Toon posts:

Geen internetverbinding mogelijk met MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan allen die mij kunnen helpen.

Ik heb een draadloze verbinding en al 2 jaar geen problemen gehad met mijn windows laptop. Nu heb ik de overstap gemaakt naar mac en heb mij een macBook pro gekocht. Ik ben dolgelukkig maar ik heb 1 groot probleem. Ik kan maar geen verbinding maken.

De windowslaptop blijft ook meewerken in huis en hij heeft geen problemen. Mijn mac ziet de draadloze verbinding wel maar geeft telkens aan dat er een fout is bij het verbinden. Het taartvormpje van de airport blijft ook steeds grijs gekleurd...

Wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen om toch op het internet te geraken met mijn mac. Help mij alstublieft!!!!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hij mbp kan dus geen verbinding met je AP maken. Zou je iets meer gegevens over je AP kunnen geven? Gewoon 802.11G? Encryptie?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een philips wireless adsl base station. De rest wat je mij vraagt is chinees voor mij en ik zou niet weten hoe ik je aan deze info kan helpen...

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deze neem ik aan?

Welke instellingen gebruik je onder Windows? Dit kun je door de eigenschappen van de verbinding op je windows laptop te bekijken. Wat staat er onder "Netwerk" in de systeemvoorkeuren van je MacBook Pro?

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Verwijderd

Je moet als eerste je wireless basestation (Philips ding) instellen. Lees de handleiding en zoek op: "een computer toevoegen aan mijn netwerk" of iets dergelijks.
Dit kun je vanaf je werkende windows laptop doen.

Een draadloos netwerk heeft een naam en als beveiliging een 'sleutel' (allemaal letters en cijfers) type WEP of WPA. Zoek deze dingen uit die van toepassing zijn op jouw netwerk, zodat je je MacBook kunt configureren.

Een extra beveiliging kan zijn dat het draadloos zendstation (Philips dinges) is ingesteld op mac-filter. Dit heeft niets met apple mac te maken. Elke computer die aan een netwerk is verbonden (gedraad of draadloos) heeft een zogenaamd (draadloos) netwerkaart (De Airport bij Apple) Deze kaart heeft een specifiek ID. Het draadloos zendstation kan ook op basis van deze mac - nummers 'filteren' wie er wel en niet verbinding mogen maken. De MacBook is misschien op deze manier (ook) uitgesloten (als in: toestemming of permissie) van verbinding maken. Dit moet je dan instellen door het mac adres van de netwerkkaart van je MacBook toe te voegen.

Je moet de naam en de sleutel van het (beveiligd) draadloos signaal gebruiken om met je mac verbinding te maken. Deze vul je in in je configuratie van de airport.

Je kunt je draadloos zendstation meestal berijken via internet explorer, met een ip adres als 192.168.1.1. Meer info hierover in de handleiding denk ik.

Succes. Mocht dit nog steeds abacadabra zijn, dan vrees ik dat je het best een handig neefje kan vragen, of een monteur. Of heeeel veeeel goooglen!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is hem inderdaad... Gij zijt goe!!

Onder systeemvoorkeuren op mijn mac staat dat de airport is ingeschakeld maar niet verbonden is met een netwerk.
Als ik dan toon airport aanklik verschijnt er een ander menutje waarin de airport id staat en ook verbind standaard met: automatisch. Als ik dan TCP/IP tabblad klik, staat er configureer via DHCP. Bij PPPoE staat er niets aangeduid, bij Appletalk ook niet en bij proxy's staat er configureer proxy's: handmatig en is gebruik passieve FTP-modus (PASV) aangevinkt.

Bij windows staat bij de instellingen van de verbinding dat er een proxyserver voor deze verbinding gebruikt wordt. Als ik daar op geavanceerd klik verschijnt er een blad waarop HTTP en FTP staat vermeld met proxy.skynet.be
Bij poort staat er 8080.
Bij inbelinstellingen staat er een inbelnummer onder algemeen.
Onder netwerk staat er internet protocol aangevinkt, als ik daar naar eigenschappen ga staan er DNS serveradressen.
Bij geavanceerd staat er niets aangeduid.

Veel meer kan ik niet meer vinden!!!
Hopelijk ben je hier iets mee...

• Attilla
Wat je moet doen is op eerste plaats het mac adres van je macbook te weten komen. Dit kan je doen door de terminal te openen (spotlight --> terminal). In het schermpje typ je vervolgens "ifconfig en1". Hier zie je een adres staan wat er zo uitziet: 00:0a:27:8d:7b:25.

Als je dit adres hebt gevonden ben je de philips helpdesk of kijk je goed in je handleiding hoe je die toevoegt aan je AP. Verder kunnen we je ook niet helpen zo natuurlijk. Je moet een klein beetje weten hoe het werkt. :)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

dat hoeft niet met Terminal.. dat kun je ook gewoon zien bij systeemvoorkeuren > netwerk>
Toon Airport... het airport-ID

• Attilla
* Attilla is nogal een console man. :P

Verwijderd

Topicstarter
nu zit ik helemaal in zak en as. Ik heb mijn airport id gevonden. En ik ben aan de instellingen van mijn draadloze modem geraakt. Daar kwam ik op een pagina waar het fysieke adres van mijn windows laptop al in stond. Het toevoegen van de mac id lag voor de hand. Gewoon invullen en saven.

Maar nog steeds niets... Ik heb dus nu mijn airport id duidelijk gemaakt aan mijn modem maar mijn mbp geeft nog steeds aan dat er een fout is gebeurd tijdens het verbinden met het netwerk!!!

HELP!!

En nog iets, ik heb de optie hires genomen op mijn 17'' scherm maar hoe kan je dit zien? Ik dacht dat er een betere resolutie ging bijkomen maar dit is precies niet het geval. Maximum 1680 x 1050. Wat is die hires optie dan?

Thx

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
zou 1920x1200 moeten kunnen. Wat zegt system profiler onder het kopje Graphics/Displays?

Je router/draadloosprobleem staat me niet helder voor ogen, misschien kun je nog eens ales op een rijtje zetten. Doet de Macbook het wel via UTP?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds vorige week een macbook gekocht, update gedraaid en toen begon het gezeik. Ik heb er het volgende over kunnen vinden: http://macwereld.nl/nieuw...rport_problemen_na_update (welliswaar april) maar kan dit hieraan te relateren zijn?
Pagina: 1