Toon posts:

[Windows] Ruzie met de schermresolutie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Hiervoor had ik een x86 versie van Windows waar alles prima op werkte. Sinds ik de x64 van XP draai heb ik problemen met de resolutie. Ik heb mijn resolutie ingesteld op het hoogste wat de laptop aankan. 1440 x 900. Als ik Windows opnieuw opstart, krijg ik de eerste paar seconden na het laden een zwart beeld, daarna krijg ik de oorspronkelijk resolutie terug van 800 x 600. Ik heb alles geprobeerd, maar niets lukt!

Hopelijk kunnen jullie me snel helpen!

Groetjes,

Adam.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Als je niks vertelt over je laptop, video kaart en welke drivers je hebt kunnen wij hier niks mee...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:21:
Als je niks vertelt over je laptop, video kaart en welke drivers je hebt kunnen wij hier niks mee...
Mijn excuses. Het is een Acer 7520. Ik heb ForceWare 156.55 geïnstalleerd, er zit een GeForce Go 7000 Mobile in.

• djexplo
Dan draai je waarschijnlijk simpel weg te oude drivers, in "163.71 WHQL" zitten redelijk wat xp64 fixes ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:15:
Dan draai je waarschijnlijk simpel weg te oude drivers, in "163.71 WHQL" zitten redelijk wat xp64 fixes ...
Heel erg leuk, maar het moeten natuurlijk wel drivers zijn die compatible zijn met mijn videokaart ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:02

Haan

dotnetter

Waarom zouden die drivers niet compatible zijn?

[ Voor 179% gewijzigd door Haan op 07-10-2007 15:26 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:25:
Waarom zouden die drivers niet compatible zijn?
Omdat ze niet geschikt zijn voor de GeForce Go 7000M. Als ik dat doe dan krijg ik te zien. Windows ziet dat de videodrivers niet beschikbaar zijn voor uw videokaart of zo iets. Dit is dan de meest recentste. http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13406 (volgens mij)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 15:32 ]

• djexplo
Het is zo dat de referentie drivers van NVIDIA niet de speciale functies bevatten, zoals scherm uit zetten als laptop dicht word geklapt.

Maar als je XP 64bit draait ben je wel genootzaakt om deze te draaien, want de referentie drivers zijn de enige die door ontwikkeld worden... (http://www.nvidia.co.uk/object/winxp64_163.71_uk.html)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:34
beetje vreemd volgens de Nvidia website bestaat er geen GeForce Go 7000m

http://www.nvidia.com/page/geforcego7.html

Maar Nvidia ondersteund toch in hun laatste drivers set nog steeds alle resente producten? GeForce 7 is nog niet eol in support......
Probeer eens de Vista Drivers te installeren?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:50:
Het is zo dat de referentie drivers van NVIDIA niet de speciale functies bevatten, zoals scherm uit zetten als laptop dicht word geklapt.

Maar als je XP 64bit draait ben je wel genootzaakt om deze te draaien, want de referentie drivers zijn de enige die door ontwikkeld worden... (http://www.nvidia.co.uk/object/winxp64_163.71_uk.html)
Ik heb het geprobeerd, het lukt echt niet. Hij geeft dit aan: ''The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit''

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:59:
beetje vreemd volgens de Nvidia website bestaat er geen GeForce Go 7000m

http://www.nvidia.com/page/geforcego7.html

Maar Nvidia ondersteund toch in hun laatste drivers set nog steeds alle resente producten? GeForce 7 is nog niet eol in support......
Probeer eens de Vista Drivers te installeren?
Ook al geprobeerd, hij geeft dit aan: ''Setup detected that the operating system in use is not Windows Vista [64-bit]. This setup program and its associated drivers are designed to run only on Windows Vista [64-bit]. The installation will be terminated''

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 21:40
hier moet vast wel iets tussenzitten welke voor jouw videokaart werken
http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp64

Verwijderd

Topicstarter
Sillymidget schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:18:
hier moet vast wel iets tussenzitten welke voor jouw videokaart werken
http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp64
Klopt, 101,19 gedownload. Want dat was de meest recente. Krijg ik weer dezelfde fout.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:19:
[...]
Klopt, 101,19 gedownload. Want dat was de meest recente. Krijg ik weer dezelfde fout.
Heb een soort gelijkprobleem gehad.
Divers anders dan de laptop lev. werken niet.
Een laptop kun je bijna niet opgraden.
Dus het orginele OS + orginele schermdirvers gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:29:
[...]

Heb een soort gelijkprobleem gehad.
Divers anders dan de laptop lev. werken niet.
Een laptop kun je bijna niet opgraden.
Dus het orginele OS + orginele schermdirvers gebruiken
Er stond Vista op, ik gebruik het af en toe, om het te testen toen het net uit was. Maar dat is niets voor mij...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:35:
[...]
Er stond Vista op, ik gebruik het af en toe, om het te testen toen het net uit was. Maar dat is niets voor mij...
Update: eerst had ik Service Pack 1. Nadat ik Service Pack 2 had geinstalleerd kreeg ik hetzelfde probleem. Dus het probleem ligt in Service Pack 2, hoe fix ik dit?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat doen jullie toch moeilijk met al die linkjes zeg.. http://www.nvidia.com/Download/PreScan.aspx?lang=en-us

Verder ben je niet helemaal duidelijk. Sinds wanneer is het nu? Sinds SP2 of sinds X64?

Oja, gebruik eens de edit-knop ;)

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:33:
Wat doen jullie toch moeilijk met al die linkjes zeg.. http://www.nvidia.com/Download/PreScan.aspx?lang=en-us

Verder ben je niet helemaal duidelijk. Sinds wanneer is het nu? Sinds SP2 of sinds X64?

Oja, gebruik eens de edit-knop ;)
Excuses daarvoor, ik heb er net weer even x64 opgeknalt. Toen was alles goed. Daarna heb ik SP2 erop geknalt, en toen begon het weer van voor af aan. De resolutie wordt niet vastgehouden.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-07 09:11
Weet je zeker dat er door Windows Update geen videokaartdrivers mee worden gedownload? Dit gebeurt namelijk wel vaker, dit is mij ook al een paar keer gebeurd, doordat ik niet goed oplette. Dit kan erg vreemde conflicten geven.

Begin dus weer van voor af aan, en controleer steeds PRECIES de lijst van de te installeren updates (zet het volledig geautomatiseerde updaten uit, kies liever voor: laat mij weten wanneer er updates beschikbaar zijn, maar laat mij kiezen wanneer ze gedownload en geinstalleerd worden, of iets in die trant). Als er iets van nVidia ofzo bijstaat, gewoon uitvinken, rechtsklikken en kiezen voor niet meer herinneren oid.

Ik gok hierop omdat je denk ik SP2 via Windows Update binnenhaalt :)

[ Voor 8% gewijzigd door FreddyFish op 07-10-2007 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
FreddyFish schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:30:
Weet je zeker dat er door Windows Update geen videokaartdrivers mee worden gedownload? Dit gebeurt namelijk wel vaker, dit is mij ook al een paar keer gebeurd, doordat ik niet goed oplette. Dit kan erg vreemde conflicten geven.

Begin dus weer van voor af aan, en controleer steeds PRECIES de lijst van de te installeren updates (zet het volledig geautomatiseerde updaten uit, kies liever voor: laat mij weten wanneer er updates beschikbaar zijn, maar laat mij kiezen wanneer ze gedownload en geinstalleerd worden, of iets in die trant). Als er iets van nVidia ofzo bijstaat, gewoon uitvinken, rechtsklikken en kiezen voor niet meer herinneren oid.

Ik gok hierop omdat je denk ik SP2 via Windows Update binnenhaalt :)
Verkeerd gegokt dan :P. Nee, ik haal het binnen via internet. Gewoon de volle (bijna) 300 mb te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik dit topic weer voort zetten als iemand het antwoord weet :) Want ik ben er nu al 2 en halve week mee bezig maar niets lukt gewoon...

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-07 09:11
Nog maar weer even een reactie van mijn kant dan :P

Dat je SP2 niet binnenhaalt via Windows Updates wil natuurlijk niet zeggen dat de probleemgevende driver/update ook niet via Windows Update binnengehaald wordt.

Ik zou dus (zoals ik hierboven ook al zei) aanraden om in te stellen dat je zelf kiest wanneer de updates gedownload/geinstalleerd worden, en goed in de gaten houden welke updates er nou daadwerkelijk gedownload worden. Er mag niets van nVidia tussen zitten in ieder geval.

Controleer op zijn minst even of het probleem zich ook voordoet na een verse installatie van Windows, zonder de updates geinstalleerd te hebben. SP2 mag wel gewoon, aangezien daar geen videokaartdrivers o.i.d. bij in zitten.
Pagina: 1