[WIFI] krijg wlan niet geinstalleerd bij herinstallatie

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11
Ik heb hier een Acer Aspire 9410, ik heb hier Windows XP opgezet maar ik krijg Wifi niet aan de praat.

Het probleem is dat ik de driver niet geinstalleerd krijg. Bij Aparaatbeheer heb ik nog 2 apparaten bij " Overige apparaten" staan, die nog niet zijn geinstalleerd. Dit zijn " Netwerkcontroller" (vermoedelijk de wifi) en "PCI device".

Op de Acer website staan verschillende drivers voor deze laptop, o.a. Intel en Broadcom. Ik ben er via HWinfo achter dat het een BroadCom wlan interface is en heb dus de Broadcom driver geinstalleerd. Maar wat ik ook doe, de devices herkennen de driver niet.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Is er geen tooltje dat hardware vind en automatisch een driver zoekt. Of een Broadcom detectie tooltje dat aan kan geven welke driver ik nodig ga hebben.

Ik heb zelf wel deze dingen via Google gezocht maar niet gevonden.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Ubuntu livecdtje pakken, en dan in de terminal "lspci" intypen.

Tenminste dat is wat ik deed toen ik een netwerkkaart zonder merk of type erop in m'n handen gedrukt kreeg. Ubuntu vertelde me toen netjes wat voor device het was, en ik kon opzoek naar drivers.

Misschien kan je ook wel ergens in XP dit bekijken.

• borgdaville
ThinkPad schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:28:
Ubuntu livecdtje pakken, en dan in de terminal "lspci" intypen.

Tenminste dat is wat ik deed toen ik een netwerkkaart zonder merk of type erop in m'n handen gedrukt kreeg. Ubuntu vertelde me toen netjes wat voor device het was, en ik kon opzoek naar drivers.

Misschien kan je ook wel ergens in XP dit bekijken.
HWInfo32 is toch vergelijkbaar, dit verteld me: "Broadcom 802.11b/g Wireless Network Adapter"

Ik heb dit gegoogled mer er komt niet echt iets uit, het is dus een algemene beschrijving en zegt niet specifiek welke driver ik nodig heb.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:18

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

En je had hier al eens gekeken?
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9410.html
Zie, dat je wel heb gekeken op de site, maar welke heb je geprobeerd?

[ Voor 32% gewijzigd door kromme op 07-10-2007 20:47 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

• borgdaville
kromme schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:45:
En je had hier al eens gekeken?
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9410.html
Zie, dat je wel heb gekeken op de site, maar welke heb je geprobeerd?
allemaal, maar vooral de Broadcom, omdat het die is volgens HWinfo

• borgdaville
maandagochtend kickje

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:02
Chipset driver al geinstalleerd?

/Wellicht heeft je lap ook nog zo'n mooi switch knopje ergens... Als je die omzet naar "off" oid vindt je laptop het ook allemaal wat minder.

Whoop!

• borgdaville
marccom schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:32:
Chipset driver al geinstalleerd?

/Wellicht heeft je lap ook nog zo'n mooi switch knopje ergens... Als je die omzet naar "off" oid vindt je laptop het ook allemaal wat minder.
Jep, geïnstalleerd! Het is niet echt een switch knopje, mer gewoon een knop. Als ik daar op duw zegt hij in het beeld: WLAN enabled, WLAN disabled

mer er veranderd verder helemaal niets.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:02
Zit er geen restore cd bij? Zo ja kijk eens welke driver hier op staat? Bij een HP machine kon ik gewoon de hardware installeren door te zoeken op deze restore cd's.

Andere optie is even aan de onderkant het vakje op te zoeken waar de wifikaart inzit en te kijken of er iets nuttigs op een labeltje staat.

Als je van de website van Broadcom een zooitje drivers download, kent ie hem dan ook niet?

De "unkown pci-device" zal wel een modem zijn?

Whoop!

• borgdaville
Het is gelukt, ik heb op http://driverpacks.net/DriverPacks/ het WLAN driverpack gedownload, naar CD gebrand en hem vervolgens laten zoeken op de CDROM. Na enkele minuten zoeken door de drivers vond hij de goede en deed hij het in 1 keer.

Mooi initiatief trouwens die driverpacks, ik moet maar eens een Windows XP Pro DVD met alle drivers maken, nooit meer drivers installeren.

Pagina: 1