Toon posts:

Kleur(en) beeldscherm kloppen niet meer :S

Pagina: 1
Acties:
  • 2.572 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vandaag bij het opstarten van mijn PC merkte ik dat het scherm van mijn monitor zwart bleef. Normaal gesproken krijg je dat bios opstart gedoe te zien en dergelijke, dat was dus allereerst niet het geval. Beeld bleef maar zwart.

Op een gegeven moment krijg ik het blauwe opstartschermpje te zien van windows waar ik mijn wachtwoord in hoor te voeren zodat ik kan inloggen op mijn account, en wat valt mij op.. .. Heeft mijn monitor ineens een heel raar soort van "blauwig" kleurtje gekregen :S

Kheb gekeken bij mijn Adobe Gamme kleuren, alles klopt. Kheb gekeken bij de instellingen van mijn monitor menu, alles klopt!

Het lijkt wel alsof mijn monitor een kleur mist, want rode kleuren laat ie nu zwart/blauw achtig zien. Als ik naar mijn scherm kijk lijkt het wel een soort van zwart/wit effect net als in films vroeger, alleen dan met een vleugje blauw.

Kheb een NVIDIA GeForce MX 440 videokaart. Ook alle instellingen in het Nvidia menu kloppen.

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Of een gelijkwaardig probleem heeft gehad?
Please let me know!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe is je scherm aangesloten? Als het met een gewone vga kabel is kun je een kabelberuk/los contact hebben waardoor een kleur mist.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Yep, is een vga kabel..

Kheb net ff een andere kabel gebruikt, maar nog steeds geen verandering :(

Kheb ff snel een screenshot gemaakt van mijn bureaublad, tevens heb ik het orginele plaatje ge-upload hoe de kleuren eigenlijk horen te zijn om je een idee te geven van de kleurverschillen:

Orgineel Plaatje (met de juiste kleuren) :
Afbeeldingslocatie: http://www.atillaonline.nl/bureaublad_goed.jpg

Mijn Bureaublad (met een "blauwig" tintje) :
Afbeeldingslocatie: http://www.atillaonline.nl/bureaublad_fout.jpg

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 15:06

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik zie niet echt een verschil, misschien is de onderste een beetje lichter :S. Volgens mij klopt het wel.
Misschien moet je een achtergrond met meer kleur gebruiken om de fout te verduidelijken.

[ Voor 45% gewijzigd door Barres B. op 07-10-2007 22:41 ]

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zie hier geen verschil, denk dat het eerder hardwaregerelateerd is aan jouw kant.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• VirtualGuineaPig
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hmm, extreme vorm van blauwtje lopen...

screenshot zal niet helpen als er hardwarematig iets loos is aan je monitor/kabel/grafische kaart...

En ik denk dus dat daar het euvel ligt. Ook ik zou snel denken aan de kabel, maar ook heel wel mogelijk dat de kaart een tikkie te heet is geweest en dat er nu een ietwat los contactje is op de kaart.

Het beste wat je kan doen, kabel en monitor checken op andere box. Als die gewoon hun werk doen (zonder blauwtint) dan zou ik de grafische kaart eens onder handen nemen. Gewoon even uit de kast en alles op die kaart even lichtjes aandrukken.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-12 07:39
Video kaart kapot?? of je monitor.

Als je een andere videokaart kan proberen?

Anyway. Plaatjes posten hier heeft geen nut aangezien het een kleuren probleem betreft een geen vreemde artifacts.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:15
Ik had een soort gelijk probleem vandaag. Na de slaapstand had me beeld een wat groenige waar over het scherm. Bleek toch echt de kabel te zijn :) FF goed inpluggen en probleem was verholpen.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-12 12:16

Mojo

The Power Within

Hij had een nieuwe kabel gebruikt. Check je stekkertjes even of je iets zwarts ziet (als in, verbrand). Dat is niet goed.. :P Het lijkt mij dat één ader (in dit geval rood) niet werkt, of het nou in de monitor of videokaart zit moet je nog even nakijken. Probeer eens een ander scherm op je pc te zetten,
en een andere pc op dit scherm (met gewoon dezelfde kabels). Dat zou uitsluitsel moeten geven.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12 09:44
natuurlijk zie je geen verschil als je een screenshot neemt!!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-12 20:10
jaapstobbe schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:26:
natuurlijk zie je geen verschil als je een screenshot neemt!!
ja.. herhaal jij het ook nog even.. het verschil had ook wel op een screenshot te zien kunnen zijn, als het om een virus ging bijvoorbeeld.

Verder moet je gewoon even je beeldscherm op een andere pc proberen, en het beeldscherm van een andere pc op jou computer proberen.. Trek dan je conclusies wat er stuk is.

- werkt je beeldscherm op de andere computer wel?
- werkt een ander beeldscherm op je eigen computer ook niet?
Dan is je videokaart kapot.

- werkt je beeldscherm op een andere computer niet?
- werkt een ander beeldscherm op je eigen computer wel?
Dan is je beeldscherm kapot.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd.

Komt bij dat je totaal geen info over je monitor geeft. Hier kunnen we weinig mee, jij zelf des te meer. Close.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.