Toon posts:

Hoe lang nog socket AM2?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Socket AM2 voor AMD processors bestaat al weer een hele tijd. Daarom vroeg ik me wanneer er een nieuwe socket komt?
In een redelijk oude roadmap van AMD vind ik dat in de eerste helft van 2008 we een nieuwe socket, AM3 kunnen verwachten.
link: http://tweakers.net/nieuws/42335/AMD-roadmap-toont-nieuwe-core-eind-2007.html
In hoeverre is deze roadmap nu nog actueel?
Ik hoor het graag van jullie.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-05 16:35

Shuriken

Life is all about priorities

De volgende stap is AM2+

* HyperTransport 3.0 tot 2 Ghz
* Twee aparte Power gedeeltes, een voor de Mem controller en een voor de Cores. Met als bedoeling om de boel nog zuiniger te krijgen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Socket AM2 zal nog lang meegaan aangezien AM2+ en AM3 cpu's gewoon in deze huidige socket zullen passen. Uiteraard zal je enkele features zoals HT3.0 moeten missen.

March of the Eagles

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat boeit het :?

Het is sowieso vrijwel nooit de moeite waard (prijs/prestatie) om een nieuwe CPU op een verouderd moederbord te prikken. Dus koop gewoon een mobo+CPU combo die op dat moment voldoet aan je eisen (en niet meer dan dat...) ipv koffiedik te kijken en teleurgesteld te worden.

* dion_b mompelt iets van een wijsheid als een koe sinds de tijden van de Overdrive CPUs...

Oslik blyat! Oslik!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat boeit het
Meer dan vroeger. Voor het socket A verhaal geef ik je gelijk, je kon de laatste Athlon XP 3200+ wel op een oude plank draaien maar dan had je een lagere fsb, geen usb 2.0 omdat de chipset verourd was enzovoort. Voor de Athlon 64 zijn er veel minder features. HT3.0 zal je in een desktop systeem niet missen en DDR3 met AM3 zal het systeem ook niet veel sneller maken.

March of the Eagles

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 16:08
dion_b schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:36:
Wat boeit het :?

Het is sowieso vrijwel nooit de moeite waard (prijs/prestatie) om een nieuwe CPU op een verouderd moederbord te prikken. Dus koop gewoon een mobo+CPU combo die op dat moment voldoet aan je eisen (en niet meer dan dat...) ipv koffiedik te kijken en teleurgesteld te worden.

* dion_b mompelt iets van een wijsheid als een koe sinds de tijden van de Overdrive CPUs...
en als je de rollen zou omdraaien, een huidige am2 cpu op een nieuwe am2+ moederbord zou je dan nog wel een vooruitgang boeken want die info is bij me zelf niet echt bekend.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Omgekeerd kan niet ;)

March of the Eagles

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

* gambieter pakt kristallen bol en zet zesde zintuig aan. Helderziendheidmodule geinstalleerd

Dit zal alleen AMD je kunnen vertellen. Waarom wil je het weten?

Verder zou je in [Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 17 kunnen kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 07-10-2007 18:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Volgens mij kunnen de M2N-E Gebruikers een bios flash doen dan kunnen er AM2+ proc's op

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

AM2 is geheel compatibel met AM2+, cpu's en mobo's.

Ja wat het verschil gaat zijn in prestatie AM2 vs AM2+ dat willen wij ook graag weten, dat weten nog niet veel mensen en die houden hun mond wel dicht. (Geen gelekt info zover ik weet) Al denk ik niet dat het hele grote verschillen zullen zijn.

Ik zou in ieder geval geen nieuw mobo kopen voordat ik het kan testen als ik al een AM2 mobo in bezit heb die compatibel is met AM2+ cpu's.

Ik zou ook geen nieuw AM2 mobo kopen op dit moment als het niet echt nodig is, over kleine 2 maanden komen er veel nieuwe AM2+ mobo aan. Daar zitten een paar bij die erg leuke en nieuwe mogelijkheden hebben zoals: hybride SLI, HT3.0. PCI-E 2.0, en nog veel meer.
Pagina: 1