[XP] Vergrendelen tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo,

Ik wil dat mijn computer tijdens het opstarten automatisch meteen vergrendeld word. Net zoals bij windows server 2003. Dus dat je nog moet inloggen, maar dat alles toch op de achtergrond al geladen is. Ik heb nu tijdelijk een .bat file bij 'opstarten' gezet, maar ik wil het liever Direct tijdens het opstarten hebben. Weet iemand hier een oplossing daarvoor?

bedankt

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als je een wachtwoord instelt, is ie in feite toch gewoon gelockt als je niet inlogd....

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50
windows server 2003 moet net zo goed laden als je inlogt hoor. Alleen services draaien al zonder login.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• ReX_NL
Ja maar dat is nog niet precies wat ik bedoel, ik wil dus gewoon dat alles op de achtergrond al opstart terwijl de computer gelockt is. Als ik een wachtwoord instel word alles dus pas geladen nadat ik ingelogt ben.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-04 12:20

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

max schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:57:
Als je een wachtwoord instelt, is ie in feite toch gewoon gelockt als je niet inlogd....
Maar dan is hij niet opgestart gelocked.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• P5ycho
ReX_NL schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:00:
Ja maar dat is nog niet precies wat ik bedoel, ik wil dus gewoon dat alles op de achtergrond al opstart terwijl de computer gelockt is. Als ik een wachtwoord instel word alles dus pas geladen nadat ik ingelogt ben.
define 'alles'.
je bedoelt dat je pc je profiel al heeft geladen en alleen een wachtwoord vraagt? -> hibernation
je bedoelt dat windows alle programma's al cached heeft staan zodat alles rap opstart zodra je het wilt gebruiken? -> windows vista met 4GB ram...

Verwijderd

Wat Rex_NL denk ik bedoeld is dat als je normaal je pc met een wachtwoord beveilgd, dat heel de gebruikersaccount nog geladen moet worden na het inloggen. En de bedoeling is dat de account gewoon laad, maar niet te gebruiken is zonder wachtwoord.
Maar dan werkt het enkel bij een installatie zonder inlogscherm/meerdere accounts (dat de account meteen geopend word)

• P5ycho
hibernation dus.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

http://www.geekbb.com/showthread.php?t=494

Das dus wat je al hebt, maar een andere manier kan ik zo even niet bedenken. Wat is er verkeerd aan een bat file trouwens?

[ Voor 60% gewijzigd door max op 07-10-2007 21:12 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• ReX_NL
Ik ga even googlen op de term hibernation en zal kijken of dat misschien is wat ik zoek. iig heel erg bedankt voor de snelle reacts! _/-\o_

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:45
Inloggen en hierna vergrendelen heeft dus geen zin?

• P5ycho
hibernation is gewoon een standaard functie van windows, check de power options in je configuratiescherm, 3e tabblad. Daarna bij afsluiten shift inhouden en 'standby' verandert in 'hibernate' (xp engels).

Pagina: 1