filmpjes op harde schijf vertonen een waas

Pagina: 1
Acties:

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 20:53
Hallo,

Ik heb een lacie 500gb F.A. porsche design,
ik had hier een heel deel series opgezet zodat ik niet al mijn dvd-boxen moet meenemen op vakantie,
nu had ik mijn externe harde schijf meegegeven aan ne vriend die er nog 2 andere series bij had opgezet.
Nu heb ik mijn harde schijf terug gekregen en nu spelen al mijn series, ook degene die er al van ervoor
opstonden zich af met precies een waas erover. Dit is hard te zien aan de zwarte randen boven en onder
die nu zelfs meer op grijs beginnen te lijken. Weet iemand hoe dit komt en of ik het nog kan redden?
Ik heb ook al een andere pc geprobeerd, ik heb het geprobeerd met wmp en vlc maar de waas blijft....

Mvg,
SdtThys

PS, weet iemand ne betere titel :p

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ten eerste even het volgende. Groeten e.d. hoort niet bij het beleid van GoT. Iedereen groet elkaar per definitie door het plaatsen van een bericht en het maakt alles overzichtelijker.

Over het algemeen worden videobestanden niet slechter als ze op een harde schijf staan, dus daar hoef je niet zo gauw bang voor te zijn. Als ze wel corrupt raken zijn de effecten vaak een stuk dramatischer dan een "waas".

Gezien het alleen bij video gebeurt, lijkt het erop dat het een codec is die een beetje dwars ligt. Dit is makkelijk te testen door VLC player te installeren en de video's hiermee af te spelen. Deze speler berust namelijk niet op codecs.

Verder kan ik aanraden om een combinatie van Media Player Classic met ffdshow te gebruiken. Er zijn ladingen brakke codecpacks beschikbaar met beta codecs die met touwtjes aan elkaar zitten. Voor eenvoudig gebruik is ffdshow veel eenduidiger en kan veel afspelen. Qua speler is Media Player Classic erg stabiel en netjes.

Edit: Ik zie dat je VLC al geprobeerd hebt. Hmm, typisch. Kan je een paar screenshots posten en eventueel een stukje uit een video? (Even opletten met copyright e.d.)

P.S.: Ik weet wel een beter onderschrift ;)

[ Voor 9% gewijzigd door jvo op 07-10-2007 17:08 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Nee waas komt niet door je HDD. Probeer eens met een andere PC af te spelen.
Als er namelijk eentjes en nulletjes fout staan dan speelt ie waarschijnlijk helemaal niet af.
(Nouja, met VLC wel maar die kan de meest verminkte bestanden aan, ongelovelijk)
jvo schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:06: (Even opletten met copyright e.d.)
Nood breekt wet :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Tja, nood breekt wet, maar nood breekt niet de forumpolicy ;)

Een screenshot zou al handig zijn. (Eventueel 2 videospelers opstarten, want de eerste komt meestal "zwart" tevoorschijn.)