Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL met een maandcontract: bestaat het echt?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:13
In mijn zoektocht naar ADSL voor 1 weekeind ben ik terecht gekomen bij snel-opzegbare ADSL

Een aantal providers waaronder Het Net bieden maandcontracten aan. Zonder aansluitkosten enzo. Op zich is die 30 euro voor een weekendje uitstekend internet best goed te doen. Ik heb alleen het idee dat je wel afsluitkosten (de kosten om je lijn om te zetten van een ADSL naar een niet-ADSL lijn) moet betalen. Maar daar is op de sites niets over te vinden.

Google geeft geen negatieve ervaringen met het opzeggen van dergelijke abbo's..
Kan iemand over deze optie ook iets meer zinnige dingen zeggen dan ik??

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Waarom zou je eigenlijk ADSL voor maar 1 weekend willen? Ik kan zo gauw niets verzinnen....

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-11 02:32
Bij ADSL van Het Net hoef je geen kosten te betalen voor het opheffen van de ADSL lijn. WEl zit je met een opzegtermijn van een maand waardoor je wellicht 2 maanden er aan vast zit.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Bij nader inzien blijft deze voorlopig open.

Vooral ervaringen omtrent het opzeggen van zo'n abonnement met een korte looptijd (korter dan 12 maanden) is erg interessant wellicht. De valkuilen, mogelijk- en onmogelijkheden kunnen zo bovenwater komen en besproken worden.

Bij mijn weten zijn nu alleen Hetnet en Alice de aanbieders via ADSL die kortlopende contracten aanbieden (<12maanden). En misschien soms wat met 'een proef abonnement' waar je binnen 3 maanden weer vanaf kan via ADSL of kabel internet.

[ Voor 116% gewijzigd door bjck op 07-10-2007 19:42 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BJup
cdezoete schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:22:
Waarom zou je eigenlijk ADSL voor maar 1 weekend willen? Ik kan zo gauw niets verzinnen....
Ik zou graag 1 weekeind ADSL willen, voor een LAN party in ons clubgebouw. Eigenlijk heb ik inmiddels bedacht dat ik graag 3 maanden ADSL wil, om de rest van de groep te overtuigen dat zodra er breedbandinternet aanwezig is, dit ook gebruikt wordt :)

[ Voor 0% gewijzigd door BJup op 07-10-2007 19:52 . Reden: LA = LAN :) ]

• BJup
awenger schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:25:
Bij ADSL van Het Net hoef je geen kosten te betalen voor het opheffen van de ADSL lijn. WEl zit je met een opzegtermijn van een maand waardoor je wellicht 2 maanden er aan vast zit.
Ik ga morgen HetNet eens even bellen, en vragen of er geen addertjes onder het gras zitten. Als ze er vanuit gaan dat mensen het alleen een fijn idee vinden om snel weer van een abbo af te kunnen, dan zou het inderdaad soepel moeten lopen.

Er zijn ook acties van (ik geloof) digitale TV geweest. Kreeg je alles gratis, en kon je eea een maand uitproberen. Had je er na een maand genoeg van, moest je opeens toch betalen voor je aansluiting...

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 20:31

slaay

Natuurbeleven.com

Per maand opzegbaar, maar je lijn wordt natuurlijk niet meteen vrijgegeven als je opgezegd hebt.
Je krijgt bijv. per 1 november ADSL van Hetnet, zegt op per 1 december (waarbij je dus voor 1 november je opzegging de deur uit hebt gedaan).
Op 7 december doe je een aanvraag voor ADSL bij een willekeurige provider.

Gaat deze situatie werken? Bij 2 koperparen lijkt het me geen probleem, maar kan me voorstellen dat providers in hun systeem de melding krijgen dat er op 7 december nopg ADSL op de lijn zit/niet vrij is en daardoor de ADSL opdracht weer terugkoppelen naar de klant.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Ik zou ook nog even ook nog even kijken naar Alice. Bij hetnet betaal je 19,95 voor 4 Mbps (Daar komt nog een tienje KPN kosten bij). Bij Alice betaal je 29,90 voor 20 Mbps en gratis bellen naar vaste nummers in Nederland. KPN kosten zijn inbegrepen. Voor hetzelfde geld meer mogelijkheden.

Verwijderd

@ bjup: is het al gelukt om een adsl verbinding voor 1 weekend te krijgen??
Voor de joti (jamboree on the internet) lijkt het mij ook wel een goed idee, die isdn verbinding die we nu gebruiken word wel erg langzaam (hoewel chatten+msnen met 5 pc's nog wil :) )

• reinzor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-11 18:53
Hej, ik zit zelf met precies hetzelfde probleem...

Wil graag weten wat het nu uiteindelijk is geworden
Pagina: 1