Gigabyte 8800GTS geeft geen werkbaar beeld

Pagina: 1
Acties:

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:55
Beste medetweakers,

ik heb een raar probleem. Ik heb het forum al doorzocht maar ik kwam niet echt soortgelijke problemen tegen.

Mijn probleem:

Ik heb een 8800GTS 320MB van Gigabyte, die geen beeld geeft.

Omschrijving:
Toen ik de kaart inbouwde leek alles prima te werken. Ik zag mijn Bios scherm voorbij komen ik zag Windows laden. En ik kwam zelf IN windows (met beeld) en na +- 10-20sec wordt het beeld gewoon 'blauw' (en nee GEEN BSOD :P) Als ik mijn computer uitschakel hoor ik ook gewoon het afsluit muziekje van Windows.

Wat ik gedaan / geprobeerd heb:

- Oude grafische kaart ingebouwd (alles werkt prima) ALLES van Nvidia weg gegooid (zelf NIC drivers) niet opgelost
- Andere PCI-E connector (3 verschillende geprobeerd (2 van mijn voeding 1 bijgeleverde 2x molex naar 1x PCI-E
- Ander PCI-E slot geen effect.

Suggesties zijn zeer welkom :)

PC Specs:

AMD Athlon X2 4200+ @ 2,65 Ghz
Asus A8N32-SLI Deluxe
600 Watt Spire Voeding (Rocketeer ofzo)
4096 RAM
7600 GT die prima werkt (zelf zonder drivers)

en natuurlijk de 8800GTS met het probleem,

Hopelijk heeft iemand een ideetje

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Monitor in orde ?
De monitor met DVI of D-sub aangesloten ?
DVI adapter in orde wanneer met D-sub aangesloten ?
Je kan nog proberen de goldfinger (gouden pinnen die in het PCI-E slot gestoken worden) schoonmaken met een gum.

[ Voor 37% gewijzigd door RoadKill21 op 07-10-2007 15:38 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Lijkt me niet dat er iets met je monitor aan de hand is, aangezien de ts wel in de bios komt.

Lijkt me eerder een driver probleem, aangezien de drivers worden geladen bij het opstarten (dus na de bios). Heb je de laatste Nvidia drivers gedownload?
Versie 163.71?

Hoi!

• Goldman
RoadKill21 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:37:
Monitor in orde ?
De monitor met DVI of D-sub aangesloten ?
DVI adapter in orde wanneer met D-sub aangesloten ?
Je kan nog proberen de goldfinger (gouden pinnen die in het PCI-E slot gestoken worden) schoonmaken met een gum.
D-Sub aangesloten. 3 verschillende DVI adapters geprobeerd (2 die bij de kaart waren geleverd en 1 die ik al had.
EWK schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:43:
Lijkt me niet dat er iets met je monitor aan de hand is, aangezien de ts wel in de bios komt.

Lijkt me eerder een driver probleem, aangezien de drivers worden geladen bij het opstarten (dus na de bios). Heb je de laatste Nvidia drivers gedownload?
Versie 163.71?
Ik heb 2 15" TFT normaal aan mijn pc hangen maar ik had ook nog een oude 17" CRT uit de kast getrokken maar precies het zelfde effect. Ik krijg geen kans om de drivers te installeren omdat mijn beeld 'weg' valt.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Opstarten in de veilige modus al geprobeerd?

Hoi!

• Goldman
Heyy,

ja veilige modus ook geprobeerd, ik ben naar mijn werk gegaan en de kaart daar in een 'random' machine gestopt.... en je raad het al HIJ WERKT! Maar thuis nog steeds niet, nu heb ik gewoon een mooie deal op mijn werk gemaakt. Ik ruil mijn oude CPU/Mainboard/RAM in en krijg iets veel coolers er voor terug :D, ik ga nu naar Core2Duo dus dat is ook weer fijn.

Wat mijn diagnose is zover, is dat mijn moederbord (A8N32-SLI) de 8800GTS gewoon niet ondersteund... meer kan ik er ook niet van maken.

Bedankt voor alle ideeen/hulp.

Mvg,

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Ik denk dat je windows gewoon over z'n nek gaat bij het plaatsen van je nieuwe grafische kaart. Goede kans dat bij een herinstallatie hij wel fatsoenlijk werkt. Je zegt zelf al dat hij prima werkt in de bios en dergelijke, dus het lijkt me dat je het bij de software moet zoeken.

Uiteraard is je huidige oplossing een stuk beter.. maar je moet nog steeds windows herinstallen :p

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1