Toon posts:

S939 1U cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn server een standaard 1U active cooler zitten op een S939. Als de server op een load van ong. 70% zit, komt de CPU temperatuur tot ong. 90 graden C.

Nu ben ik opzoek naar een goede 1U S939 cooler voor mijn Opteron 180. Het probleem hier is dat als ik voor goede coolers ga googelen, dan vind ik alleen maar coolers die niet binnen NL geleverd worden, waardoor de kosten voor een cooler zo'n beetje verdubbelen.

Weet iemand suppliers in NL die S939 coolers van goede kwaliteid leveren, en eventueel ook een aangeraden cooler bij die supplier?

Bedankt,

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Meestal is het probleem bij die 1U-servers niet zozeer de cooler, maar eerder de slechte airflow. Heb je daar wel eens naar gekeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Battler
Ik geloof dat ik hierboven heb aangegeven dat ik gezocht heb voor goede coolers, en dat de goede die ik vind, ik niet in NL kan vinden. Pricewatch heb ik natuurlijk al op gekeken, maar zag daar niet staan wat ik op mijn zoektocht tegen kwam, vandaar de vraag voor advies.

@ Herelam
Ik heb niet specifiek gekeken naar de airflow. Maar halverwege de kast zitten 5 kleine fans, die allen blazen over het moederboard richting de open achterkant van de server. De temperatuur binnen in de kast ligt rond 30C, volgens mij duid dat op een redelijke airflow (toch?)

• battler
Sorry ik snap je reactie niet. Pricewatch geeft leveranciers aan die gewoon leveren in Nederland.
Als je op zoek bent naar een bepaald type cooler is het natuurlijk wel zo handig om even het type neer te gooien ;) Mocht dat niet het geval zijn, wat is er precies mis met deze? http://tweakers.net/price...ket-478-754-940-939).html

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik kan me het probleem wel een beetje voorstellen, een 1U server is zo laag dat de meeste conventionele koelers er niet in passen. Zomaar met een linkje naar de PW gooien heeft dus ook niet echt heel veel zin. In het linkje van battler zie ik welgeteld 2 s939 koelers, niet echt de moeite dus :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• battler
Maar wat is er dan mis met 1 of 2?

Verwijderd

Omdat hij wil weten welke cooler de beste is om te gebruiken en een prijslist en specs van de fabrikant zegt meestal niet zoveel, vooral niet als je maar uit 2 kan kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
@battler
Dat is precies mijn vraag, wat is er mis met die? Of zou die wel goed in staat moeten kunnen zijn om mijn CPU op een redelijke temperatuur te houden ?

Op google kwam ik goede reacties tegen op BV de volgende coolers;
Cooljag SFO-7 1U Server CPU Cooler - Socket 939 / 940 (JACL8GC)
Visionman Socket939-940 slim 1u cooler

Verwijderd

http://www.alternate.nl/h...1044836&showTechData=true
Is dit geen optie
Aangezien de meeste socket 939 koelers ook passen op een 940sockte.

Verwijderd

Topicstarter
@ suijkerbuijk

Gaat een passive cooler het trekken om dat ding cool te houden?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 08:13:
@ suijkerbuijk

Gaat een passive cooler het trekken om dat ding cool te houden?
Je moet gewoon zorgen dat je server een wind tunnel wordt, dan blijft je cpu echt wel koel :)

Verwijderd

Ik zou toch eens kijken of je niet wat aan de airflow kan doen, wat Erkens al zegt het moet gewoon een windtunnel zijn. Dat je casetemp 30 graden is zegt niet heel veel, dat de proctemp 90 wordt als hij stressed is geeft aan dat hij de warmte niet snel genoeg kwijt kan en dat hoeft niet altijd aan de cooler te liggen.

Misschien kun je anders aangeven welke cooler je nu hebt dan is het makkelijker te zeggen of het aan de airflow of de cooler ligt dat hij nu zo warm wordt.

Verwijderd

Hier heb je misschien een alternatief aan; aktief gekoeld 1U: Dynatron A75G

*klik*

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Erkens, Herelam

Ik ga binnenkort naar het DC, dan zal ik de airflow nog eens bekijken, al denk ik dat door de enorme hoeveelheid coolers dit wel goed zit.
helaas weet ik niet wat er nu in zit. Het is een standaard active cooler, geen idee welk merk. Draaid volgens de sensor op ong. 5000RPM, en was naar ik mij herinner goed voor ong. een 4200+ te coolen, weet alleen niet of dat single of dual core was.

@PaCKo

Heb jij toevallig ervaring met die cooler die je post?

Verder nog een vraag voor iedereen; Er zit nu standaard koelpasta tussen. Moet ik nog een speciale koelpasta aanschaffen? Zou dit ook nog kunnen helpen in de temp naar beneden te brengen?

Verwijderd

Ik ken het merk al een hele tijd en ik denk dat het met de kwaliteit wel snor zit. Het is natuurlijk niet de stilste. Koelpasta zit al op de heatsink.

Verwijderd

Topicstarter
@ PaCKo

herrie is geen enkel probleem, ding staat toch in het datacenter, dus van mijn appart klinkt het als een F16 tijdens het opstijgen ;)

Iemand anders toevallig nog een mening, of ervaring met de Dynatron A75G?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou als de casetemp 30c BLIJFT en de CPU is 90c, dan lijkt het me toch een cooler probleem. Zit de cooler wel goed op de socket , teveel paste ?
Wat ook kan is dat je temp-sensor verrot is of niet goed herkend wordt.

Verwijderd

Topicstarter
@KillerAce_NL
De cooler zit goed op het socket, en er zat pasta op het blok zelf, dus dat zou goed moeten zijn.
Ik denk niet dat de temp-sensor verrot is, want op geen of low load geeft ie ong. 45-50C aan. Dus het lijken betrouwbare readings te zijn.
Pagina: 1