Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C/C++] Crossplatform+Embedded Linux GUI

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 07:16
Beste Forummers :)

Op het moment ben ik bezig met een nieuw project waarbij we software zullen gaan ontwikkelen die zowel op Windows, Linux moet kunnen draaien maar ook (zonder al te veel aanpassingen) op een eigen embedded linux platform.

We willen zover mogelijk platform onafhankelijk programmeren (natuurlijk zullen altijd wat differentaties gemaakt moeten worden maar we willen zo onafhankelijk mogelijk programmeren) We zoeken dus een soort Framework/Platform wat zogoed als platform onafhankelijk is.

Nu dachten we zelf hierbij aan X11, echter hebben we geen ervaring met het programmeren anders dan in Windows en vragen ons af of dit "the way to go" is of dat er betere alternatieven zijn.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:42
Volgens mij is Qt redelijk gangbaar onder Linux; daarnaast kun je je applicatie met een recompile naar Windows 'porten'; er is ook iets van een embedded port van :) Check www.trolltech.com.

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 14:27

JeromeB

woei

SDL ondersteund veel platformen en is ook zeer geschikt voor embedded devices.

PC load letter? What the fuck does that mean?

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 15:44
QT werkt prima cross-platform, maar je hebt wel een licentie nodig om het te gebruiken in een commerciele applicatie. Ik weet niet of dat relevant is voor jullie though. Andere suggesties:

- gtk (c) of gtkmm (c++)
- wxWidgets
- Cairo (geen echte toolkit maar een vector graphics library)

Onvoorstelbaar!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:10
Persoonlijk zou ik geen wxWidgets gebruiken aangezien die lui nog nooit van API en/of ABI stability gehoord hebben (2.8.0.1 en 2.8.0.2 kunnen compleet binary incompatible zijn bijvoorbeeld).

Verder raad ik je af om plat op X11 te gaan programmeren, dat is nml alles behalve portable. Voor multimedia zou ik je SDL aanraden, voor Vector tekenen cairo en voor GUIs GTK of QT, waarbij GTK LGPL is en Qt GPL of met commerciele licentie, wat inhoudt dat je GTK vrij mag gebruiken, maar voor Qt een licentie moet aanschaffen als je je programma niet open source maakt.

Bovenstaande toolkits en libraries werken op Windows, Mac OS X, linux, BSD, etc. Een aangepaste versie van GTK wordt op dit moment ook door Nokia gebruikt voor hun linux-based telefoons.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Gtk+ kan je met Gtk-dfb ook embedded toepassen door gebruik te maken van de framebuffer.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 07:16
Misschien wat meer achtergrond vermelden: Het gaat hier om een product (wat nog in pre-development is dus) wat ook met media om moet kunnen. Maar misschien nog belangrijker het moet multi-touch aankunnen (via een systeem zullen meerdere "muisklikken" tegelijk verwerkt moeten worden) Een RS232 (voor embedded)/USB interface geeft coordinaten mee van de muisklikken, bijv. 1,1 en 5,8. Op dat moment zijn dus knoppen e.d. op 5,8 en 1,1 ingedrukt. Heeft het volgende frame alleen nog 1,1 dan is 5,8 dus los.
Pagina: 1