Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Robot behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niekk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

Topicstarter
Hey mensen,

Ik zoek nu een "behuizing" voor een robot. Mijn eigen metaal-werk-kunsten zijn echt -300 op een schaal van 0 tot 10.
Ik zoek dus eigenlijk naar een helemaal dichte behuizing, met assen/wielen/motoren erbij. Het enige wat ik dan zou moetne fixen zijn er gaatjes in boren voor sensors, en de sensors en elctronica maken.

Maar ik zoek niet naar een ding van 10x10x10 cm ofzo, maar ik wou eens een keer iets "groots" doen.

Weet iemand waar je dat soort spul kan kopen ?

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 08:13

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Bij conrad verkopen ze deze:

http://www.conrad.nl/goto/?product=191152
Afbeeldingslocatie: http://www.order.conrad.com/m/1000_1999/1900/1910/1911/191152_RB_00_FB.EPS.jpg
Afmetingen 190 x 130 x 60mm :)

En met alles erbij: http://www.conrad.nl/goto/?product=190333

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 14:52
Dat is inderdaad een leuk ding, genoeg kracht in de motoren maar hij maakt wel een echte teringherrie wanneer die rijdt.

• Niekk

Niekk

Topicstarter
en het zijn gewone DC motoren, makkelijk aan te sturen ? hoevel Amps trekken die motoren dan ?

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Oh het waren mm zie ik nu .. Kent iemand grotere behuizingen ?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Meccano een idee?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

wat voor afmetingen zoek je dan, als je dacht dat 190x bla x bla in cm was (das een apparaat van bijna 2m!).

En wat zal de voeding voor je aandrijving zijn: een apparaat van 2m laten rijden in een snelheid die zichtbaar is zal een hoop energie eisen (mits de belasting/gewicht voor een apparaat van 2 m is), maar stel je wilt een halve m:

grote bouwdoos van een tank kopen: een 1:12.5 schaal ofzo, die electrisch aant e sturen is; of bij bartsmit voor 60 eu e.o.a. radiocontroller speelgoed auto kopen en uitelkaar slopen.

T60P Widescreen

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je een behoorlijk stuk zwaarder wilt zou ik 't zoeken bij leveranciers voor boomkwekerijen (landbouwmechanisatiebedrijven) en de bouw (dealers van Bobcat / JCB minigravers). Je ziet wel vaker dat een (nieuw of tweedehands) rupsband onderstel wordt toegepast voor een robot. De hydraulische aansturing zou je dan met elektrische activators en stappenmotoren moeten bedienen.

Ertussenin kan ook, dan moet je eens gaan kijken bij dealers van elektrische invalidenvoertuigen. Hoef je ook niet zo moeilijk te doen met de elektriek.

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Mwaah, ik zoek eigenlijk iets wat ong. 2x zo groot is als die "robby" van conrad.

• benoni
  • Niet online
Een radiocontroller speelgoed auto in de vorm van een grote (vrachtwagen)trekker dan?
Voor wat meer precisie kun je misschien wel een paar tandwielen omdraaien in het aandrijfmechaniek.

• benoni
  • Niet online
Bij gebrek aan andere initiatieven gooi ik er maar een idee in, of je het echt serieus moet nemen mag je zelf weten, maar volgens mij moet het zo ongeveer wel kunnen (ook met linkerhanden als je maar voorzichtig doet) :P

Gereedschap:
  • Boormachine.
  • Gatenzaag 43 mm.
  • Kruiskopschroevendraaier.
  • IJzerzaag.
Materialen:
  • Een stevige houten veilingkist, 25 kg model.
  • 4 budget schroefboormachientjes, wel met Euro-spanhals,
    en niet langer dan 17 cm achter de hals.
  • Draadeind M4 met wat carrosserieringen en moeren.
  • Draadeind M10.
  • 8 even grote racefiets- of kettingzaagtandwielen.
  • Vulringen, carrosserieringen en moeren M10 met nylonring.
  • 4 versleten kettingzaagkettingen van gelijke lengte.
  • Een stapel korte plankjes.
  • Korte brede parkerschroeven voor in de plankjes.
Bereidingswijze:
  • Zaag 4 stukken van de draadeind M10.
  • Monteer op elk draadeind 2 tandwielen (volgorde: moer - carrosseriering - 2 vulringen met tandwiel eromheen - carrosseriering - moer - stukje openlaten - herhaal met 2e tandwiel).
  • Leg voor proef een motorzaagketting over de tandwielen van 2 assen, houd de assen in je handen en kras met de draad-uiteinden de breedte af op de zijkant van de kist.
  • Zaag met gatenzaag gaten onderin de zijkant van de kist, zodanig dat de goedkope schroefboormachines plat onderin de kist passen, met de spanhalzen door de gaten heen naar buiten gestoken, uiteraard op de zojuist afgekraste afstand voor de kettingen.
  • Steek de boormachines vast in de gaten.
  • [LINKERHANDEN ALERT]: nog even géén stroom op de boormachientjes!
  • Span de stukken draadeind vast in de 4 boormachines en leg de kettingen er omheen.
  • Zet de boormachines vast door beugels te maken van M4 draadeind,
    4mm gaten te boren in de bodem, de beugels daardoorheen te steken en vast te draaien.
  • Monteer plankjes op de kettingen, door de platte zaagkantjes aan de buitenkant
    van de ketting op te sluiten tussen 4 parkerschroeven.
  • [/LINKERHANDEN ALERT]
Pagina: 1