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22
En je hebt de stekker in het stopcontact als je gaat gamen? Op de accu gamen geeft ook slechte prestaties..

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Gamepie56 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:13:
En je hebt de stekker in het stopcontact als je gaat gamen? Op de accu gamen geeft ook slechte prestaties..
Dat hangt er vanaf of PowerMizer wel / niet is ingeschakeld.

• apekoek
Gamepie56 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:13:
Ja absoluut, meest logisch, ik ga niet op accu gamen ;)

Verwijderd

apekoek schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:43:
[...]

Ja absoluut, meest logisch, ik ga niet op accu gamen ;)
Ik heb het idee dat je settings gewoon niet in orde zijn en dat je laptop niet 100% juice krijgt waardoor de performance weg blijft. Verder is het met de laatste gen GPU's zo hoe lager de settings des te slechter loopt het. Zet gewoon de max resolutie in en probeer stap voor stap AA etc. stukje bij beetje op te voeren.

Drivers zal het denk ik niet zozeer aan liggen, afhankelijk wat voor game je draait. Verder heb je de het beste model van de 8400 serie dus je moet er toch wel aardig mee kunnen gamen.

Ook kan je harde schijf performance een bottleneck zijn, Vista/prefatch etc.

• Brainsz
  • Laatst online: 18:30
Mijn Acer (work-laptop) is een AMD tl-58 @ 1.9ghz met 2gb ram en een GF 8400GS, maar ik kan hier wel fifa 08 op draaien. Hij trekt medium niet echt (behoorlijke lag..) maar op low loopt het heel soepel.

Je zou eens alle troep (trial software) + onzin hulp programma's eraf halen.
Btw ik vind Windows Vista al te veel voor een laptop, idle gebruikt het constant rond de 10-20% cpu en 40-45% van de Ram.

Computers are useless. They can only give you answers.

• apekoek
DaMarcus schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:58:
Stel ik probeer dit nog even, wat moet ik dan veranderen of toevoegen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 07:30
Brainsz schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:58:
Mijn Acer (work-laptop) is een AMD tl-58 @ 1.9ghz met 2gb ram en een GF 8400GS, maar ik kan hier wel fifa 08 op draaien. Hij trekt medium niet echt (behoorlijke lag..) maar op low loopt het heel soepel.

Je zou eens alle troep (trial software) + onzin hulp programma's eraf halen.
Btw ik vind Windows Vista al te veel voor een laptop, idle gebruikt het constant rond de 10-20% cpu en 40-45% van de Ram.
10-20% CPU -> Andere software, norton? Mijn TL-52 heeft met Vista x64 altijd ongeveer 5%
40-45% geheugen: Google eens op SuperPreFetch ;)

Vista draait hier juist beter op mn laptop als dat XP dat deed...

@ TS, je meot de driver van laptopvideo2go.com downloaden (het leifst van het forum) en dan uitpakken. Dan de .inf downloaden en in de map gooien en replacen. Dan installeren. Veel suc6. NVIDIA ondersteund standaard geen laptop kaarten terwijl de drivers dat prima kunnen (NVIDIA wil uiteraard geld zien..). Die inf zorgt ervoor dat windows denkt dat de driver ook voor je laptop is gemaakt en wil dus prima installeren. Niks ergs aan, NVIDIA maakt de drivers voor al hun kaarten alleen laten ze dmv hun eigen inf de support weg.

• apekoek
GENETX schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:41:
[...]

10-20% CPU -> Andere software, norton? Mijn TL-52 heeft met Vista x64 altijd ongeveer 5%
40-45% geheugen: Google eens op SuperPreFetch ;)

Vista draait hier juist beter op mn laptop als dat XP dat deed...

@ TS, je meot de driver van laptopvideo2go.com downloaden (het leifst van het forum) en dan uitpakken. Dan de .inf downloaden en in de map gooien en replacen. Dan installeren. Veel suc6. NVIDIA ondersteund standaard geen laptop kaarten terwijl de drivers dat prima kunnen (NVIDIA wil uiteraard geld zien..). Die inf zorgt ervoor dat windows denkt dat de driver ook voor je laptop is gemaakt en wil dus prima installeren. Niks ergs aan, NVIDIA maakt de drivers voor al hun kaarten alleen laten ze dmv hun eigen inf de support weg.
ah, ik ben bezig met de download. Zal dit er voor zorgen dat alles sneller en beter gaat?

• apekoek
Helaas de update haalt weinig uit, maar ik heb het wel kunnen installeren.
Vaak lijkt het spel in slowmotion te draaien. Wat nu?

Verwijderd

DaMarcus schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:54:
[...]

offtopic:
trouwens de core klok van de nvidia destktop en nvidia go is maar 50mhz verschil de geheugen hebben de zelfde snelheid
Dus dat zal net 5fps schelen.

Ik zelf heb een 8400m gs in mijn laptop en kan de games gewoon normaal spelen.
Zijn probleem is dat zijn windows versie verschikkelijk verziekt is door de fabricant.
Een her installatie wilt hij niet doen omdat hij vind dat het uit de box moet werken.
Zolang hij geen herinstal doet op zijn laptop zal zijn probleem blijfen bestaan.
En heeft het totaal geen zin om verder mee in discusie te gaan met de ts.

• apekoek
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:16:
[...]

trouwens de core klok van de nvidia destktop en nvidia go is maar 50mhz verschil de geheugen hebben de zelfde snelheid

Ik zelf heb een 8400m gs in mijn laptop en kan de games gewoon normaal spelen.
Zijn probleem is dat zijn windows versie verschikkelijk verziekt is door de fabricant.
Een her installatie wilt hij niet doen omdat hij vind dat het uit de box moet werken.
Zolang hij geen herinstal doet op zijn laptop zal zijn probleem blijfen bestaan.
En heeft het totaal geen zin om verder mee in discusie te gaan met de ts.
Ik heb slechts de herstel disk, er was verder geen windows bijgeleverd. Dat betekend dus dat ik dan precies dezelfde troep op mn laptop krijg. misschien ga ik een dual boot met xp proberen te maken.

• apekoek
Dualboot lukt me niet, ziet geen schijven tijdens het booten van XP cdrom.

Wat te doen? Toch maar terug naar de winkel?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
apekoek schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:04:

Eerst drivers van je Controller laden voordat je windows gaat installen? |:( 8)7
Optie: F6

Verwijderd

apekoek schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:04:

Je heb s-ata drivers nodig
Of een slipstream van je windows xp naar windows xp-sp2.

Anderen optie
Haal via p2p of bittorn windows vista binnen.
Let wel op dat je windows vista 32bit oem zoekt.
Dit is niet illigaal en toegestaan door microsoft wegens oem .

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:16:
[...]

Zo makkelijk vergelijken kan niet, dan zou mijn Go 7600 ook 50MHz sneller zijn op de Core vergeleken met een 7600GS. Ware het niet dat de Go 7600 8 pixelpipelines heeft ipv 12....

Maar denk dat het hier te maken heeft met of een downgeclockte CPU (download CPU-Z eens om te kijken of hij wel op volle toeren draait) of met veel troep op de laptop (Ctrl+alt+del -> prestaties). CPU verbruik zou onder Windows hooguit ~10-20% mogen zijn.

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:16:
[...]

Zo makkelijk vergelijken kan niet, dan zou mijn Go 7600 ook 50MHz sneller zijn op de Core vergeleken met een 7600GS. Ware het niet dat de Go 7600 8 pixelpipelines heeft ipv 12....

Maar denk dat het hier te maken heeft met of een downgeclockte CPU (download CPU-Z eens om te kijken of hij wel op volle toeren draait) of met veel troep op de laptop (Ctrl+alt+del -> prestaties). CPU verbruik zou onder Windows hooguit ~10-20% mogen zijn.
Oja wel ik had het namelijk opgezocht.
Omdat de nvidia 8400 serie er zuinig is met stroom en hitte .
Is de core klok verlaagt met 50mhz.
Integendeel ik kan de core op mijn laptop dik 600mhz draaien in plaats van 400mhz core klok.
Alleen het geheugen en de 64bit bus zijn gewoon te langzaam. (10graden warmer)

Alleen de 8600serie zijn duidelijk in verschillende smaken.
Er is zelf een 8600gs die netzo snel is als een 8400gs (asus laptop)

Maar ontopic hij heeft een 8400gt met 128bit geheugen op gdr3 kan ook gdr2 zijn
Die zeker stukken sneller moet zijn dan 8400gs van jouw en mij.
Het is dus duidelijk een software probleem.

• GENETX
Hij zal wel GDDR2 hebben, GDDR3 is veels te duur voor zo'n kaartje ;). Mijn Go 7600 maakt nog gehakt van je 8400M GS, maar dat terzijde... Dit is idd gewoon software. Als je Norton AV er op hebt zou ik het er af gooien imo. Wat een bagger...

• apekoek
Het bleek dus aan de combinatie FIFA en laptop Geforce te liggen. Hier is ook al een heel topic over op tweakers, andere spellen gaan redelijk. Maar inderdaad geen super video kaart, maar gelukkig heb ik wel de 8400m gt in plaats van de maar 64bit versie 8400 gs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:58:
[...]

Ik heb het idee dat je settings gewoon niet in orde zijn en dat je laptop niet 100% juice krijgt waardoor de performance weg blijft. Verder is het met de laatste gen GPU's zo hoe lager de settings des te slechter loopt het. Zet gewoon de max resolutie in en probeer stap voor stap AA etc. stukje bij beetje op te voeren.

Drivers zal het denk ik niet zozeer aan liggen, afhankelijk wat voor game je draait. Verder heb je de het beste model van de 8400 serie dus je moet er toch wel aardig mee kunnen gamen.

Ook kan je harde schijf performance een bottleneck zijn, Vista/prefatch etc.
Een geforce 8400 is niet vooruit te branden in games. ;)
Dus het lijkt me sterk dat de resolutie maxen. en de AA telkens omhoog doen
gaat helpen. 8)7

• Brainsz
  • Laatst online: 18:30
Zo slecht vind ik de 8400 ook weer niet, het is misschien niet de beste,maar Windows game-index geeft bij mij een 3.5 voor games en 3.2 voor aero met een 8400GS, een klasgenoot van me heeft een 8600 GT, de score van hem is 4.4 voor games 5 voor aero.

We hebben gisteren even CoD4 demo op de beide laptops gezet en heel opvallend, alles op medium met resolutie van 1440x900 bij mij, 1280x800 bij hem draaide het bij mij soepeler(alhoewel het niet prachtig liep).

Maar ik ben van mening dat ookal doe je er een 8800 ultra xxx version in een laptop het zal nooit beter en sneller worden, een 71 watt laptop accu is daar ook nooit voor bedoeld ;)

Computers are useless. They can only give you answers.

• GENETX
Dat een 8600M GT nog maar een 4.4 haalt voor games. Zal wel wat mis zijn met de drivers oid, mijn Go 7600 weet daar zelfs een 4.6 te halen...
Pagina: 1