Toon posts:

Windows Vista bestanden niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Relaese Candidate versie van Vista geinstalleerd gehad op mijn pc op een afzonderlijke harde schijf. Daarnaast had (heb ) ik op een andere harde schijf Windows XP professional geinstalleerd. Ik kon door het bios steeds aan te passen switchen tussen Vista en XP. Echter nu is Windows Vista al een tijdje door zijn probeertijd heen en is vanzelf in een soort van Lock stand gegaan. Vista start zodanig op dat ik alleen nog maar kan kiezen om Vista aan te schaffen via een beperkt internetmenu. Ik kan nu niet meer bij mijn bestanden die ik onder Windows Vista had aangemaakt. Als ik via XP opstart, wat overigens geen problemen geeft, en vervolgens de harde schijf benader waarop Vista staat zie ik wel de nodige bestanden staan maar kan niks openen omdat ik geen toegangsrechten voor deze bestanden heb.

Is het mogelijk om met een of ander programmaatje deze bestanden nog wel te raadplegen. Ik ben namelijk naarstig op zoek om mijn gegevens terug te verkrijgen welke in de bestanden van Vista zitten.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 15:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zal jezelf tot eigenaar moeten benoemen van de bestanden. Dan kan je jezelf rechten toewijzen. Log in op XP als gebruiker met administrator rechten. Zorg dat eenvoudig delen uit staat. Ga dan naar de vista schijf toe, selecteer de bestanden en doe dan rechtermuisknop, eigenschappen. Ga naar het tabblad beveiliging. Druk op geavanceerd. Ga naar het tabblad eigenaar en selecteer je gebruiker en druk op ok. Daarna kan je in het tabblad beveiliging je gebruiker toevoegen met volledige rechten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
Tot aan naar de vista harde schijf gaan en met rechtsklikken op het document werkt echter daarna krijg ik geen tabblad waarin ik de beveiliging cq de eigenaar kan aanpassen,

doe ik iets fout of werkt het net eventjes anders op mijn computer.