Toon posts:

VGA ASUS VW202S

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was ff aan het kijken naar een monitor, en ik zag deze mooie ASUS VW202S monitor, lijkt wel wat op de samsung vind je niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/36626.jpg
Hij had hele mooie specs:
Formaat 20 inch
Inkijkhoek (H / V) 160 / 160 graden
Contrast 2000 : 1
Helderheid 300 cd/m2
Responsetijd 5 ms
Max Resolutie 1680 x 1050
Aansluiting(en) 15 pins D-Sub VGA
Afmeting (BxHxD) -
Speakers 2 Speakers
Kleur Zwart
Prijs € 188,-
Maar wel een VGA connector. Daardoor moet ik ook een converter kopen voor DVI 2 VGA, maar dat maakt nog steeds niets uit omdat de prijs dan nog steeds zeer laag is. In hoeverre zal de analoge VGA-connectie te zien zijn op deze monitor?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DSUB (VGA) is altijd stukken minder op je monitor dan DVI. Ik heb hier een aantal monitoren staan met zowel dsub als dvi connectoren en als ik het aansluit via DVI is alles veel scherper. Daarnaast is het zo dat je met DVI altijd het beeld goed hebt staan, dat is met DSUB niet altijd zo (dan kan het zijn dat het nog wel eens wegvalt aan de randjes waardoor je het weer bij moet stellen).
Daarnaast ben je afhankelijk van de kwaliteit van je filters op de videokaart, goedkopere kaarten hebben vaak brakke filters. Ik zou dus nooit een monitor kopen van die grote zonder DVI connector. Voor een paar euro meer heb je een monitor MET DVI en dat is toch een stuk aantrekkelijker.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 07:12
ik heb dit scherm hier staan. Sinds begin dit jaar. Vindt het een super scherm. Asus splendid instellingen zijn ook fijn. Vergelijk het maar met normaal,intens en cinema modus op de lcd/plasma tv. Heb hem aangesloten op een x1950xt van de firma ati.

Mijn vorige philips scherm was wel dvi aangesloten. Deze overleed helaas voortijdig en vanwege krap budget voor dit scherm zonder dvi gekozen. En ik heb er geen moment spijt van. Ik zie absoluut geen verschil in negatieve zin tussen de philips en de asus. Persoonlijk vindt ik de asus zelfs mooier. Nu had ik wel een 3 jaar oud philips dvi lcd scherm. De techniek heeft natuurlijk ook niet stil gestaan in de tussentijd. Heb hem nooit naast een hedendaags dvi scherm gehad. Maar goed wat niet weet :+

Ik denk dat je er voor het geld een heel leuk scherm een heb, ik in ieder geval wel _/-\o_

edit: niet goed opgelet.
Ik heb de 19inch widescreen.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 07-10-2007 20:19 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 12:10
heeft iemand anders meer informatie over de monitor. er is een review en die is niet zo positief qua kleurinstellingen.

heeft iemand anders ervaring met de asus vw202s monitor? graag reacties aangezien ik overweeg deze aan te schaffen.