Beste tweakers,
ik heb nogal een irritant probleem, maar voor dat ik de vraag kan stellen lijkt het mij handig om eerst het 1 en ander te vertellen, een soort van situatieschets laten we maar zeggen.
2 Jaar terug een pc gekocht, van Fujitsu-Siemens met daarin het volgende:
P4 @3.2 (stock) met HT
4x256 MB RAM DDR400
Sapphire X600pro
FS Mobo (D1826-G31) met 915p Chipset
Fortron 350 W voeding
Vorig jaar september de voeding en videokaart vervangen door een ocz Modstream en 7900gs.
Dit jaar na een periode van vakantiekwerk besloten om de pc te upgraden met het volgende:
Gigabyte GA-P35-DS3
E6750
2x 1GB RAM (Corsair)
Dus had ik de spullen over (FS Mobo, voeding,RAM).
We hebben thuis een 6 jaar oude pc nog staan (voor de ouders), dus leek het mij handig om gewoon die spullen uit die FS te gebruiken, en wat nieuwe spullen daarbij te kopen. Het volgende heb ik besteld: WD 160GB Caviar, 6600GT,Een nieuwe kast.
Alles erin gedaan, maar nu volgen de problemen.
1: Hoe ik de Frontpanel pinnen ook aansluit op het mobo, er gaat geen powerled ofzo aan en de pc boot niet met de startknop. Hij gaat alleen aan als ik de switch op voeding omzet (met als gevolg dat de fans volle toeren gaan draaien)
2: Ik krijg GEEN beeld, geen POST, helemaal niks. Ook geen piepjes
Wat heb ik al gedaan?
Videokaart in deze pc gedaan --> boot zonder problemen
HDD en CDROM lost gekoppeld --> geen verandering
Andere monitor--> nog steeds geen beeld
De Fortron voeding heb ik nog niet in deze kast geprobeert, zou klote kwarwitje zijn om hier weer die ocz uit halen.
Ik vermoed dat het mobo het begeven heeft, maar dat weet ik dus niet zeker. Mobo en voeding waren 100% functioneel toen ze verwisseld werden.
Wie o wie kan mij helpen?
ik heb nogal een irritant probleem, maar voor dat ik de vraag kan stellen lijkt het mij handig om eerst het 1 en ander te vertellen, een soort van situatieschets laten we maar zeggen.
2 Jaar terug een pc gekocht, van Fujitsu-Siemens met daarin het volgende:
P4 @3.2 (stock) met HT
4x256 MB RAM DDR400
Sapphire X600pro
FS Mobo (D1826-G31) met 915p Chipset
Fortron 350 W voeding
Vorig jaar september de voeding en videokaart vervangen door een ocz Modstream en 7900gs.
Dit jaar na een periode van vakantiekwerk besloten om de pc te upgraden met het volgende:
Gigabyte GA-P35-DS3
E6750
2x 1GB RAM (Corsair)
Dus had ik de spullen over (FS Mobo, voeding,RAM).
We hebben thuis een 6 jaar oude pc nog staan (voor de ouders), dus leek het mij handig om gewoon die spullen uit die FS te gebruiken, en wat nieuwe spullen daarbij te kopen. Het volgende heb ik besteld: WD 160GB Caviar, 6600GT,Een nieuwe kast.
Alles erin gedaan, maar nu volgen de problemen.
1: Hoe ik de Frontpanel pinnen ook aansluit op het mobo, er gaat geen powerled ofzo aan en de pc boot niet met de startknop. Hij gaat alleen aan als ik de switch op voeding omzet (met als gevolg dat de fans volle toeren gaan draaien)
2: Ik krijg GEEN beeld, geen POST, helemaal niks. Ook geen piepjes
Wat heb ik al gedaan?
Videokaart in deze pc gedaan --> boot zonder problemen
HDD en CDROM lost gekoppeld --> geen verandering
Andere monitor--> nog steeds geen beeld
De Fortron voeding heb ik nog niet in deze kast geprobeert, zou klote kwarwitje zijn om hier weer die ocz uit halen.
Ik vermoed dat het mobo het begeven heeft, maar dat weet ik dus niet zeker. Mobo en voeding waren 100% functioneel toen ze verwisseld werden.
Wie o wie kan mij helpen?