Toon posts:

Start niet op.

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb overlaatst een nieuwe pc gekocht & mijn oude aan een vriendin gegeven omdat ze zonder computer zat.
Maar sinds dat de computer daar staat werkt hij niet meer zo goed.
Sinds enkele dagen krijgt ze als ze opstart een zwart scherm. Alles loopt goed tot na het punt dat hij 'windows xp' met een laadbalkje geeft.
Daarna gaat hij over naar een zwart scherm en doet niets meer. Vandaag belde ze me op om dit te vermelden en vroeg wat ze kon doen. Toen ze dit eerder heeft gehad, zette ze hem uit en controleerde of alle kabels nog goed inzaten. Starte terug op en alles werkte terug. Steeds meer moest ze opnieuw opstarten als ze het voor had. Nu gaat het niet meer, ze blijft het zwarte scherm krijgen.

Hoop dat jullie kunnen helpen, want ik ken er niet veel tot niets van.

Groetjes Vanessa

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Helaas, mijn glazenbol in RMA :(
PMG Beleid

Verwijderd

kan je iets meer vertellen over de pc? specificaties?

Verwijderd

Topicstarter
pardon?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:24:
kan je iets meer vertellen over de pc? specificaties?
Nu, eigenlijk niet. Ik had hem zelf al 3 jaar maar weet dat hij niet zo zwaar was. Zelf had ik dat probleem nooit. Ik heb hem niet gekocht, maar laten ineensteken.
Ik ken niet zoveel van computers dus weet niet wat er allemaal inzit :(
Kan ik hierdoor de kans op hulp mislopen?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 22:36
haha, ik had hetzelfde. PC 2,5 jaar lang hier gestaan. Ging naar vriendin en binnen 1 maand kuren. Ik zou zeggen, kijk de HDD even na. Als er meer dan 1 HDD in zit, is er misschien eentje brak aan het worden (dat is in ieder geval het geval bij m'n vriendin).

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Aan je aantal posts te zien ben je nog nieuw hier. Ook je TS geeft aan dat je niet zo goed begrijpt wat er aan de hand is. En je nick geeft aan de je V bent wat natuurlijk niets hoef te betekenen. O-)

Wat de reactie's hier boven proberen duidelijk te maken, is dat het voor ons heel erg moeilijk is om je te helpen met de informatie die je op dit moment heb gegeven. Je hebt duidelijk beschreven wat het probleem is. Maar we willen graag nog wat meer dingen weten. Wat we precies willen weten kan je allemaal HIER terug vinden.

Ook zou ik je willen adviseren dat als je inderdaad weinig verstand er van hebt, je er ook niet al te veel mee bezig te houden. Vaak is het makkelijker om er even een kennis naar te laten kijken. Natuurlijk willen we je allemaal graag helpen, maar aarschijnlijk is het iets in de software en een Live cd zou je al veel verder hier bij helpen. Als je inderdaad denkt dat je de adviezen die wij gaan geven kunt/wilt opvolgen dan zou ik als ik jou was de TS (topic start) in orde maken, zodat wij je ook daadwerkelijk kunnen helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door battler op 07-10-2007 14:36 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
HDD, harde schijf?
Zoja, zit maar 1tje in. En die is wel pas nieuw. Nuja een weekje voor computer verhuisde.
Ook toen net geformateerd. Maar had wel verschillende partities.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Wat ik, en vele anderen, bedoelen met "ik heb mijn glazenbol niet bij", is dat je een karige TS hebt. Ik verwijs dan ook naar het PMG Beleid topic, waarin staat wat er minimaal in je hulp-topic moet staan en waar je zelf aan kennis aan moet voldoen. Ook zul je veel aan de links die daarin staan hebben om zelf eens wat meer wegwijs te worden in hardware.
Dit is GoT, wij verwachten hier zelf enige kennis van zaken, want het gebeurt maar al te vaak dat er hier mensen topics openen met "HELP!!" etc. en GoT als helpdesk gebruiken. Vragen stellen mag zeker, maar wel met voldoende kennis en informatie, zowel bij jouwzelf als in je TS.

Als je niet (meer) de config van het systeem weet, kun je eens met Everest kijken. Vermeld dan hier de belangrijkste punten, dus je processor, het geheugen, moederbord etc. Geen dumps van Everest zelf! Die zijn rot door te lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bitage op 07-10-2007 14:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Zonder dat gedaan te hebben is het totaal niet te zeggen waar het probleem zit, gezien het overal kan zitten. 1 onderdeel dat niet goed werkt kan het systeem al helemaal niet laten opstarten.

Post eens de specs van het systeem (haal de kast desnoods even open en kijk wat er precies inzit als je dat niet uit je hoofd weet), dat scheelt al heel wat.

De vraag ook gelijk of het systeem nog wel post, of dat zelfs niet meer doet. Als hij nog wel gewoon post, dan kan het ook een software probleem zijn. Kijk eens of het system wel boot met een ander OS (ubuntulive of knoppix bijv.)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je.
Ik kan pas morgen naar die vriendin gaan. Ik controleer dan wat er allemaal inzit & welke merken enzo. Toen ik hem heb aangekocht heb ik er papier bij gekregen waar dat allemaal opstaat. Wat dus jammer genoeg ook bij haar ligt.
Desnoods haal ik er een vriend bij die er veel van kent & lukt het dan nog niet, kom ik terug naar hier.
Beste is van mijn laptop ook mee te nemen zodat ik daar op internet kan niet.

Toch bedankt voor de reacties ookal gaf ik niet genoeg uitleg.

Tot morgen, ik hoop van niet & dat het probleem zomaar is opgelost.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Helaas kunnen we zo (zoals een aantal anderen al duidelijk maakten) erg weinig kunnen met dit topic. Je hebt de informatie die we volgens het PMG Beleid nodig hebben niet gegeven. Je hebt niet eerst zelf de zaken geprobeerd die in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan. Zonder die info kunnen wij je niet helpen (en soweiso helpt GoT Tweakers die zichzelf helpen), dus gaat dit topic dicht.

Je mag een nieuw topic openen als je a) alle info hebt die in het beleid gevraagd wordt en b) de hangen & opstarten troubleshooter doorgenomen hebt en stap voor stap kunt melden wat het resultaat daarvan was. Het heeft geen zin om een topic te openen als je dat laatste niet gedaan had omdat je $onderdeel niet hebt om uit te wisselen. Dan moet je dat vinden, zonder dat je het uitgesloten hebt kunnen wij niets zeggen erover namelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.