Toon posts:

Samsung SyncMaster 960BF > mismaakte kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Onlangs heb ik 2 Samsung SyncMaster 960BF (19") schermen aangeschaft. Schermen zien er goed uit en gezien de reviews op het internet leek het me een goede keus. Echter vallen de kleuren me vies tegen als ik vergelijk met mijn vorige scherm, een 19" Sony sdm x95k.

Het instellen van de kleuren kan niet via knoppen aan de zijkant van het scherm aangezien deze opties zijn weggelaten ivm het ontwerp. Om dit te compenseren zit er bij het scherm een CD geleverd met Magic Tune e.d. waarmee je dit soort zaken kunt instellen. Al veel hiermee veranderd qua instellingen, maar het mocht niet baten. Via de drivers van Nvidia heb ik wel e.e.a. kunnen instellen, maar ook dit levert niet het gewenste resultaat.

Ik gebruik m'n PC veelal voor het ontwerpen van websites e.d. met Photoshop, dus kleuren zijn erg belangrijk. Wat mankeert er aan de kleuren? Lichte tinten op wit, bijvoorbeeld heel licht blauw, zie je niet waar ik dit wel op mijn vorige scherm zag. Hetzelfde met donkerdere tinten op bv zwart. Ook zie ik lichte fades/gradients (verloop van kleuren) nauwelijks.

Nu is mijn vraag, kan ik deze schermen dusdanig instellen (via software) dat ze een prima weergave geven of zijn deze schermen hier simpelweg niet goed voor?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Willem

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog wat handige informatie.
De kleuren van het scherm zijn gedeeltelijk goed als ik er of een heel stuk boven sta, of een heel stuk naar beneden. Maar dit geldt niet voor alle kleuren, maar voor sommige tinten. Maar dit moet niet de beodling zijn natuurlijk.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-07 15:49

Moortn

Hallo

Misschien komt het omdat de sony een duur scherm heeft (IPS of MVA) terwijl de samsung de "goedkopere" TN heeft. TN is goedkoper en sneller, maar geeft de kleuren minder echt weer. Ik weet niet of het normaal is dat wit meer lijkt op licht blauw, maar het zal dus zowieso iets minder mooi zijn.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de info. Heb al wat verder gekeken en het klopt idd wat je zegt. De Samsungs hebben een TN en de Sony een MVA. Dat wordt dus ruilen ;-)