[vigor 2700V]Bepaalde communicaties werken niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Inleiding

Ik ben sinds enkele weken trots bezitter van een Vigor 2700V-router en modem.
Voorheen had ik een speedtouch 510, maar ik wilde gaan Voipen via xs4all en heb een ander modem aangeschaft en dat is de Vigor geworden.

Na wat leeswerk en uitzoeken heb ik mijn netwerk thuis met 2 pc's (noem ze even A en B) en een netwerk printer (HP Business Inkjet 1100) aangesloten.

De Voip heb ik aan de praat gekregen, mijn webservertje op PC A is ook van buiten benaderbaar op poort 80, de PC's krijgen van de DHCP-server hun IP-adres uit de correcte range en mijn connectie met Internet instellen was een fluitje van een cent.

De problemen

Ik ondervind twee problemen die ik niet opgelost krijg, ook niet na veel uitproberen en leeswerk.

1.
Op mijn webserver (pc A) draait Jinzora, een webcontentsysteem voor muziek. Indien ik vanuit Internet de muziek wil afspelen met behulp van een m3u werkt dit zoals met de speedtouch, ik krijg muziek te horen. Vanuit PC B kan ik wel de http-server benaderen, maar Foobar2k blijft met de tekst "Loading track" hangen en krijgt de muziek niet langs "iets", de muziek komt gewoon niet binnen bij PC B.

Bv. rdp communicatie werkt wel.

2.
Ik zie mijn netwerk-printer niet in het lijstje met IP-adressen staan onder diagnostics, ik kan dan ook niet printen. Ook hier heb ik het gevoel dat ergens iets wordt tegengehouden.

Beiden bovenstaande zaken werkten perfect met de speedtouch, wat alleen is veranderd is de ip-range en de router.

Wat ik heb geprobeerd

- Alle software-firewalls op de pc's uitzetten
- De router naar factory-defaults resetten
- De webserver als DMZ-server instellen
- De firewall in de vigor uitgezet
- De handleiding lezen
- Got zoeken

Wat zie ik over het hoofd waardoor ik niet meer kan printen en geen muziek meer kan luisteren op pc, ik heb het gevoel dat de oorzaak hetzelfde is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59

SpamLame

niks

1. Wat ik niet lees is of je de webserver benaderd middels zijn interne adres of externe adres.
Met het externe adres moet niet mogelijk zijn behalve met een externe proxy ertussen.
2. Heeft de printer een een handmatig ingestelt ipadres, wat nu niet meer in de juiste range zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
SpamLame schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:27:
1. Wat ik niet lees is of je de webserver benaderd middels zijn interne adres of externe adres.
Met het externe adres moet niet mogelijk zijn behalve met een externe proxy ertussen.
Ik benader de server met de interne naam, die ik ook gebruik bij rdp.
2. Heeft de printer een een handmatig ingestelt ipadres, wat nu niet meer in de juiste range zit?
Ik benader de printer met zijn DNS naam, ik kan niet meer op deze printer dan proberen te bereiken vanaf een pc. Der zit geen console op de printer.

Ik ga nog eens proberen de printersoftware opnieuw te installeren op PC A.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Printersoftware installeren heeft geen nut gehad. De HP-software meld dat de netwerkprinter niet te vinden is. Zoals verwacht, aangezien ik de prinetr niet zie in de DHCP-tabel.

[ Voor 23% gewijzigd door Tukk op 08-10-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Heb je wel de manual er bij gehad en daarmee de config page uit laten printen van je jetdirect kaart?
Zie page 18 v 102 in http://h20000.www2.hp.com...l/c00047697/c00047697.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik heb niet de manual gelezen, maar daar lees ik ook niets anders in dan
-sluit UTP aan
-installeer drivers.

Ook de config-page dient te worden geprint vanuit de print server, daarvoor moet ik toch echt eerst de drivers installeren.

Uit het document:
Press the TEST button on the print server. The printer prints a configuration page for the
print server. Keep this page because you might need the information on it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Tukk schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:27:
Ik heb niet de manual gelezen, maar daar lees ik ook niets anders in dan
-sluit UTP aan
-installeer drivers.

Ook de config-page dient te worden geprint vanuit de print server, daarvoor moet ik toch echt eerst de drivers installeren.

Uit het document:

[...]
Hoewel niet t.net eigen is het wel aan te raden om een manual te lezen als je er niet uitkomt.
De afkorting RT(F)M is immers niet voor niets uitgevonden.

En hoewel jij denkt de drivers te moeten installeren om de config page te printen lees ik het stukje de manual als volgt.
Sluit printer aan op 240V,
Insert printserver in printer,
Zet printer aan,
Druk op TEST on printserver inserted earlier,
Configpage wordt geprint.

Los van hoe je het lezen kunt, heb je op de test knop gedrukt en wat gebeurde er toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
SpamLame schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:49:
[...]

Hoewel niet t.net eigen is het wel aan te raden om een manual te lezen als je er niet uitkomt.

En hoewel jij denkt de drivers te moeten installeren om de config page te printen lees ik het stukje de manual als volgt.
Zet printer aan,

Los van hoe je het lezen kunt, heb je op de test knop gedrukt en wat gebeurde er toen?
De reden waarom ik het document niet heb gelezen, is het feit dat ik denk dat het niet aan de printer ligt. Aangezien je opmerkingen best wel hout snijden, ben ik begonnen met lezen. :>

De vigor documenten ken ik langzamerhand uit mijn hoofd. ;)

Ik heb nogmaals alle knoppen na gekeken, en jawel! Een heel klein pinnetje (geen tekst TEST te vinden in de buurt van de knop) op de jetdirect. Na meerdere keren er op drukken en de config kwam er uit.

De belangrijkste info was, een verkeerde manual geconfigureerde ip-range. Ik zal de speedtouch terug bouwen en dan de printer proberen te benaderen.

Ik zal een foto posten van het knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Het knopje ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehardiek/tweakers/IMG_9362.jpg

Ik heb het ipadres aangepast naar een range van die van de vigor. Ook nu geen connectie, maar ik kom nu zelf wel weer verder. Thnx, ik meld me als ik de opties die ik zie heb geprobeerd.

[ Voor 66% gewijzigd door Tukk op 09-10-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
SpamLame schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:49:
[...]

Zet printer aan,

SpamLame, thanks!

Het printen werkt nu, ik heb de ip-configuratie van de printer gereset door die TEST-button meer dan 5 seconden ingedrukt te houden tijdedens booten. De default is dat de printer aan de DHCP-server z'n ip-adres vraagt. Ik heb nu de printer een vast ip-adres gegeven en het installeren van de printer lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

ajb en veel plezier ermee ;)
Pagina: 1