Toon posts:

Eigenaardig Vista Wlan probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb nu sinds 2 weken een nieuwe laptop (HP 8510p) met Vista business. Ik heb thuis een wireless acces point van belkin ( F5D7633df4A). Als ik probeer te connecteren via wireless geeft hij direct een fout dat er een probleem is. Ik kan kiezen voor 'problemen vaststellen' zodat hij de draadloze netwerkadapter (Intel Wireless Wifi link 4965 AG) opnieuw opstart maar dat helpt niets.

Met een gewone UTP-kabel werkt alles wel perfect. Op mijn andere laptop met windows xp werkt wireless zoals het zou moeten. Als ik met mijn vista laptop probeer te connecteren met het netwerk van de buren vraagt hij automatisch de beveiligingscode, wat bij mij dus al niet gebeurt.

De dingen die ik zelf probeerde die geen effect hadden:
- router opnieuw opgestart
- SSID gebroadcast
- WL beveiliging uitgeschakeld en daarna geconnecteerd
- mac filter uitgezet
- nieuwe drivers van intel en belkin gezocht (intel adapter is up to date, voor belkin vond ik geen)
- wireless channel verandert

Ik ben ten einde raad. Wie heeft nog een ingenieus idee dat mij verder kan helpen?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-03 15:56

allure

Titaan fase 2/3

Probeer ipv6 eens uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Geen effect. Heb IP v6 uitgevinkt bij eigenschappen van de draadloze adapter. Toch bedankt
Iemand een ander idee?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Grappig. Zelfde probleem gehad. 3 avonden bezig geweest en geen resultaat. Maar op de 4e avond had ik opeens een ingeving. Bij de instellingen van je router moet je eens bij wireless kijken naar de opties. Als het goed is moet je daar iets aan veranderen, of je nieuwe laptop toevoegen. Bij mij werkte het in iederigeval

Verwijderd

Topicstarter
Heb zowat alles geprobeerd bij de wireless instellingen van de router. Weet je nog welk onderdeel je precies verandert hebt?
Tot nu toe is het nog altijd niet gelukt. Wat ik wel opmerkte is dat hij nu naar de beveiligingscode vraagt als ik probeer te connecteren. (heb al met WEP en WPA geprobeerd) Als ik de code ingeef en probeer te connecteren geeft hij echter dezelfde fout als voordien.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Zet alle beveilingen eens af, kan je dan wel verbinding maken?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gaat ook niet. Ik krijg direct een fout en kan alleen kiezen voor problemen vaststellen of verbinden met een ander netwerk. Het enige verschil mét beveiliging is dat hij eerst de WEP/WPA code vraagt, en daarna pas de fout geeft.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Iets in de richting van MAC Acces lijst?

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet, het mac-adres van mijn laptop wordt zeker niet geblokkeerd door mijn router. Zou dit probleem niet aan de hardware kunnen liggen?

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
ondersteunt je router of laptop wel het gebruikte protocol?
bij draadloze verbindingen heb je 4 vaak voorkomende types 802.11a, b, g en n.

misschien staat je laptop of router voor een verkeer protocol ingesteld (wat me zou verbazen, want dit is meestal wel auto sensing, maar je weet maar nooit)

en nog een tip: moest je router dat hebben, schakel dan gelijk welke "speedbooster" uit. maar stel liever het standaard G (54mpbs) in.

iets in dit genre ongeveer:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/deandeblieck/protocol.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door deandb op 15-10-2007 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Ik kan bij de wireless mode kiezen tussen 54G-AUTO, 54G-only en 54G LRS. heb deze alle drie geprobeerd maar niets werkte. Mijn router heeft inderdaad een "turbo mode" maar die had ik al proberen af te zetten.
Ik heb ook gekeken bij de instellingen van mijn adapter, en die ondersteunt alle protocollen (a, b en g). Misschien nog een idee?

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Amai, wat heb jij een raar probleem :P

euhm, nu heb ik zo niets concreets meer die direct in mij opkomt waaraan het eventueel ligt...

even gissen,

- Staat in je vista bij de draadloze netwerken jou netwerk nog niet ingesteld? maar dan met een verkeerd wachtwoord?
(weet je wat ik bedoel? zoals je bij xp een lijst had met draadloze netwerken waar je mee connecteerde, en dat hij dan jou specifiek netwerk al met een voorkeur heeft opgeslaan, maar evt met verkeerd wachtwoord of wathever? als dit zo is, wis dan je eigen netwerk eens uit die lijst)

- staat je draadloze netwerk adapter wel op automatisch IP? (veronderstel ik wel, aangezien je bij je buren wel een wachtwoord input venster krijgt...)

- al eens gekeken in je bios? afhankelijk van het type laptop kan je soms daar wat instellen (waarschijnlijk een "F" toets indrukken bij post boot)
(veel kan ik hier niet verduidelijken wat bios'en verschillen zeer sterk van elkaar)

- heb je niet van die oervervelende "hulp" software die je wlan wil instellen? hp en dell zijn daar bv sterk in...

hopelijk kan je hier iets mee aan, mocht iets wel of niet lukken, laat dan nog iets weten hé, ik zal nog eens denken...

Verwijderd

Topicstarter
Idd wel een raar probleem. sorry voor dit late antwoord, heb het nogal druk laatste dagen.

Mijn netwerk staat niet meer ingesteld bij draadloze netwerken, heb die een eind geleden al uit de lijst gehaald.

mijn draadloze adapter staat ook op automatisch IP ontvangen.

In mijn bios heb ik nog niet gekeken. Maar wat zou ik daar dan kunnen verandere die kan helpen?

Hulp software van hp is niet geinstalleerd. Hp wireless assistent is er wel maar dat dient enkel (normaalgezien) om de wireless adapter en bluetooth adapter in of uit te schakelen.

Ik ben dus wel zover geraakt dat hij de security key vraagt. Als ik ze ingeef en bevestig dan geeft hij een fout. Het is wel zo dat er een andere fout is als ik de verkeerde key ingeef. Maar daar ben ik niet echt veel mee natuurlijk.

Dus momenteel nog geen oplossing...

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:22
Na een paar dagen klooien met de Intel Pro Wireless 3945ABG, ook alles geprobeerd wat jij had gedaan, heb ik het redelijk werkend gekregen. Ik was eerst ook in de veronderstelling dat de driver up-to-date was, dat was althans de melding bij de update-poging. Toen ik eens goed keek zag ik dat ik versie 10.0.9xxx ofzo had uit februari 2007, terwijl op de Intel site versie 11.1.1.11 te vinden (link verwijst naar Vista Home Premium 32bit) is. Nu weet ik natuurlijk niet met welke versie jouw HP is geleverd, maar wie weet heb je hier iets aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ben eens gaan kijken in de instellingen en ik zie dat ik versie 11.1.1.16 heb. dus nog een later versie dan degene die te vinden is op de site van intel zelf. Dit komt waarschijnlijk door aanpassingen door hp zelf die de adapter 'optimaliseert' ofzo.
Misschien kan ik die eens proberen te installeren. Of is dit geen goed idee?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
Heb je al eens geprobeerd een ander kanaal te pakken ? Het kan dat een van je buren op hetzelfde kanaal zit en dit stoort. Met Vistumbler kun je kijken wat er nog vrij is in de buurt (of in gebruik)

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:22
Ik zou toch eens de intel driver proberen, kan nooit kwaad. Heb ook al een paar keer gelezen de XP driver te gebruiken.

Staat energiebesparing uit? Dwz kan Vista je adapter niet uitzetten?

Installeer de adapter eens opnieuw en dan met andere driver.

Verwijderd

Topicstarter
Ongeloofelijk, had er eerlijkgezegd niet veel vertrouwen meer in, maar het werkt.
Na installatie van de oudere ( ! ) driver , kan ik connecteren met mijn wireless netwerk.

bedankt voor de hulp!

• tom18741
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02-2023
Ik heb het zelfde probleem met mijn laptop een HP dv9680ed, netwerkcard Intel pro 3945abc driver de laatste 11.5.0.32 , HP wireless assistant laatste van 08-11-2007.

modem Belkin F5D7633DF4a

als ik de HP opstart maak deze 9 van de 10 keer draadloos contact met de Belkin maar op he moment dat de HP in de slaapstand valt en je opened opnieuw dan lukt het niet meer en moet je allerlei kunst grepen uithalen om opnieuw de verbinding tot stand te brengen, meestal lukt het alleen als je de HP helemaal opnieuw opstart.

Wie weet raad of een oplossing ?

Snake : welke driver heb jij als laatste geïnstalleerd en werkt alles nog steeds ?

• m3gA
tom18741 schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:20:
Ik heb het zelfde probleem met mijn laptop een HP dv9680ed, netwerkcard Intel pro 3945abc driver de laatste 11.5.0.32 , HP wireless assistant laatste van 08-11-2007.

modem Belkin F5D7633DF4a

als ik de HP opstart maak deze 9 van de 10 keer draadloos contact met de Belkin maar op he moment dat de HP in de slaapstand valt en je opened opnieuw dan lukt het niet meer en moet je allerlei kunst grepen uithalen om opnieuw de verbinding tot stand te brengen, meestal lukt het alleen als je de HP helemaal opnieuw opstart.

Wie weet raad of een oplossing ?

Snake : welke driver heb jij als laatste geïnstalleerd en werkt alles nog steeds ?
Power management uitzetten op je netwerkkaart :)

• tom18741
Wat bedoel je met power managment uitzetten, ik heb alle info van de card bekeken maar kan nergens de button power managment vinden

• m3gA
tom18741 schreef op maandag 19 november 2007 @ 07:50:
Wat bedoel je met power managment uitzetten, ik heb alle info van de card bekeken maar kan nergens de button power managment vinden
Zit onder device manager/network adapters
Rechtermuisknop op de netwerkkaart - properties (of eigenschappen)
tabblad Powermanagement.
"Allow the computer to turn of this device to save power" uitvinken.

• tom18741
Bedankt M3GA ik ben een maand aan het kloten geweest met HP support die mij allerlei updates lieten installeren alle echter zonder resultaat hun uit eindelijke oplossing was de HP notebook moest ik maar ter reparatie aanbieden. niemand was op het idee gekomen om het save power hokje uit te vinken, in iedergeval bedankt voor je hulp alles werkt perfect.

• m3gA
tom18741 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 07:36:
Bedankt M3GA ik ben een maand aan het kloten geweest met HP support die mij allerlei updates lieten installeren alle echter zonder resultaat hun uit eindelijke oplossing was de HP notebook moest ik maar ter reparatie aanbieden. niemand was op het idee gekomen om het save power hokje uit te vinken, in iedergeval bedankt voor je hulp alles werkt perfect.
Ik heb precies hetzelfde gehad (op een Dell).. is een bug in Vista vermoed ik.
Pagina: 1